Gå til innhold

Tannpuss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke til å pusse tennene til småen . Han har fått 2 tenner nede nå. Når jeg skal pusse tennene kommer tungen opppå tennene.

Noen tips?

Skal jeg bruke "makt", eller skal vi bare prøve oss frem hver dag?

Er så redd for at han skal få "stygge" tenner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff ja, vi har samme problemet... men tennene må jo pusses. Han blir veldig sint av tannpuss, så jeg tar de øverste to først, og innen jeg er ferdig der er han så sint at han skriker med tunga bak i munn. Da får jeg tatt de nederste tennene. Syns det er helt forferdelig, men det er nok enda værre å ha hull i tennene som 1 eller 2 åring. Jeg ammer fortsatt om natta også, så da er det vel spes viktig med tannpuss...

Det eneste rådet jeg har er å gi han en tannbørste han kan leke med samtidig. Det hender gutten min blir så opptatt av sin egen tannbørste at han glemmer at han burde være sint. Dessuten putter han den i munnen og da er det bare for meg å pusse i veg, for munnen er åpen og klar;o)

lykke til.

Skrevet

Det er nok en refleks at tungen vil borti og kjenne hva det er for noe som kommer inn i munnen. Dette gjør ingenting, det er bare fint at han er nysgjerrig, og det er bedre at han ser dette som en lek enn som noe fælt han må igjennom. Så bare puss i vei, du klarer det sikkert selv om tungen er litt i veien! Det skal uansett ikke så grundig eller langvarig puss til for å få disse to små tennene rene. Og det viktigste er fluoren. :-)

Skrevet

Puss veldig forsiktig på gommene oppe der det ikke er tenner, og prøv nede etterpå. Det er ikke farlig å pusse selv om det ikke er tenner der, også lærer de seg tannpussen litt sånn etterhvert...bare prøv litt hver kveld.

La han tygge litt på tannbørsten (med busten nedover), så får du pusset tennene litt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...