PMST Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 Tenker å bestille meg en pc men lurer på om denne ser ok ut... Mangler det noe her? Noe jeg ikke tyenger? Noe jeg bør tenke på ? Pr i dag har jeg stasjonær med bredånd via tv kabel.... Ble litt masse men er veldig usikker ike noe god på dette... Komponenter PROSESSOR Intel® Core™ 2 Duo Processor T5500 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) redigere OPERATIVSYSTEM Ekte Windows® XP Home Edition, SP2, norsk språk redigere KUNDESTØTTETJENESTER Hente og bringe tilbake, bare 1 års service redigere LCD 17" Wide Screen WXGA+(1440x900) redigere MINNE 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512) redigere HARDDISK 80GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive redigere OPTISK(E) STASJON(ER) 8X DVD+/-RW drive med software, leser og brenner både CD og DVD redigere GRAFIKKORT Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 128MB shared system memory redigere PRIMÆRBATTERI Primært 6-celle 53 WHr batteri (inneholder ikke subwoofer) redigere Tilbehør TRÅDLØS TILKOBLING Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card for Core 2 Duo Processors redigere BÆREVESKER Nylon sort/grå bæreveske X-Large redigere DISKETT- OG MEDIESTASJONER USB 3.5" 1.44MB diskettstasjon, til Floppydisc redigere TRÅDLØSE RUTERE D-Link AirPlus G DI-524 Trådløs Router DSL/Cable (802.11g) redigere Tjenester og Programvare SIKKERHETSPROGRAMVARE McAfee® Security Centre™ 15 måneders beskyttelse redigere MICROSOFT-PROGRAMVARE Microsoft® Works 8.5 (norsk) redigere TRANSFER MY PC Transfer My PC: flytter data og innstillinger til en ny PC redigere PROGRAMVARE FOR FOTOGRAFERING ingen software, kun 60 dagers prøveversjon redigere SYSTEMMEDIA recource- CD, inneholder drivere redigere Også inkludert i ditt system TASTATUR Internal Keyboard - Norw (QWERTY) Gedis Bundle 9400 Multi Media N10945 Adobe Reader engelsk - Adobe Reader 7.0.8 Strømkabel AC Adapter 90W Power Cord Lydkort No Sound Blaster®Audigy®Audio Software Option Modem finsk/norsk - 56.6k V.92 internt modem Ghost 10 Ghost 10 - 90 Day Trial DellMedia Expierence Dell® Media Experience 3.0 Basic Standard Garanti 1 År Hente-og-Levere Service Dell Internet Order Dell™ Internet ordre. Promotions Hidden Option Class Free 15 month McAfee Security SW upgrade Promotions Hidden Option Class Free upgrade from 512MB 533 MHZ( 1 slot)to 1024MB( 2 slot) RAM 533 MHZ Fargevalg ingen QuickSnap™ NETTVERKSASSISTENT Network Assist - 90 Day Trial
BlackDalia Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 Hvilke merke?....Pris?.... Skjermen er den ekstern???!!! PROSESSOR Intel® Core™ 2 Duo Processor T5500 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) redigere Sikker på at det ikke er T2300 el. T2500 ?det er denne som tilsvarer 1,66 GHz
BlackDalia Skrevet 14. oktober 2006 #3 Skrevet 14. oktober 2006 Shs2 Har No Gutt&Jente=)....er du her?...c",)
PMST Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2006 9400 Intel® Centrino® Duo Mobil Teknologi med Intel® Core™2 Duo Prosessor T5500 (1.66GHz, 2MB L2 Cache, 667MHz FSB) Ekte Windows® XP Home Edition 24x DVD-ROM/CD-RW Combo Drive 17" WXGA+ TFT (1440x900) skjerm 80GB harddisk (5400 rpm) Fri Frakt! Utløper 10/18/2006 15 mdrs McAfee® SecurityCenter™ Licens - UTEN EKSTRA KOSTAND. 2X MINNE - fra 512MB til 1024MB - uten ekstra kostnad! Utløper 11/01/2006 Pris fra 6,090,- 5,590,- Inkl. mva, miljøgebyr og frakt 8,990,- Inkl. mva, miljøgebyr og frakt
BlackDalia Skrevet 14. oktober 2006 #5 Skrevet 14. oktober 2006 Hei Til å være en bærbar pc med 17" skjerm så er det en ganske bra pris. Likevel bør du tenke på at pc.en ikke har følgende ting som er litt vesentlige i en pc: Dvd brenner mangler. Den har et for dårlig skjermkort, noe du vil merke ekstra godt når skjermen er så stor. Spesielt når du ser film og jobber med bilder. Du må minst ha 1GB ram på en såpass kraftig pc. Det er heller ikke bare fordeler med en bærbar pc med 17". De er oftest tunge og mister litt av den bærbare følelsen. Sats heller på en pc med 15,4" skjerm, som har trådløs nettverk, dvd brenner, min. 1 GB ram, Duo prosessor, ikke integrert skjermkort ( ihovedkortet, disse er som regel ikke så gode). Acer har noen gode maskiner med disse spesifikasjonene, prisen ligger på rundt 9000. Og her vil du få en maskin som er god og bygget for bilde, videoredigering, god til spill. Det er integrert web kamera på de. Så at du kunne få gratis lisenser på antivirus program med Dell pc.en, men det finnes bedre programmer som er nedlastbare og som er gratis på nettet. Det eneste du kanskje trenger utennom er et office pakke (word, excel, powerpoint og outlook) til 950 kr. Som du så på Dell siden, så var den pc.en du har sett for deg den billigste av de 17" tommerne de hadde. Det er først når du gjerne går på den til 11000 og helst den på nærmere 14000 at den kan være god nok for å brukes i lengden. Gi meg beskjed om du trenger tips på hvor du kan få tak i en god acer pc som den jeg beskrev ovenfor.
PMST Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 14. oktober 2006 Tuuusen takk for svar..dette er kompliserte saker asså;0) skal ha maskinen på avbetaling til feriepengene kommer.... men det var mulig å oppgradere denne modellen men jeg aner ikke hva jeg MÅ ha... Vil gjerne ha en maskin som kan vare noen år ... men kan nok gjerne se etter en med mindre skjerm ja..trenger bare til spill,Bilder,litt surfing og litt i jobb samenheng,timelister,skriv osv... det er det den skal brukes til. hmmm..så vanskelig med alle disse bite byte giga biga greiene..hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå