Gå til innhold

Trenger noen råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

angående søvn...

Min 10 mnd. datter har hele tiden vært flink til å sove over natta. Det har vært noen netter innimellom hun har fått komme i senga vår, og det har gått greit. Hun har eget rom ved siden av vårt.

Nå i de siste to månedene har hun nesten stort sett sovet sammen med oss, og i de siste ukene har det vært hver natt. Hun legger seg i 7-halv 8 tiden, og sovner med en gang, og sover ca. 2-3 timer før hun våkner. Ser på henne at hun er fortsarr trøtt, men hun setter seg opp og skriker. Jeg prøver å legge henne ned, og gi henne smokken men det blir bare skriking. Det har hendt at hun har kastet opp av skrikingen (da har hun selvfølgelig fått kommet opp...).

Det ender jo som regel med at hun får ligge sammen med oss. Men nå er hun ganske urolig av seg, og ligger i mange forskjellig stillinger, helst på magen med rompa i værs på tvers i senga......

noen ganger sover hun i sin egen seng til 01-02 tiden, og da er vi så i koma selv, at vi går og henter henne inn til oss...

Men når alt kommer til alt, så sover jo alle så mye bedre hvis vi ligger i hver vår seng...

Ble litt masse dette, men håper å få noen tips til hva vi kan gjøre for å få dette tilbake til gamle gode vaner igjen:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

Sønnen min har for vane å komme inn i en litt "ond sirkel"Har han eks vært syk og sovet inne hos oss kan du regne med at dette fortsetter selv om han har blitt frisk. Du kan stille klokken etter han... Eks at han våkner halv tolv hver kveld og nekter å sovne igjen. Som du sier han sitter i senga og er kjempe trøtt...

Jeg har startet med at når dette skjer så har jeg satt en behagelig stol inn på rommet hans. Her setter jeg meg og hvisker lavt at mamma skal sitte her til du sovner osv osv. Er han helt hysterisk stryker jeg på han.. Etter en stund legger han seg ned og sovner. Vet ikke om dette er løsningen for deg men kan jo prøves:)

Nå har vi hatt endel problemer med soving så jeg har brukt både allargi medisin som er trøttende og sovemedisin. Phenamin som er en allergi medisin virker litt søvn dyssende. Kan jo tenkes at det hadde vært en mulighet en periode for å få snudd det... ( Mulig hun din er for liten for det men det kan du jo sjekke ) vet mange er imot medikamenter men det sier seg selv at etter en lang stund med lite eller ingen søvn fungerer man ikke .. Det stopper seg enkelt og greit:)

Lykke til....

Skrevet

Kanskje hun blir tryggere dersom du setter barnesengen ved siden av sengen din? Kanskje hun blir trygg nok til å sove videre når hun våkner om natta da?

Jenta mi sover i sengen sammen med meg, og det pleier å gå helt fint, men hun turner ikke så masse om natta, da.... Men så er jeg veeeldig glad i å sove godt om natta, da, så jeg tror ikke jeg hadde orket alt nattevåket det blir hvis man legger barnet i egen seng.

Men jeg vet om flere som har skaffet seg en bredere seng (f.eks ved å sette en enkeltseng inntil dobbeltsenga), og latt barnet sove der. Da får man sove godt om natten selv om barnet driver og turner.... Kanskje en ide?

Skrevet

Takk for gode råd:-)

Men vet dere hva? De siste to nettene har hun sovet i senga si selv nesten hele natta.....det var kjempegodt. Kom bare av seg selv. Er spent på nettene fremover.

Jeg har en mistanke om at hun tuller litt er at vi har vært mye på "farta" i sommer, og har sovet på forskjellige plasser.

Angående det å ha henne på samme rom som oss, så sover hun mye bedre når hun sover på eget rom....det merka vi ganske tidlig. Så hun har hatt eget rom siden hun var ca. 4-5 mnd. og det har gått kjempegreit.

Får bare vente i spenning og se hva som skjer fremover:-)

Kanskje hun har kommet over "tullet" sitt...(",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...