Gå til innhold

Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min lille prinsesse ville ikke sove før 2-3 tiden på natten da hun var nyfødt.Nå har vi leggetiden fra 11 til 1. Sover ca 5-7 timer før mat å så 1-3 timer til.Men nå har vi noen økedøgn på nettene,så det er oftere mat.

Men det jeg lurer på er, når jeg gir henne puppen siste gang i senga sovner hun bare.Må hele tiden peke og kile henne under haken slik at hun suger.Men tilslutt sovner hun helt.Har bare tatt litt av første puppen.Tar normalt to pupper.Jeg legger henne i egen seng og hun sover i 5 min og våkner.Har å prøvd å legge henne tidligere, men da vil hun ikke sove.

Noen som har råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det ikke en ammeklinikk der du bor? har fått god hjelp fra ammeklinikken her i trondheim.

Skrevet

Mener at det ikke er noe problem med amminga, da dette begynte for ca 1 uke siden.Ikveill begynte hun å gjespe i 8 tiden.Ordnet henne for kvelden og satt å ventet på neste gjesp.Da begynte jeg å mate henne.Hun såvnet og jeg la henne i senga.Våknet etter 5 min.Matet henne igjen,hun såvnet.La henne i senga.Men nå såver hun faktisk.JIPPI!!!Hun har aldri lagt seg så tilig noen gang.Men nå har hun jo ikke fått i sæ nå særle med mat, så hun våkner sikkert om noen timer.Bli litt fertvila nånn gång.

Beklage språket,e trønder som prøve å skriv på bokmål.

Skrevet

Hvor gammel er hun nå da?

Min prinsesse på 2mnd sovnet heller ikke før i 2tiden på natten da hun var helt nyfødt.

Sovnet også litt til puppen, slik at jeg måtte kile henne litt på kinnet for at hun skulle suge videre..

Nå kan hun sovne alt fra 20.30 til midnatt.. ( som regel er hun sovet før kl.23.. )

Merker at hun blir tidligere trøttere etterhvert - så det er bare opp til oss å finne ut når vi kan legge henne i senga, og når det blir for tidlig, at hun våkner igjen..

Men hun styrer dette fortsatt selv.. legger vi henne for tidlig, tar vi henne bare opp igjen, for det er ingen vits å la henne ligge å skrike, hun sovner ikke av det.

Hos oss funker det da bedre å holde henne opp en halv time - time til...

Fikk et råd av en kollega: Å legge ungen 30min tidligere hver uke, for da vil de ikke merke forandringen..

Prøvd å holde oss litt til det, ikke slavisk, men funker på et vis likevel:-)

Uansett, så har vi ikke brydd oss så veldig mye med det foreløbig... hun bestemmer jo enn så lenge:-)

Skrevet

heia!

Hun er 3 mnd. Førstegangsmamma og spekulerer mye.;)Det hørdes ganske lurt ut å legge henne tidligere å tidligere.Må kanskje prøve ut dette.La henne ca hal 11 å hun såver enda.Krysser fingrene!!!!!!Må vel legge meg jeg også.

Go natta folkens!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...