blond og blid straks fødeklar Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 jeg fikk fødselsdepresjon etter at jeg fikk mitt første barn. Fikk god hjelp og kom meg ganske raskt. Nå er hun ett og et halvt år, og jeg er så frisk som en fisk:) Jeg har veldig lyst på flere barn, men er selvsagt redd for å bli syk en gang til. Er det noen som har erfaringer med å få barn etter fødseldepresjon så er jeg veldig takknemlig for svar! Vil ha mange barn jeg;)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg kan vel si at jeg har en del erfaring med det ja;=) Jeg har hatt svangerskapsdepresjoner med begge de tidligere graviditetene, og sist fikk jeg fantastisk hjelp gjennom svangerskapet fra helsestasjonen. Jeg gikk i samtale med psykolog en gang i uken, fikk ekstra tid med fødselslege/ jordmor hver kontroll. dessuten fikk jeg keisersnitt etter eget ønske. På sykehuset var de fantastiske etter fødselen(keisersnittet) og jeg fikk mye tid og hjelp av pleierne der. Nå er jeg i gang med nr 3, termin i mars. Samme regla nå, psykologen er på plass. Jeg er fornøyd. Viktig å nevne her er at jeg fikk en type anti- depressiva sist svangerskap. Det får jeg nå også. Medisinen er ikke skadelig for barnet og til stor hjelp for meg.
blond og blid straks fødeklar Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2007 Tusen takk for svar! Det var godt å høre at det går an å prøve igjen. Men jeg håper veldig at jeg slipper dette neste gang... Noen andre erfaringer??
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Hei, jeg har også ¨fått alvorlig fødselsdeprisjon. Har vart nå i 7 mnd. Keisersnitte var helt jæææævlig, og alle jm virket bitchaktige på sykehuset. Jeg hadde vondt i 5 mnd hender faktisk at jeg har vondt enda etter snittet, (fikk en kul i arret) av og til . Må ta parasett da for at det skal hjelpe. Ungen er helt JÆVLIG HVER ENESTE dag. Så jeg kan skrive under på: ALDRI FLERE BARN!!!!!!
blond og blid straks fødeklar Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2007 Hei oppdaga plutselig at du har termin i morgen! Hvordan går det med deg? Har tenkt på deg for jeg syntes svaret ditt var så oppmuntrende. Jeg lurer bare litt på hvilke tabletter du har tatt? Vi har bestemt oss for å kaste prevensjonen til jul. Det er både utrolig deilig og veldig skummelt å ha bestemt seg. Men tross alt kjenner jeg at jeg gleder meg mest. Er veldig bra nå, og har vært det lenge, lenge. Og jeg elsker jenta mi over alt på jord!!
nanna 71 Skrevet 31. mars 2007 #6 Skrevet 31. mars 2007 Hei du;) Jeg er en jente på 36 år, som har 3 store barn.. Yngste på 12 og eldste 18. Ca 14 dager etter fødsel til min yngste datter fikk jeg en kraftig fødslesdepresjon med mye angst/tvangstanker. Begynnte på medisin (seroxat) som jeg brukte i ca 10 år!!!!!!!!! Den hjalp meg etter et års tid å komme ut au depresjonen. (Som var så sterk at jeg ikke turte være alene med mine barn!! I alle fall. Nå har jeg i samråd med lege sluttet helt med medisin, da jeg og min nye samboer ønsker oss et barn sammen før vi blir for gamle. Mitt råd til deg: hold deg så langt unna antideprissiva så mulig så fremst du klarer. Det er et helvete å slutte med dem. Fødselsdepresjoner går over av seg selv etterhvert. Bare hormoner og alt er på plass igjen. Jeg skal i hvertfall ikke bruke noe med denne gangen. Har ennå angst litt hver dag, men man lærer seg å leve med det;) Lykke til. Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå