Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er så forferdelig trist. Alt virker håpløst, og jeg føler at veien frem til et evt. barn svinner hen.

Sambo har fått beskjed om at han har under normal mengde, da han var å leverte sædprøve i går . (17 mill) Det ble ikke sagt noe om vitalitet ol....

Idag var jeg i byen med min beste veninne, og hun kunne fortelle at hun er gravid i 14,uke. De ble gravide med en gang hun sluttet på p-pillen, etter 8 års bruk. Hun fikk ikke engang mensen før et blått kryss var et faktum.

Jeg er glad på hennes vegne, men er likevel kvalm, uggen og uendelig trist.......

Dette bekrefter nok en gang at vi sliter, mens andre får det til når de ønsker og planlegger å få barn.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6683659-sitter-og-gr%C3%A5ter-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er ikke alltid så lett å holde motet oppe. Kjennes av og til fryktelig urettferdig ut. Men det med sædmengden et det vel kanskje mulig å gjøre noe med? (Nå kan det jo hende at dere har forsøkt alt da... Som å slutte å røyke om han gjør det, ta sink og selen, endre kosthold etc. etc.)

Vil bare ønske dere masse lykke til og sende deg en trøsteklem. Har også slike dager innimellom.

Tenke posoitive tanker,

bruke positive ord,

gjøre positive handlinger

og det positive gror!

Har ikke så mye trøstende å si, bortsett fra at livet jo er uendelig urettferdig! Vet hvordan du har det nå, når andre forteller at de er gravide blir det en ekstra påminnelse om at en selv sliter. Selv synes jeg det går litt i daler, av og til er alt helt svart mens andre tider er jeg så optimistisk. Det blir helt sikkert vår tur en gang også, og da blir det nok ekstra stor stas. Du vet, den som venter på noe godt...

Takk for trøstende ord. Det varmer :)

Igår hadde jeg en skikkelig dårlig dag. Jeg har vel aldri vært så langt nede siden vi begynte med dette babyprosjektet.

I dag går det mye bedre. Vi brukte hele dagen i går på å prate oss igjennom situasjonen. Jeg har en veldig forståelsesfull kjæreste, som er tålmodig med meg når slike ting skjer.

Jeg har nå bestemt meg for å endre livstil. Jeg lever veldig sunt til vanlig, men nå skal en hver liten last lukes vekk.

Har hørt noe om at søtsaker ikke er bra når en prøver å bli gravid. Er det noe i det? Noen som vet?

Uff, stakkars deg! Kjenner meg så innmari godt igjen i de følelsene...livet er ikke rettferdig!!!

Hva slags oppfølging får dere angående sædprøven? For dette kan som oftest forbedres. Mange har hjelp av de rådene over, kosthold, livsstil...og alternativ behandling som akupunktur. I tillegg så kan man bli gravid med assistert befruktning...så her er mange muligheter for dere, mist ikke motet!!!

Angående sukker så kan det føre til infertilitet ja hvis man har insulin resistanse, pcos, lavt stoffskifte og annet. Har du magefett bør du kutte ut sukker, hvete, poteter og ris. Men de fleste tåler dette da :-) Kommer an på personen. Det aller viktigste er å slutte å røyke.

Masse lykke til da!

Hei du!

KJenner meg veldig godt igjen i de følelsene....... Det er ikke noe godt å ha det sånn. Tenkte jeg kunne fortelle deg en liten solskinnshistorie for å gi deg litt mot og håp på veien:

Vi holdt på 1 år uten resultat. da startet vi utredning med sædprøver, UL, blodprøver, Gu osv osv. Ballen var i gang! Sambos sæd var av dårlig kvalitet og mengden var under normalen. Han måtte derfor vente 3 mnd før han kunne levere ny prøve. Ny prøve viste at alt var i skjønneste orden med ham og gutta:) (han tok sinktilskudd ca 1 mnd før ny prøve)

På UL fant de en del ting med meg: Unormalheter på eggleder, feil form på livmorhals, ene eggstokk i klemme bak livmora og ingen EL på egenhånd..... Gjett om jeg var deppa!"!!!!!!!!

Jeg ble satt på pergo for å få igang EL, men hadde vel lite håp om at dette skulle funke, men den gang ei:) Nå er jeg gravid i 8. uke med en liten pergospire etter å ha strevd i 17 pp. ( Gikk på pergo i 3 mnd)

Så derfor må du ikke gi opp alt, men tillat deg gjerne å deppe litt i ny og ne her inne. Her finner du alltid folk som forstår hvordan du har det og her får du trøst og støtte!

Håper i alle fall at dere blir fulgt opp tett og at det vil løse seg for dere etterhvert.

Stooooor trøsteklem fra meg:)

Annonse

Det er alltid godt å høre andres solskinnshistorier, da vet man at det fortsatt er håp :) Så takk til alle som har gitt meg noen omtenksomme ord.

Jeg har lest og undersøkt mye de siste dagene, og jeg har i dag vært på ordentlig storshopping. Min samboer og jeg lever egentlig veldig sunt i det daglige, så det er ikke mye vi kan endre på. Men en ting kan vi gjøre, og det er å ta diverse vitaminer ol.

Nå har jeg vært å kjøpt sink, selen, omega3, c,e,b og a vitaminer. Nå skal samboer få en skikkelig "potensbombe" :) Håper dette skal hjelpe på kvaliteten......

Ellers så var sambo og tok boldprøve i dag for å sjekke hormonbalansen. Det går fremover, og i begynnelsen av nov. er det min tur til å begynne utredningen...

Vi skal nok få det til tilslutt!

Kjære deg!

Det er alltid nedslående å få beskjed om at noe er "unormalt", men 17 mill er slett ikke dårlig, hvis det er snakk om 17 mill pr ml. Det normale er visst over 20 mill, men me noen måneder på sink, selen og andre viktige vitaminer burde antallet bli mye bedre.

Mannen min tok prøve i mars, og hadde da bare 3 mill/ml, men legen vi var hos mente at det fortsatt var mulig at vi kunne klare det på egenhånd. Han skulle levere ny prøve etter en stund, men da var jeg faktisk allerede gravid. Det endte i MA, men vi klarte jo å bli gravide uten hjelp av noe annet enn pergo for meg.

Nå har han levert ny prøve, og fikk beskjed om at det kunne være vanskelig å bli gravid på egenhånd, men at vi hadde gode sjanser ved prøverør. Siden min kjære ringte selv, fikk han jo ikke med seg alle svarene jeg var ute etter, så i dag ringte jeg selv for å mase litt. Da viser det seg at antallet har gått veldig opp, fra 3 mill til 11,7 mill! Det er fortsatt godt under normalen, men jeg er bare strålende fornøyd med den store forbedringen som har vært. Det var mye bedre enn jeg forventet. Så nå skal han til ny undersøkelse, forhåpentligvis en mer grundig enn bare levere prøve, så får vi se om forbedringspotensialet er enda større.

Så det er håp, kjære deg!

Stor klem

Kjære venner !

Vi er mange !! Vi får stå sammen og trøste hverandre så godt vi kan ! Jeg vil også fortelle at det er håp selv om den første sædprøven til mannen din var litt laber. Min mann leverte en prøve i vinter, den viste 18 mill pr mill. Gynekologer (tre forskjellige ) sa det ikke var derfor vi ikke fikk det til (selv om grensen for det helt normale er satt til 20 mill pr ml). Jeg fikk trumfet igjennom en ny sædprøve, enda de mente det ikke vise noen store endringer, Men tenk; neste prøve viste hele 48 mill, pr ml, over dobbelt så mye!! Så fortvil ikke, be ham ta en ny prøve. Og lykke til !!

Klem

Hei,hei...

Jeg ville bare si at jeg satt med akkurat samme kjipe følelsen som deg.

Typen var å tok sædprøve, men den var langt under normalen. Så han måtte vente 3 mnd før han tok en ny en. Har nettopp fått svar på den, og nå var den helt normal. Eneste han gjorde var å ta vanlig vitamintilskudd den siste mnd før sædprøve.

Ønsker deg masse lykke til videre, og hold motet oppe!

Har selv prøvd i 2 år nå, så jeg vet at det er lettere sagt enn gjort....

Men en dag må det for svarte klaffe for oss og:o)hehe

Stoooor klemm

Kjenner meg igjen i det du forteller... For snart ett år siden var jeg hos gyn og fikk beskjed om at kvaliteten hans er så dårlig, at det er et mirakel dersom vi klarer å bli gravide på egenhånd. Jeg var helt knust, og ICSI var eneste løsning for oss... MEN: det som er viktig å huske, er at dette er veldig sårt for mannen også... Håper dere finner løsningen på problemet. Evt røykeslutt, sink ol hjelper!

Og, ja, jeg er enig i at livet føles urettferdig av og til... Noen blir lett gravide... Andre ikke... Trist er det...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...