danamor Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg har ei jente på tre år som den siste tida er blitt ganske sær i matveien. Problemet er at hun ikke vil ha mat i det hele tatt. Hun setter seg til bordet, men går fra med en gang og sier at hun ikke er sulten. Problemet er størst til middag - det er sjelden hun spiser opp middagen sin. På en gjennomsnittsdag er det ikke mye hun får i seg. Det ser jo ikke ut som hun lider noen nød, men hun kan umulig få i seg alt det hun trenger av næringsstoffer. Hun er heller ikke opptatt av mat - jeg tror nesten aldri jeg har hørt henne si at hun er sulten, selv om det har gått flere timer siden siste måltid. I tillegg er hun en temperamentsfull liten frøken, og er svært egenrådig. Noe som gjør det ganske vanskelig å ha strenge regler ved bordet. Noen har anbefalt at hun skal sitte en viss stund ved bordet. Dette avstedkommer store raserianfall, og gir ikke akkurat en hyggelig stemning ved bordet. Noen med gode råd??
klaes22 Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg har akkurat samme problem. Har hatt det i over ett år. Jenten vår er ikke interessert i mat. Hun spiser kun havregryn og andre kornblandinger. Pannekaker og spagetti ( uten noe på). Hvis vi prøver å tvinge i hun mat, brekker hun seg og blir kjempe lei seg. Hun sliter med polypper som de vurderer å operere. Jeg tror det kan ha noe med det å gjøre. Men det er forferdelig å føle at du ikke gir barnet ditt de næringsstoffer det trenger. Min datter ser derimot helt normal ut. Noe som er litt rart synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå