Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

så i et av dine tidligere innlegg at om datteren din våknet av mareritt så må dere vekke henne ordentlig for ellers hadde dere det gående hele natten. hvordan vet du at det er mareritt? hvordan utarter da natten seg?

jeg har en sønn (som hadde milde kolikk tendendser som liten) på 8 mnd som våkner rundt en +/- 8 ganger per natt men tar som regel smokken og fortsetter å sove. han skriker når han våkner og roer seg ikke med mindre jeg gir ham smokken. har ventet noen minutter før jeg går inn til ham i håp om at han skal roe seg ned på egenhånd, men det gjør han ikke før han får smokken plassert i munn. prøver å gi ham den i hånden for at han skal lære å putte den i selv, men han bare fortsetter å skrike.

kan han ha mareritt og at det er derfor han våkner så ofte? bør jeg i så fall vekke ham ordentlig før jeg gir ham smokken? eller har du noen tips til hvordan jeg kan få ham til å sove igjennom? han sluttet selv å spise på natten for snart 1,5 mnd siden og tar kun smokk evt litt vann. nå i det siste har han også satt igang å skrike rundt 5 tiden og da holder han det gående i 10-20 min før han roer seg og sover videre. har ikke en anelse om hvorfor, men det er merkelig at det er nesten samme tid på døgnet at dette skjer.

han er veldig blid og fornøyd på dagtid, men jeg begynner å bli ganske trøtt og sliten....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...