Gå til innhold

Quinny 3xl .. hjelp..!

Vibeke28(fått to jenter)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig var jeg jo 100% sikker på emmaljunga.. helt til jeg trilla den og trilla quinny etterpå........

Mine tanker er.. Vi får baby i begynnelsen av mars (håper jeg da inderlig) Så det er snakk om 2 mnd med snø.. Så er jo bagen noe mindre enn foreks emmaljunga.

Kan noen fortelle meg at Quinny er et smart kjøp? Og at den er så god som det virker som??

Nå hadde jeg tenkt å ha lammeskinn nedi, og en pose. Eventuelt en fleecepose..

Det blir plass nok eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kommer til å angre deg, hvis den kjøper. bagen er liten, den vingler. sportsvogn delen virker løs. jeg kjøpte helt, og kvittet meg med den dagen etterpå. emmaljugaen er mye mye bedre, hvem haddu tenkt til å kjøpe????

Skrevet

Jeg skal har i slutten av januar.

Jeg har kjøpt Quinnyen nå. Bagen er liten, men fortsatt god plass til Öderwalder dunposen min.

Bagen er litt vinglete, men det er jo ikke no minus...

Sportsdelen er ikke vinglete hos meg...

Og den passer ypperlig og være så liten som den er. For gutten sitter mye bedre der...

Jeg kjøpte bagen kun fordi den er liten... Vil at ungen skal ha det lunt og godt...

Men så skal det ha seg slik at jeg kjøpte min ny for 3600 kr med dreamibag.

Og om jeg finner ut at den ikke er no, så selger jeg den. Har fortsatt Simovogna...

Så til deg HI; jeg ville vel kanskje gått for Emmaljunga... De er vel en vogn du ikke vil angre på... Quinnyen er mer en smak sak..

Jeg var lei av tunge vogner og kjøre, så jeg ville ha en med svinghjul, Derfor Quinnyen på meg. :)

Skrevet

jeg bruker quinny sportsdelen nå til dattern min på snart 6 mnd... og jeg er veldig fornøyd med den.

Skrevet

Eg ville heller kjøpt ei billig (brukt?) bagvogn, Simo f.eks. (som har veldig stor bag), og så kjøpt Quinny'en utan bag når babyen blir litt større.

Quinny-bagen er så liten at du risikerer at den blir for trang tidleg på hausten om babyen din blir fødd i beg. av mars.

Vi har Quinny'en som sportsvogn og har ingen ting negativt å seie om den. Har ikkje opplevd den som vinglete. Synest den er god å køyre, den er lett å legge saman og er enkel å regulere ryggen på. + for låsbart "snurrhjul" framme. Fint med handbrems.

Eller, eg kom på ein negativ ting, det er at handlekorga under er veldig liten. Men bortsett frå det har eg ikkje noko å utsette på vogna.

Skrevet

Jeg hadde tenkt på emmaljunga edge duo.. eller er det duo edge den heter? Ja dere som har peil skjønner...

Ble i grunn bare mer i tvil jeg nå.. hehehe..

Ender vel med at jeg blåser i både Quinny og Emmaljunga og kjøper Simo.. *ler*

Huff.. blir vel en vogn.. Har helt til 1 desember å bestemme meg da. Da skal vi ut på babyshopping!

Skrevet

Hvordan bor dere da?! Blir det mye farting med bil?? Emmaljunga Duo Edge er jo ganske plasskrevende sammenlagt... Og har dere enebolig, bor dere i blokk etc? Blir tungt å evt måtte løfte duobagen opp og ned trapper hver dag.. Slik som vi bor (enebolig og har god plass i bil) så ville jeg gått for Emmaljunga, den er knallfin om man ser litt bort fra størrelse og vekt..vi hadde den til snuppa vår da hun va liten (04mod), og var veldig fornøyd! Quinny Comfort prøvde vi i ettertid, kun sportsdel, og den var forsåvidt grei den også, men sittedelen var litt vel liten..Samt kurven under.....

Skrevet

Hei!

