Mavil Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 Skal man gi kun en av delene og hva er forskjellen? Når kan man starte å gi sanasol hvis man ikke gir tran? Og når bør man starte med fluortbl?
MrsNina Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 Man må passe på å ikke gi for mye D-vitamin - derfor skal man ikke gi både sanasol og dvitamindråper...D vitaminene hoper seg opp i kroppen sa min helsesøster til meg når jeg spurte om det... Helsesøsteren min ville ikke si ja eller nei til fluortabletter, hun hadde visst ikke lov til det sa hun...kunne ikke anbefale noe.. Jeg begynte å gi gutten min da han var 14 mnd...mange begynner lenge før..andre bruker det ikke... Noen har så mye fluor i drikkevannet at de trenger det ikke..
Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #3 Skrevet 14. oktober 2006 Vi sluttet med d-vit når vi begynte med sanasol. Har aldri gitt tran. Fluortabletter begynte vi med da småen var 13,5 mnd, men vi kunne nok begynt før ja. Men noen sier fra første tanna, og andre sier fra de er to år, så enten må du forhøre deg med hs, ellers så må du føle litt på det selv. Når vi begynte hadde småen 8 tenner.
cheni Skrevet 14. oktober 2006 #4 Skrevet 14. oktober 2006 D vitamin dråper er kun d-vitamin, men sanasol har andre vitaminer. Om du gir begge deler får barnet i seg dobbel dose d-vit, og det er ikke bra. Er vell fra 6 mnd en kan gi sanasol..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå