♥mini♥lille♥knerten Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg vil så gjerne ha svar på dette: Når dere sier at dere gir babyen en t skje grøt i begynnelsen ved introduksjon: mener dere en t skje grøt pulver eller ferdig blandet med melk? På pakken til mais grøt står det jo at man skal blande en t skje pulver med ønsket mengde melk. Hvor lang tid går det fra måltid til man kan se om babyen ikke tåler det? Altså hvor lang tid tar det før skrikinga begynner? Startet dere med ett måltid om dagen, eller flere? Begynner alle med velling først? Hvordan økte dere utover dagene? Jeg er helt grønn, og skulle så gjerne fått litt hjelp :-)
3tettesmå Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg har akkurat begynt med grøt selv så jeg har ikke lang erfaring, men kan jo si hva jeg gjorde. Jeg blandet ut grøten som det sto på pakken og forsøkte å gi en t-skje. Det falt virkelig ikke i smak så all grøten ble spyttet ut... hehe... jeg forsøkte dette i en uke kanskje - hver gang samme greia - grøten rett ut og en fornærmet mine;-) Så plutselig en dag spiste han grøten og da lot jeg rett og slett han bestemme hvor mye han ville ha. Jeg hadde selvfølgelig ikke tenkt å gi han full posjon med en gang, men han har økt gradvis for hver dag. Vi har ikke kommet opp i mer enn halv posjon ennå og vi har holdt på i tre uker. Jeg valgte å gi både morgen og kveld da han kom opp i halv posjon. Det varierer litt hvor flink han er til å spise, noen dager spiser han en halv posjon andre dager vil han ikke ha. Jeg prøver å ikke stresse noe med det - vil han ikke ha, stopper jeg med en gang. Jeg begynte ikke med velling for gutten min tar ikke flaske. Gutten min har tålt grøten veldig bra. Er ikke sikker på hvor lang tid det tar før man merker om de tåler det, men det er lurt å gi om morgenen i starten så man ikke for evt. reaksjoner midt om natta! lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå