Gå til innhold

Oktober: Kan noen svare meg på denne "gåten"???


1dag igjen, og da kom hun ;)

Anbefalte innlegg

Hva er den "kjemiske" reaksjonen som setter fødselen i gang?? Det finnes jo utallige kjerringråd osv. Men hvorfor starter en fødsel egentlig akkurat når den gjør??? Jeg gikk over termin sist og belager meg på å gjøre det igjen, hvorfor er min "ovn" så treg da... Magen er stooooooooooooooooor og lille tulla inni der må jo være ferdig, he-he, litt oppgitt, skulle gjerne hatt en LITT kjappere "ovn" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den som hadde visst det,du...Dette er vel en av de store uløste gåter innen medisin.

Jeg og min mann diskuterte faktisk akkurat selv ettersom vi kun har 7 dager igjen, men heller ikke vi kom frem til noe lurt.Det eneste man vet er vel at oxytocin styrer og starter rier og melkeproduksjon, men hvorfor nivåene av dette hormonet stiger akkurat når det gjør vet man vel ikke...I tillegg er det vel sannsynlig at det er en viss mekanisk stimulans på cervix som gjør at den tøyes og modnes, hvilket i noen grad også frigjør oxytocin.

Som du sikkert vet er oxytocin det samme som man får som drypp for å øke riene.

 

Muligens ufullstendig forklaring,har ikke lest så mye om det.Både jeg og min mann er leger , men innen et annet felt.

 

Egentlig brta vi ikke vet alt,ikke sant?? Så kan man la seg overraske av naturen innimellom...

Gleder oss til fødsel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, der var litt fremmedord ja ;) Men skjønte hva du mener tror jeg... De finner løsninger på det meste men et lite foster overgår de lærde enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...