Gå til innhold

hmm...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hadde egentlig bestemt navn, men nå har naboen samme navn på katten sin, navnet er ett heeelt vanlig og fint jentenavn, men blir det ikke litt rart når kattungen til naboen heter det? burde vi finne ett annet da? har goood kontakt med dem, så det var teit å kalle katten sin det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis de visste hva dere skulle kalle jenta, så var det jo utrolig dårlig gjort av dem å kalle katta si det samme!

Men jeg synes uansett at dere kan kalle jenta deres det likevel... Du kan jo også prøve å snakke med naboen, og høre om de er villig til å bytte navn på katten. Tross alt er jo ikke navnet på en katt sånn kjempeviktig akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hun over! Hvis dere har god kontakt, synes jeg dere skal snakke med dem og si det som det er. At dette er noe dere har tenkt på lenge, og at dette betyr mye for dere. Og om de setter seg helt på bakbeina og ikke vil bytte navn på pus, tror jeg jeg hadde kalt barnet mitt det aktuelle navnet likevel! Dumt om navnet på naboens pus skal ødelegge for akkurat DET navnet dere har bestemt dere for!

 

Og hvis de visste at dere hadde bestemt dere for det navnet? Da er det bare dårlig gjort, hadde jeg ihvertfall ikke brydd meg! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ikke sant, men de bare lo da dem fortalte at dattra på 9 år hadde sagt at katten SKULLE hete Caroline, så det virka ikke som de syns det gjorde noe, men det er jo mer ett menneske navn så jeg vurdere å gjøre som dere sier og bare drite i det forde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg så for meg at de hadde kalt katta Sara, Pia, Mia eller noe sånt, det vet jeg om katter som heter! Men å kalle en katt for Caroline, det synes jeg egentlig bare er latterlig! Og det første som faller meg inn, er at de må ha gjort det bare for å være ekle, fordi de visste at dere ville kalle jenta deres det! For jeg har aldri hørt om noen som har kalt en katt for Caroline, eller lignende navn.

Men jeg foreslår at dere overser det, og bruker navnet, slik dere hadde tenkt! :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ikke sant, jeg er helt enig, dattra syns sikkert det var litt morsomt at de hadde samme navn, men foreldrene burde da funnet ett annet navn og ikke bare ledd av det...blir litt irritert, men som jeg skrev i stad, det er ett helt normalt jentenavn så da er det kanskje ikke så farlig, hadde vært værre hvis det var ett "typisk" katte navn som misty, molly eller no...men Caroline da ?? ååå hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke at dere skal bytte navn på jenta fordi naboene er "slemme" (noe jeg synes de er, hvis de visste om det). For alt dere vet kan det jo henne katten blir overkjørt om fire dager (slem og trist tanke, men likevel)... Tror ikke at noen kommer til å reagere på at dere kaller henne Caroline uansett, de fleste bryr seg jo sikkert ikke noe særlig om denne katten, ikke sant, det er jenta deres som blir midtpunktet! Så gå for det! Men jeg blir litt irritert på dine vegne, syns foreldrene burde krevd at pus fikk et annet navn, de burde skjønt at dette skaper litt dårlig stemning.

 

Lykke til, uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gata der jeg voks opp gikk det sport i å kalle kattene og hundene "menneske-navn". Golden Retrieveren ODD, labradoren REIDAR, katta SOLVEIG og katta TRYGVE.... Mener å huske en undulat som het PÅL og. Folk er rare - men det er jaggu ikke dere! Kall datra deres akkurat hva dere vil selv. Og naboen kan flytte, katta kan stikke av og uansett så lever ikke katter så lenge som mennesker så Caroline får nok sin unike Caroline-tid også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk navnet dere, det er de som kommer til å føle seg fjollete når deres datter heter Caroline!!

P.S mitt tantebarn heter Caroline-Aleksandra, ett nydelig navn, å min datter på 8, heter Aurora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kusine Siri vokste opp med katten Siri i nabohuset. Det var visst litt flaut med det samme (for naboen), men i dag er det bare en litt morsom historie (og katten er borte for lenge siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...