ett til! Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 er det noen av dere som tar noe kosttilskudd?jeg tar omega 3 og 6,men ingenting annet. har hørt at om jeg tar b-vitaminer,kan jeg kanskje unngå å miste håret når jeg ammer(mammaen min og søstrene mine mistet masse hår under amming,rekner med at dette kommer til å skje meg også...). er det noen av dere som tar b-vitaminer og som vet at det er ok å ta som gravid?evt hvilket merke tar dere?
en liten i magen Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg tar omega 3 og gravid tilskudd( to tbl med de fleste vitaminene i) Tar også to B-12 sprøyter i uka pga mangel, har hørt at det styrker håret jeg da??
*Mi tesorito* Skrevet 14. oktober 2006 #3 Skrevet 14. oktober 2006 hvor langt er du på vei? Jeg har også brukt omega 3 og gravid-tilskudd, men usikker på om jeg skal fortsette, så tar de ikke hver dag lenger... jeg er 18+2... Er det noe i dette kosttilskuddet som bare skal tas de tre første mnd...?? hva med folat?
Dingeling Skrevet 14. oktober 2006 #4 Skrevet 14. oktober 2006 Her i gården går d på gra-vitamin,omega 3, og jern..2 av hver for dag.. dette sa legen min var helt flott,og jeg er nå i uke 25.. har tenkt å fortsette med det til jeg er sånn noenlunde ferdig å amme..
Bea80 & Gullgutten Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg tar tran og floradix, pga lav blodprosent, den inneholder jern, vitaminer og mineraler, får masse energi av den;)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2006 #6 Skrevet 15. oktober 2006 man skal være forsiktig med å ta for mye kosttilskudd. Kan bli for mye av noen vitaminer og det er ikke bra. Så hvorfor bruker dere både gravidtabelettene og Omega 3 ? Selv tar jeg omega 3 (Siden gravidtabelettene er så stygge at jeg ikke klarer å ta dem) og så må jeg ta litt ekstra jerntillskudd da jeg mangler jern.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2006 #7 Skrevet 15. oktober 2006 Kroppen vår er heldigvis slikt laget at den skiller ut overskudd av de fleste vitaminer og mineraler den ikke trenger.. F. eks overskudd over folat skilles ut dersom man tilfører for mye av det. Men jeg er enig med overnevnte; man trenger ikke overdrive tilførselen av kosttilskudd. En god hovedregel er å ha et variert, sunt kosthold- da får man tilført det meste av de vitaminer og mineraler kroppen trenger. Fosteret tar uansett all den næring det trenger, det er mor som er "den tapende part" ved for lite inntak av enkelte næringsstoffer.
Dingeling Skrevet 15. oktober 2006 #8 Skrevet 15. oktober 2006 når man ikke får i seg alle vitaminene man trenger i den vanlige kosten,så er d viktig å få dem inn på annet vis. omega 3 med tilsetning av andre vitaminer er ikke bra for da kan d lett bli for mye, og da særlig av A som gravide ikke skal ha så mye av enn d som er anbefalt. vet ikke hvilke gra-vitaminer du tar som du ikke liker, men jeg svelger alle hele og da merker jeg ikke smaken. skal man få i seg nok omega 3,så må man spise fisk flere ganger i uken og d gjør ikke jeg så derfor tar jeg omega 3 også..tror man skal spise bra mye fisk eller omega 3 for at d skal bli for mye.. smarte barn er heller ikke å forakte..eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå