Gå til innhold

MARIION -med nurk i magen!! Er du her??

Anbefalte innlegg

Heisann Mariion.

Lurer bare på hvordan det går med deg??

Du er vel kommet ganske langt nå?? Rundt 16-17 uker? Stemmer det?

Har du vært på ultralyd og fått vite kjønnet?

Du er så heldig som snart skal bli mamma.

Jeg fikk mensen på dagen når jeg skulle ha den denne gangen og det er jo en liten sensasjon. Håper jeg blir gravid neste pp, men har på følelsen at dette kommer til å ta lang tid.

Litt godt å vite at jeg KAN bli gravid iallefall, selv om det gikk gale.

Håper alt går bra med deg/dere.

Hadde vært koselig å hørt fra deg igjen :))

Klem fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6684526-mariion-med-nurk-i-magen-er-du-her/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

JA!! Her er jeg ;)

Jeg titter innom innimellom for å se om du har lagt igjen noen spor :)

Så godt å høre at tanta kom når hun skulle! Det er et godt utgangspunkt! Og når det er dags.. hopp i bingen annehver dag i 2 uker! Og pass på at du får i deg folat og vitaminer og tran.. jeg tror det hjelper mer enn man tror faktisk. For gravid blir du jo! Det er jo bare å få ungen levedyktig og frisk nok til å blli der.. tror du ikke?

Kanskje du er igang med bebymaking nå du? ;)

Stå på!

Jeg har det kjempebra! Hatt litt problemer med jobben, men ser ut til at det har ordnet seg. De trut med å si meg opp dagen etter jeg fortalte at jeg var gravid. Jeg kontaktet advokat og de trakkk seg gudselov!! Møkkafolk!!

Bebyen og jeg har det strålende!! Jeg kjennner det sparker litt innimellom nå.. noen ganger er jeg ikke sikker på om det er tamene mine eller bebyen... men er sikker mange ganger ;) DET er moro!

Jeg er nå 18 uker! Snart halveis!! Det har gått fort!

Den 31. skal jeg på nyt ultralyd! Da kan vi se hvilket kjønn det er.. og jeg gleder meg!! Men er litt skummelt og... håper jo at alt er bra inni der. Jeg vet i det minste at ongen lever da.. det er godt å vite.

Eneste plagene jeg har nå er at jeg får fort vondt i bekkenet, så jeg er sykemeldt. Men er nok å finne på her og. Må jo rydde ut av gjesterommet.. det blir jo barnerom nå ;)

Vel.. det var jo en liten oppdatering. Du får si ifra hvordan det går.. skal prøve å sjekke innom her litt oftere jeg nå :)

Klem og kos

Og masssssse bebystøv fra meg!

Hey!!

Godt å høre at alt står bra til da!! Og at du kjenner babyen sparke!!

Det blir jo spennende å få vite hvilket kjønn det blir også. Ikke lenge til

31.

Sjokkerende å høre om jobben din da og at de ville si deg opp fordi du er gravid??? Hva slags arbeidplass er det? (Husker ikke hva du jobber med). Bra at det ordnet seg tilslutt, men det var nå kjipt uansett :(

Huff, jeg håper virkelig at det blir min tur også snart, men blir ikke helt klok på denne dumme kroppen min. Var jo ferdig med mensen for 10 dager siden, men har begynt å blø igjen 2 ganger etter det. Blir vel ikke mye eggløsning når jeg holder på sånn :(

Vi får bare vente å se. Tror som sagt at dette ikke kommer til å bli lett...

Jeg har forresten tatt folat siden jeg sluttet på pillen i fjor sommer, men nå har jeg gått over til noen som heter Gravid, og de inneholder visst alt man trenger, inkludert folat.

Er du flink å spise sunt??

Jeg irriterer meg ganske mye over meg selv for tiden. Spiser i bunn og grunn ganske sunt, men i det siste har jeg spist ALTFOR mye godteri. Det er skikkelig gale. Har bestemt meg for å kutte ut sukker fra mandag av.

Vet ikke om du leste på fremsiden her forige uke om pcos-prosjektet de holder på med ved St. Olavs hospital? Du finner det sikkert hvis du søker i arkivet. Iallefall så skal de følge opp 300 med pcos som er gravide, helt i fra starten-til fødsel. Halvparten skal få Metformin og halvparten plasebo, men ingen vet hvem som får hva til alle er ferdig. I tillegg får vi grundige undersøkelsen, UL, blodprøver etc hele veien. Jeg sendte en mail og spurte om jeg kunne få være med hvis jeg ble gravid igjen og fikk JA! Jippi. Så nå håper jeg bare at jeg blir gravid om ikke så altfor lenge, sånn at jeg ikke mister plassen min...

Det var kjekt å høre fra deg igjen. Ikke vent så lenge før du stikker innom her igjen :)

Hadet bra så lenge og kose deg med magen...hihi..

Stor klem

Idag har jeg vært på ultralyd!!! Vi venter ei lita tulle!! ; )

Hun var så lita at terminen er blitt flyttet frem til 11.4.

Skal på ny ultralyd den 14. for å se at hun vokser som hun skal fremover. Hun var heeelt perfekt og fin!! salig og lykkelig nå ja ;)

Jeg jobber foresten i en litt spesiell butikk.. som selger havarerte varer. Masse rydding og løfting der. men men... nå er jeg jo fast da.. fast og sykemeldt.

Ikke bra det der med blødningene dine da! Uff.. så kjedelig :(

Men kan jo hende det ordner seg fordet da. Må jo prøve å tenke positivt, men skjønner at det er vanskelig. Uff.. Jeg skal krysse fingrene for deg jeg.

Hvordan går det sukker-kuttet ditt? Vanskelig idag kasnkje.. med Haloween og alt. Jeg er ramm på godis jeg og.. vanskelig det der ja. Har blitt endel godis den siste uka ja. Halloween og dansketur.. uffameien... må skjerpe meg jeg og.

Ja, jeg så den undersøkelsen. Det kan jo være spennede og hjelpsomt å blli med der! Da blir du ihvertfal nøye fulgt opp!! Og det trenger du!! Så da får vi bare håpe det slår til igjen snart! :)

Stå på og hold ut!

Ha en fortsatt fin haloween-kveld! :)

kos og klem

Fra Marion i magen.. burde jeg jo hete nå :)

En liten jente?? Så gøy! Jeg ønsker meg også veldig en jente :))

Skal hun hete Marion? Kjempefint navn. Samboeren min liker veldig godt Mariell, det ligner jo litt.

Hor langt frem forskjøv de terminen din? Var det i slutten av mars du hadde fått termin først?

Jeg har faktisk klart bra å holde meg unna godteri så langt, men det har nå ikke gått så mange dager enda :)

Skal klare å holde meg frem til jul iallefall og helst lenger. Har spist noen kakemenn nå da, men skal slutte med det også :)

Jeg lurer på om jeg fikk positiv el-test i går. Fikk iallefall 2 streker, men den ene var litt svakere enn den andre. De skal vel egentlig veære like sterke tror jeg. Vi hadde oss iallefall en runde i halmen for sikkerhetsskyld. Etter rett så har jeg egentlig ikm til helgen, så el er jo en smule forsinket dersom testen er riktig. Men det har den vært før også...

Spennende tider dette her :)

Så du Koht i familien for noen uker siden?? Da var de med under en fødsel. Den ligger på nrk web tv hvis du vil se. Tror det var programmet fra 09.10. Synes ikke det så skummelt ut å føde i det hele tatt. Var nesten sånn at jeg gledet meg. Men det er nok ikke alle som har det like lett..

Nå må jeg begynne å gjøre noe fornuftig. Har fri i dag, så jeg får rydde litt i huset tenker jeg :)

Ha en strålende dag!

klemmer fra

Ja, jeg ble veldig glad når jeg fikk vite at det var en frsik liten jente der inne ja :) Var jo det jeg ønsket meg mest.. hehe. Men hadde selvfølgelig blitt glad om det var en gutt og da ;)

Ja, hun skal hete Marion. Marell er kjempefint det og da. Hadde vært fint tvillingparnavn det.. Marion og Mariell :)

Terminen ble satt fra 28. mars til 11. april.. altså 2 uker.

Men har hørt på andre at de ofte kan tolke det feil på ultralyden så jeg tipper hunkommer før 11. april... forhåpnetligvis går jeg ikke over 11. ihvertfal.. men hun kommer vel når hun vil uansett. bade jeg og faren var trege selv så.. hehe.

Kjempebra at du har klart deg unna sukker så lenge da!

Stå på!

Og du har hatt positiv el-test ja!! Det var jo akkurat det som skjedde med meg. Jeg hadde 2 streker, men den ene som skulle være sterkere enn den andre, var ikke det. men jeg hadde jo tydeligvis eggløsning da. Så det var lurt av dere å hoppe i høyet da ja ;) Krysser fingrene for dere jeg.

Ta en g-test om 2-2,5 uker du. Da skal du se om du kasnkje har blitt gravid du også :) Så spennende!!

Ja, så Koht. Hun er så kul! Jeg så den episoden med fødselen ja. Uff.. jeghar ikke godt av sånne filmer jeg. Gruer meg sån. Mamma holdt på å dø når hun fikk meg og jeg fikk epilepsi pga tøff fødsel.. men jeg MÅ liksom se på det forde.. hehe Det går nok bra. Og jeg syns det ser helt hæsllig ut når ungen er kommet ut og du får ungen på brystet etterpå. DET gleder jeg meg til ja ;) Jeg får prøve å fokusere på det, så skal jeg nok holde ut smertene en god stund :)

Nei, jeg får fortsette på den nye bebisiden til prinsesse Marion jeg da :)

Ha en fin kveld!

Annonse

Synes du det så skummelt ut ja ;)

Jeg synes det var veldig rørende og ble forferdelig verpesyk når jeg så det...hehe. Samboeren min nektet å se på. Han synes bare det er ekkelt :)

Gleder meg til jeg også kan lage bebiside. Det virker så koselig.

Jeg hadde positiv el-test i går også tror jeg. Teststreken var iallefall nesten like sterk som kontrollstreken og i dag når jeg testet, var den nesten ikke synlig, så forhåpentligvis så hadde jeg EL nettopp :)

Tør ikke ha for store forhåpninger....

Har egentlig ikm denne helgen også, så jeg får se om TR dukker opp snart. Ingen tegn enda iallefall, men merker det jo bare rett før den kommer vanligvis.

Blir spennende å se hva de sier på ultralyden neste gang da. Om de holder fast med den nye terminen din eller hva...

Det er så spennende tid dette. Jeg sipper for alt og ingenting og går bare å tenker på å babyer og å bli gravid. Det er helt for gale....hehe.

Nå skal jeg snart på nattevakt.

Du må ha en kjempefin kveld! Snakkes snart igjen :-))

Klemmer

• 2 uker senere...

Hvordan går det??? Snart så du kan ta en test nå vel?

Krysser fingrene for deg jeg ;)

Var på ultralyd igår. Alt så veldig bra ut. Hun hadde vokst vel og godt siden sist :) Neste ultralyd blir vel en 3d ultralyd om noen uker. DET gleder jeg meg til.

Begynner å glede meg til Marion blir født nå.. gruer meg fortsatt til fødselen, men jeg skal nok klare et jeg også :) Satser på at jeg blir mer og mer motivert for å trøkke henne ut nå :) hehe..

Terminen min er fortsatt 11. april. Tipper hun kommer før jeg.

Sipper du ja... uff.. kjenner igjen det. Hormonene mine går over styr noen ganger.. hehe sipper av div tv-programmer.. spsielt frierier og søte, rørende barn.. hehe Noen dager kan jeg neste gråte av fine reklamer.. hehe så, bare venn deg til det... det bllir ikke bedre :)

Hva jobber du med.. nattevakt.. sykepleier?

Håper alt er bra med deg ellers :)

Tvi tvi!!!

Kos

Hei på deg! Du er så heldig som kan gå på UL og se nurket ditt ;)

Gleder meg veldig til jeg også kan det *sukk*

Jeg er forresten sykepleier ja ;)

Har fått besøk av TR nå, så det ble ikke klaff denne gangen heller. Har startet med ny Pergo-kur i dag. Begynner å bli litt lei, men burde jo egentlig ikke være det. Er jo bare 5 mnd siden vi begynte å prøve og jeg ble jo faktisk gravid ganske raskt, bortsett fra at jeg mistet :(

Men nå håper vi at det klaffer denne gangen og at det klorer seg fast i magen min :)

Håper at det fortsatt går bra med deg og at formen er fin :)

Er magen blitt stor nå?

