CiljaS Skrevet 14. oktober 2006 #1 Del Skrevet 14. oktober 2006 Ble lagt inn i all hast tidlig denne uka pga rier. Kort fortalt ble riene stoppet med drypp og jeg fikk lungemodningssprøyte i tilfelle det skulle bli fødsel (noe det så ut som en stund). Var da i uke 32 + 4. Har vært fin hele svangerskapet, veldig få problemer. Vært sprek og ingen bekkenplager. Er nå 100 % sykemeldt frem til fødsel med beskjed om ro. Lurer på om flere har opplevd det samme? Får dere ofte "nedpress"? Prøver så godt jeg kan å ta ting rolig men er så rastløs.... Å ligge på sofaen hele dagen er tortur. (Ikke fått beskjed om det da). Om du har hatt premature rier hva sa føden til deg etterpå? Hvordan skulle du forholde deg til det? Hadde vært interessant om vi ble fortalt det samme... Og så lurer jeg på, tror du noe du gjorde kan ha fremkalt riene? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6685040-premature-rier/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lucia* Skrevet 14. oktober 2006 #2 Del Skrevet 14. oktober 2006 Jeg jobba og stressa veeeeldig i begynnelsen av sv.skapet. Resulterte i 4 blødninger og masse nedpress. Men ikke premature rier. Fikk beskjed av legene om å ta det roligere eller å føde for tidlig (og da hadde det vært FOR tidlig.... ) Klarte etter siste gang å roe meg ned litt aug / sept og har jobbet halvt etter det. Ta det med ro!! :-) Og ta vare på deg selv! Du kan heller kose deg med å vaske barneklær, ordne rom ol! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6685040-premature-rier/#findComment-6685099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moniken, mamma til 3 Skrevet 14. oktober 2006 #3 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hei hei Jeg ble lagt inn med premature rier for ca tre uker siden. Var da omtrent 26 uker, og fikk Bricanyl for å stanse kontraksjonene. Måtte ikke ha drypp, men de vurderte det fortløpende. Lå inne i tre dager, og ble sendt hjem med to ukers 100 % sykemelding (var fra før sykemeldt 30% pga kynnere). Jeg fikk med meg 6 stk. Bricanyl hjem som jeg kunne ta ved behov. Har tatt 5 av dem, men nå har jeg begynt å gå til akupunktur, så jeg håper ikke jeg kommer til å trenge den siste. Jeg tok det veldig rolig i to uker, og så fikk jeg mast meg til å få lov til å jobbe 40%, så det har jeg gjort denne uken. Blir veldig sliten av å jobbe, og må ha alt tilrettelagt, noe som ikke er så lett i min jobb (er lærer på barneskolen). Men jeg synes likevel det er verdt det enn så lenge, for jeg holdt på å bli gal av å være hjemme. Så nå skal jeg jobbe 40% så lenge jeg føler at det går, men jeg er innstilt på at det er mulig jeg må sykemeldes 100% før jeg går ut i permisjon. Når det gjelder hvorfor jeg har så mye kynnere så kan det nok hende at jeg har lyttet litt lite til kroppens signaler. Fikk som tidligere nevnt en 30% sykemelding som jeg vel ikke helt klarte å overholde. Jobbet langt mer enn 70%, og merket at jeg ikke akkurat bel bedre av det. I tillegg sier man jo at sex kan fremkalle kynnere, og jeg var ikke akkurat avholdende på det området heller. Men på sykehuset trøstet de meg med at man ikke alltid vet hva som er grunnen, så det kan hende det ikke er selvforskyldt i det hele tatt. Dette var et litt langt svar. Ønsker deg hvertfall lykke til, og du har min fulle forståelse for at det er kjedelig å ligge på sofaen hele dagen. Det er grenser for hvor mye Oprah og Dr. Phil et menneske tåler Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6685040-premature-rier/#findComment-6685500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
CiljaS Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 14. oktober 2006 Takk for svar! Ja Lucia tiden går til å gjøre i stand en del til den lille kommer (hvem vet når det skjer nå..). Jeg hadde ikke åpning så må ikke ligge, men ta det heeelt med ro. Er jo bare 7 uker igjen til termin så jeg bør vel holde ut da Jeg stresset vel ikke så mye i forkant av riene men 2 dager før løftet jeg litt for tungt. Dagen etter fikk jeg mye mensmurringer og mer kynnere enn jeg noen gang har hatt. Dagen etter det igjen våknet jeg av riene. Så jeg lurer jo på om løftene fremkalte dem. Jobben min er ikke fysisk stressende men er til tider VELDIG psyksisk stressende. Men tror ikke noe på jobben har skylden. Og som du sier moniken, ikke sikkert jeg har gjort noe.. Har en samboer som passer veldig godt på meg så kunne ikke hatt det bedre under omstendighetene. Glad det gikk og går bra med dere begge. Går nok bra med meg også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6685040-premature-rier/#findComment-6685773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå