Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 Er det noen som kan gi noen tips ved bruk av lystgass? Har hørt at nytten av det kommer veldig an på om man behersker en viss teknikk. Jeg fikk ikke forklart noe sånt når jeg var på omvisning, så lurer på om det er noen som kan "hjelpe" litt... Takk!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 Å det har jeg aldri hørt før at man trenger en teknikk, jeg har fått det hos tannlegen og da er prinsippe bare sug inn:))
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 14. oktober 2006 #3 Skrevet 14. oktober 2006 Fikk lystgass under min forrige fødsel. Hadde null effekt for meg. Ikke tok det smertene (ikke et lite snev av dem engang) og ikke ble jeg "happy". Pustet og gjorde som jordmor sa, men om jeg likevel hadde feil teknikk eller om lystgassen ikke virker på alle vet ikke jeg. Eneste opplevelse jeg hadde var en dårlig rus. Men det er jo mange som har stor nytte av lystgassen, så hvorfor ikke prøve og håpe at den virker på deg.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #4 Skrevet 14. oktober 2006 Hei! Jeg har brukt lystgass begge gangene jeg har født, og det har hjulpet meg i alle fall... Du må puste veldig dypt for å få ut lystgassen, og dyp pusting skal jo igjen hjelpe mot smerter... Jeg følte ikke at den tok bort så veldig mye smerter, men den fikk meg til å konsentrere meg om noe annet enn smertene. Og den fikk meg til å slappe av i en vag rus mellom riene. Men den virker jo forskjellig på alle, så man må jo bare prøve selv! Den fungerte for meg, jeg har ikke brukt noen andre smertelinndinger enn lystgassen! Lykke til!
chimpie Skrevet 14. oktober 2006 #5 Skrevet 14. oktober 2006 det er en "teknikk" ja , er veldig glad for at jeg fikk lystgass ved min første fødsel i førstningen ville jeg absolutt ikke ha når jordmor spurte meg, for jeg hadde hørt så mye negativt, at det ikke hjalp, at man spyr osv.. men til slutt så ble det så vondt at jeg sa ja når hun spurte , og det er jeg glad for teknikken går simpelthen ut på at du må begynne å suge inn gassen helst litt før og i hvertfall med en eneste gang du kjenner at en ri er på gang, ellers så tar ikke lystgassen "toppen" av rien, for det er det den gjør, den fjerner ikke smerten helt, men tar toppen av rien, om du ikke klarer å "time" innsuginga kan jeg godt skjønne at mange synes det er kvalmt osv, for da suger du inn en gass som gir en lett rus, samtidig som du har fryktelig vondt.. men altså om du begynner tidlig i åpningsfasen mestrer du fort teknikken det jeg syntes var best med lystgassen, var at jeg fikk slappet av mellom riene, for før jeg begynnte på den så var det like vondt mellom som mens en ri stod på.. håper dette var til litt hjelp, og at du får det til ved din fødsel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå