Skrømti Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 Noen tips om hvor jeg kan få gode ammeinnlegg i ull? Gjerne noen som ikke koster fletta. Var på apoteket i dag og kjøpte engangs fra chicco eller hva de heter, holdt på å gå i gulvet da jeg fikk prisen. 109 var det vel, for 60 stk.... ja, ja, står vel i det... Må man skifte de engangs hver dag? Man trenger vel ikke skifte etter hver amming iallefall?
Murmeline Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 Det er delte meninger om ammeinnlegg så klart, men min mening: Jeg elsker ammeinnleggene til chicco! I motsetning til billige ammeinnlegg holder puppen seg tørr ved bruk av disse (noe feks Natusan ikke gjør). Jeg bytter sjeldnere med Chicco, så det blir ikke så mye dyrere enn med Natusan sine:) Jeg bruker ammeinnlegg i ull i tillegg, ikke i stedet for engangs!!! Engangs tar unna melken, ullen hindrer brystbetennelse. Jeg har kjøpt ull-innlegg på spar-kjøp, 50kr paret, tre par holder.
Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #3 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg har brukt natusan sine,men har ett par ull innlegg.Det må jeg ha liggende uten på kluter eller noe sånt om jeg skal bruke de fordi jeg ike tåler ull :0( Du får kjøpt natusan sine på vanlig dagligvare butikk om du vil bruke det.Ellers anbefaler jeg sparkøp sine ull innlegg jeg også..Fordi om jeg selv ikke kan bruke de...
selfangerkjerringa Skrevet 14. oktober 2006 #4 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg syntes Natusan sine ikke tok unna lekkasjen godt nok - brystvorta ble våt og det skapte grobunn for sårhet og infeksjoner. Avent sine engangsinnlegg var flotte for min del. Denne gangen kommer jeg nok til å bruke ull utenpå, siden jeg får midtvinters (januar) og er litt nervøs for brystbetennelse. Men bare ull-innlegg går ikke, de ble gjennomvåte forrige gang og det var bare forferdelig ubehagelig... ps: engangsinnlegg er akkurat det: ENGANGS! Overhodet ikke meninga en skal bruke de flere ganger på rad!
Herkules Skrevet 14. oktober 2006 #5 Skrevet 14. oktober 2006 engags kan vel brukes etter flere amminger men ikke flere dager for hjemmebruk kan du jo bruk kluter jeg bruker mye ull, og nettopp siden det har vært varmt i været og jeg har gått tynnkledd i høst så har ull beskyttet mot trekk. Jeg er ekstremt følsom m ot kulde på puppene merker jeg. fikk tak i 2 par ull til kr 99 på fru Lyng merke Troll.
Fjerdemann på vei Skrevet 14. oktober 2006 #6 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg brukte chicco sine forrige gang. SElv om de er dyre,.er de absolutt verdt det. De holder tørt uansett, prøvde noen andre et par ganger, men da lakk det alltid, med chicco lakk det aldri. Man trenger jo ikke bytte etter hver amming, jeg så det ann, hadde jeg lekket mye, slik at det var litt melk i de, byttet jeg. Utenpå hadde jeg ullinnlegg fra nøstebarn, de var supre. Men vet ikke hvor mye de koster da, for vi fikk de på sykehuset. Vi fikk også fra sparkjøp, men de syntes ikke jeg var så veldig. DE var veldig fine i stoffet, men alt for store, slik at de krøllet seg rundt kanten, og lagde "bulker" i bh-en. Jeg kommer til å gjøre det på samme måte denne gangen.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #7 Skrevet 14. oktober 2006 Sparkjøp sine fungerer helt fint. 50 kr paret!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå