Gå til innhold

10 måneder og pottetrening.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lurt?

Tenker da på å sette henne på potta noen minutter etter hvert bleieskift.

Ikke egentlig i den hensikt at hun skal gjøre noe der, men mer for at hun skal bli vant med, trygg på, og komfertabel med potte.

Hva gjør andre?

Mamma sa at fra vi greide å sitte selv så satt vi på potte.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er ganske delte meninger her om den saken... syntes å huske en ganske opphetet diskusjon om hva som var best.

Men jeg har planer om å ønske meg potte til snuppa til jul, da er hun 10,5 mnd..

Men som du sier så er det jo ikke får at de skal gjøre noe på potten nødvendigvis... men for å venne de litt til potten... Gjøre det litt kjekt å sitte på potten uten å kreve at barnet skal klare noe...

Vet om to små gutter på nesten 3 år som aldri har sittet på verken potte eller do... og er rett og slett redd.... nekter å sitte der..

Kan ikke kreve at så små skal holde seg eller tisse på kommando... er jo bare en forberedelse på hva som kommer...

Skrevet

Snuppen på 6 mnd har fått potte :) ikek fordi jeg forventer at hun skal bli tørr nå,, men for at hun skal få et godt forhold til potta når vi skal begynen med pottetrening. Hun sitter lit tpå den etter bleieskift, litt om kvelden når vi sitter å ser på tv o.l. koser seg på potta si hehe :) synes du skal kjøpe jeg..

Skrevet

Kommer jo an på om hun vil sitte der eller ikke :)

Ikke noe problem å begynne om hun trives med det vet du :)

Skrevet

Pia mi på 8 måneder har potte:) Ikke pågrunn av at hun skal bli tørr heller, men sliter med hard mage. Mamma sa at vi satt på potte fra vi kunne sitte selv, og at kanskje det ble lettere for henne å få ut bæsjen da. Og det ble en suksess! hehe... hver gang hun begynner å presse (hun har det veldig vondt), så setter jeg henne på potten og da kommer bæsjen med en gang, også tisser hun litt. Hun får med seg ei leike og da storkoser hun seg:) Vet ikke om dette er lurt, men da slipper hvertfall jenta mi å ha det vondt:)

Skrevet

Man bør ikke begynne med pottetrening før barnet er nærmere 2 år... Det å sitte på do eller potte får rumpeballene til å bli dratt fra hverandre noe som kan ødelegge musklaturen i endetarmen... Gutten min er 15 mnd og vi kommer ikke til å begynne før etter jul. Ser ikke poenget i å stresse med det...

Det er hva jeg har lært og forholder meg til det. Men hver enkelt gjør jo som hun føler er best!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...