Gå til innhold

noen som har bekkenløsning i uke 13?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått det allerede...er i uke 13. Er det flere som har det? Er dere sykmeldt? Tror dere at dere evt greier å jobbe mer i svangerskapet?Hvordan er det med fysioterapi+ er det gratis, når enn er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har BL og har hatt det siden uke 6 er i uke 20 nå. Jeg er sykemeldt fordi jeg ikke klarer å gå, jeg klarer ikke engang å gå fem hundre meter uten å ligge våken halve natta etter med smerter så jeg kommer ikke til å jobbe mer i dette svangerskapet.

Vet ikke hvordan det er med fysioterapi, men det er det sikkert noen som vet...

Skrevet

Jeg har hatt kraftig bekkenløsning siden uke 13. Er nå 15+1. Er sykemeldt 100%.

Jeg har vært en gang hos fysioterapeut, og etter det ble det bare enda verre, men skal gi det en sjanse. Det hjalp i forrige svangerskap.

Jeg hadde håpet at jeg snart kan jobbe 50%, men det spørs...

Gå til legen din og ble om en henvisnng til fysioterapeut. Hvis de skriver bekkenløsning m gangvansker er behandlingen gratis.

Du burde også be om henvisning til bassengtrening hvis det finnes i det området du bor. Det hadde jeg sist, og var helt fantastisk!

Jeg skal spørre legen min om det finnes i her når jeg skal dit på torsdag.

Lykke til!

Skrevet

tusen takk for gode råd:-)

skal undersøke nærmere. har fått henvisning til fysioterapeut, så jeg får prøve det, og se hvordan det går.

trist å bli plaget så tidlig i svangerskapet....blir vel neppe bedre når jeg blir tyngre?

Skrevet

Jeg er i uke 14+5, og har hatt det mer eller mindre hele svangerskapet. Har en sønn på 15 mnd, og ble aldri helt bra fra forrige svangerskap. Jobber 50 %, har gjort det en uke. Med forrigemann ble det veldig ille da jeg ikke fikk trene lenger. Etter UL i uke 19, fikk jeg beskjed om fare for prematur fødsel, og kunn ikke løfte mer enn 3 kilo og ikke trene. Så da kom bekkenløsningen for fult. Så nå trener jeg 3 ganger i uke, ca 60-70% intensitet av hva jeg normalt gjør. Det hjelper ihvrtfall for meg.

Følte ikke at fysoiterapi hjalp så mye forrige gang, tror jeg heller skal prøve basseng trening denne gangen. Fødte i juli forrige gang, så jeg svømte endel på i 7-8 mnd, og det hjalp:)

Legen min skrev bekkenløsning med gangvansker før jeg fikk det, så jeg slapp å betale selv:) Jeg betaler så mye skatt, så det har jeg ikke dårlig samvittighet for.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...