Gå til innhold

November: Søvnløse netter


gamlemorilia

Anbefalte innlegg

Hjelp! Er så fortvila, får ikke sove om natta. Dette har pågått siden 3. mnd. Har termin 16.11. sliter med rastløse bein og kortpusthet. Sover sammenhengde kanskje 4 timer pr. natt. Er det noen som har noen råd til en trøttstakkars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lurer jeg også på..slitsomt med søvnløse netter. Greit når man opplever det innimellom til vanlig. Men når det skjer hver eneste natt over lengre tid blir det vanskelig..

 

Kom med noen råd itl oss...jeg vet ikke hva jeg skal gjøre

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg og sliter med mange søvnløse netter! Det blir bare soving i mange små økter, men jeg har et par små økter i løpet av dagen som hjelper veldig. Hvis det er veldig vondt å ligge i senga å sove, så kan en god stressless være løsningen, brukte det mye mot slutten av forrige svangerskap. Jeg sliter mest med bekkenet jeg da, og verking i ribb-beina. Så jeg styrer veldig med å bygge opp og støtte opp over alt med puter, men det hjelper jo bare litt. Vi må nok bare holde ut de siste ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det nok som dere jeg også, kjære medsøstre!! Sover minimalt sammenhengende. Vondt å ligge uansett stilling, har vært det i noen måneder nå. Har vurdert å ligge i god-stolen om natta, er faktisk bedre med litt høyde på ryggen for min del. Vi får vel bare venne oss til det først som sist.... blir jo ofte søvnløse netter i begynnelsen etter at nuskene våre kommer til også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok melde meg på denne problemstillingen jeg også!! Spurte legen min om jeg kunne ta noe kosttilskudd for jeg er så plaget med rastløse bein og leggkramper, men han anbefalte egentlig ingenting. Noen andre som har fått noen råd??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg sliter veldig med å få sove, da jeg klør så fælt. Dette kommer om natten. Jeg sliter også litt med urolige ben, da ligger jeg 3 min med bena opp mot en vegg, deretter 3 min rett frem, så 3 min med bena opp igjen. Dette hjelper meg mot urolige ben, men ikke kløe....:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vedr rastløse ben - har hørt at det kan komme av saltfattig diett, og at det bedres ved å spise salt mat. Også fått råd om å spise magnesium, men vet ikke hvordan det er kombinert med graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd akupunktur? Jeg tar fødselsforbredende akupunktur, der setter hun også noen nåler som hjelper for søvn. Jeg må sjeldnere opp for å tisse og sovner lettere igjen når jeg først har vært oppe en tur, jeg får slik sove litt lenger utover morgenkvisten. Tror også jeg sover dypere. Har ikke urolige ben selv, men har venner som sier magnesium gjør underverker -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...