Har du begynt å bruke mamma-klær?

Du må ha en kjempefin dag og så snakkes vi snart :)

Mange klemmer

Æsj... så dumt da :(

Vel vel.. bare å begynne på skrætch (bra skrevet? hehe) igjen det og satse på at du blir gravid denne gangen. Får håpe du sllipper å ha såne småblødninger som sist, kasnkje det som ødela for deg?

Og håper spiren gror godt fast i deg :)

jeg har det så bra så. Er bare bekkenet som er litt kranglete innimellom, men jeg overlever :)

Ja, har fått mage ja. Hadde jo det fra før også da.. men nå er den mer oppblåst enn fleskete liksom.. hehe Kul liksom :)

Har gått i mammaklær en god stund alt jeg.. 1-2 mnd kasnkje. Mye mer behagelig en trange vanlige klær ja :)

Nei.. må legge meg nå jeg ser jeg..

ha en god natt/dag da :)

Vi snakkes!

Lykke til!!!! Og hold meg oppdatert!!

Klem

Hei hei.

Da var jeg her igjen. Er nettopp ferdig med 3 nattevakter nå, så i kveld skal jeg bare kule 'an på sofaen :-)

Er alene hjemme, så det er litt kjedelig, men det går vel greit...

I dag har jeg tatt de siste tbl med Pergotime. Er spent på om de gir meg EL denne gangen, men jeg håper jo virkelig det :)

Det må være herlig å se og kjenne at magen vokser. Kan du kjenne at hun beveger seg også? Det har jeg alltid tenkt at må være en merkelig følelse...

Jeg har også mage fra før av og noen ganger kan den være skikkelig oppblåst. Vet ikke om jeg har skrevet det før, men jeg har snart ikke tall på hvor mange som har spurt meg om jeg er gravid i det siste. Helst eldre folk som jeg treffer i jobben, men også et par kollegaer. Har også sett at noen har sett på magen min uten å ha sagt noe, men de har sikkert lurt de også.

Skulle gjerne hatt litt sterkere viljestyrke så jeg kunne tatt av noen kg før jeg ble gravid, men det er forferdelig vanskelig. Har en samboer som er matvrak og godtegris, så da er det ikke så lett å sitte ved siden av uten å spise noe :( Har bedt han om å ikke spise godteri når han er med meg, men han klarer aldri å holde seg så lenge....;)

Du må ha en kjempefin helg, så snakkes vi vel snart igjen :))

Klems

• 2 uker senere...

Hallo Elise28!!

Hvordan går det med deg??? Har du hatt eggløsning? Venter du på å teste deg nå? Hva skjer??

Og ja.. det er deilig og kjenne at ho rører på seg inni der ;) Og mer blir det vel. Mannen min kjente Marion tidligere denne uka ogsÅ! moro!

Spent på å høre fra deg!

Ha en fin helg!!

Hey! Så koselig å kjenne at det sparker...

Tenker av og til på at jeg også hadde vært kommet like langt som deg nå dersom jeg ikke hadde mistet :(

Men det er ikke noe å gjøre med.

Får bare se fremover og håpe at vi lykkes tilslutt *ss*

Tror jeg hadde EL for en uke siden. Selvfølgelig ble det lite sex og for noen dager siden fikk jeg vite at samboeren min hadde runket kvelden før og om morgenen den dagen jeg hadde EL, enda jeg hadde bedt han om å ikke gjøre det nettopp fordi jeg hadde el...Grrrr....du kan jo tenke deg at jeg ble ganske sur da. Iallefall hvis DET er grunnen hvis det ikke klaffer denne mnd heller. Huff. Jeg hadde jobbehelg den helgen, så jeg var mye å jobb og sov hele dagen, så da hadde han mye tid for seg selv....måtte gå gale da ja :(

Men men. Får bare håpe på det beste. Kjenner ingen symptomer iallefall annet enn litt etter pergoen.

Ha en fin søndag! :))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...