Fikk en jente 10 .mars i år, og har Quinny 3xl Comfort og Dreamibag. Jeg synes ikke den bagen var spesielt trang, men nå har ikke jeg noen kjempe av en datter heller da... Hun er midt på treet!

Bagen ble aldri for kort, men kanskje litt for smal rundt skuldrene på slutten av bruksperioden, rundt 6 mnd. Hadde overhodet ikke fått plass til noen pose sammen med henne da, men det fikk vi i mars og utover våren ihvertfall... Hadde en skinnpose (sånn god, gammel; ganske stor), og hun hadde god plass! Brukte mye skinn og dundyne utover våren, fungerte kjempebra.

Lun og fin bag. Selve vognen synes jeg er flott å kjøre, hadde ingen problemer på snø/is og den funker bra i skog og mark, såvel som i byen. Dessuten er bagen veldig enkel og klikke av og på.

Jeg ser disse vognene overalt, og jeg tror det er en grunn til at så mange har de!

Lykke til med vognkjøp og marsbebis! :)

Skrevet

Vi bor i eget hus.. Har passat stasjonsvogn. Så plassen burde ikke ha noe å si sånt sett..

Grunnen til at jeg ble så i tvil er pga vekten og at den virker litt stor og klumsete. Jeg tok en prøvetrill i butikken med emmaljunga'en (ganske koselig forresten) og den var ikke forferdelig tung. Men i forhold til Quinny var den jo tung..

Grunnen til at vi har begynt å vurdere Quinny (IGJEN) er fordi den er så lett, og at den er veldig lett å trille.

Nå får vi baby i mars.. Så det er jo bare noen mnd vesla skal ligge oppi bagen med både lammeskinn og pose. Om hun er lik søstern sin så nekter hun å ligge der i bagen når foreks november kommer. Med datteren vi har på 5 måtte vi begynte med sportsdelen når hun var rundt 8 mnd.

Siste grunn til at vi tenker på Quinny er og litt pga prisen. Emmaljungaen med stelleveske er 8000 kr. Det er mye penger på noe jeg ikke helt vet om jeg vil ha..

Skrevet

I fare for å høres helt idiot ut her... Altså.. de små sover jo i sportsvogner også. Vi legger jo de helt ned med poser og etc.. Jeg kan jo det med Quinny også.. den blir vel ikke for smal da og? Jeg venter ikke en kjempe regner jeg med..

Huff.. jeg er komplett idiot når det gjelder vogner... var mye lettere for 6 år siden!!

Skrevet

et tips til deg, hvis du venter til jul kommer den nye emmaljunga cangaroo, den skal visst være veldig bra. og til den kan du kjøpe en city bag og den er romslig

Skrevet

glemte å skrive noe, det er en 3 hjuling. gå inn på www.emmaljunga.no og se på den

Skrevet

Jeg fikk tips på Cangaroo i går kveld. Så da løste problemet seg tror vi. Både jeg og mannen min likte den løsningen.. =)=)

Tuuusen takk for at dere er så snille og svarer meg, og hjelper til=)

Skrevet

var bra høre, emmaljunga vognene er helt supre. man har jo åsså city crossen

Skrevet

Dattere vår er født i mars, og det er snakk om ca 2mnd snø med dreamy bagen, men det kommer en ny høst/vinter 2007.. :-)

Min erfaring er topp! Liker vognen godt både som dreamy delen og sportsvogn delen. Vinter og snø er ikke gøy med barnevogn samme hva, men fram kommer du og det er jo fin trimm :-))

Har brukt voksi pose både i dreamy delen og sportsvogn delen uten problem.

Men hva med Lammy fra Oderwaller (tror jeg de heter) pose med lammeulls delen i posen?

Trenger jo ikke begge deler, blir det kanon kaldt skal ikke så små menesker ut.

Dreamy bagdelen brukes ca 4-6 mnd hvert fall for mars babyer.

Lykke til med vognvalg og videre "ruging".

Skrevet

Er det ikke litt mistenkelig at de som anbefaler/snakker pent om Emmaljunga (eller hva det nå heter) gjennomgående er anonyme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...