Gå til innhold

Kjønnsbestemt assistert befruktning, noen med erfaring?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Jeg fikk nettopp vite av en "mailfriend" i USA at hun skal ta abort i morgen tidlig (i dag blir vel det nå) fordi hun fikk vite at hun ventet jente nr. 4... Hun tok morkakeprøve fredag og fikk resultatet i dag, snart 13 uker på vei."

Jeg forstår at folk ønsker seg begge kjønn, men dette er bare trist!!!

Jo da...jeg har vært så heldig å ha fått to skjønne jenter. Elsker dem mer enn alt her i verden. Men å ønske et annet kjønn betyr IKKE at du er egoist. Jeg ønsker meg en GUTT......hvis vi noen gang bestmmer oss for å få nummer tre.

Og noen ganger er dette ønske veldig sterkt.....men det betyr ingenting overfor de to andre barna mine. De kommer ikke på bekostning av dette ønsket om å få en gutt!!!!

Enig, helt syyyyyykt!!!!!!!!!!! At det skjer i Kina og Afrika pga fattige familier ikke har råd til medgift er forferdelig synd, men at en jente i USA som liksom skal være et sivilisert land er helt vanvittig og viser bare dobbelmoralen til amerikanerne på sitt beste!!

Det er en MENING i at det fødes litt flere gutter enn jenter og at jentere i gjennomsnitt har lengre levetid enn gutter; dette er fordi antallet mann/kvinner til enhver tid skal være likt for å kunne reprodusere! Der er m.a.o er mening i ALT i naturen, og derfor skal den ikke tukles med!! Vi ser jo hvordan det går når det gjøres ift.mat, naturen (forurensing), dyrefor/dyretransport etc, det har skapt store kriser og lidelser for mange i verden. Vi ser nå hva som skjer i Kina; pga alle abortene av jenter er det overtall av gutter flere steder og det har gått så langt at foreldre til gutter nå betaler foreldre av jenter for at gutten skal få gifte seg!!

Nei la naturen få gå sin gang!

Hvordan i all verden kan du si noe sånt? hva slags menneske er du? du er jo mye værre du som kan skrive noe sånt om person du aldri har møtt enn hun er fordi hun har et ønske som du ikke er enig I.

Og til dere i 'jente debatten' - detstemmer aldeles ikke at ingen ønsker gutt. Jeg ønsker en gutt!!! har 2 jenter jeg elsker over alt på jord, men nå hadde det vært koselig med en gutt. Det sagt så har vi ikke tenkt og finne ut hva det er før hun/han kommer, samme som med de 2 første. Men vi prøvde noen av 'kjerringrådene' det gjorde vi, så får vi se om det fungerte!? Uansett gleder vi oss til barn nr. 3, hva enn det blir. men hvorfor kan man ikke ønske.

Jeg tror at uansett om man har en gutt eller jente først så er det veldig koselig og kjekt og ha 2 av samme kjønn etter hverandre. Det har vært min erfaring. Min svigerinne hadde samme men motsatt kjønn - 2 gutter etter hverandre og føler det samme. Spiller ingen rolle om det er 2 gutter eller 2 jenter. og sevfølgeig til alle dere som har en av hver, dere vet at har fine sider også. jeg vokste opp med en bror, og det var også veldig koselig, nå er vi beste venner. Men jeg ville jo lyve hvis jeg sa at jeg ikke ønsket og ha en søster som jeg hadde kanskje mer til felles med. Det blir et annet forhold enn 2 av samme kjønn kan ha. nei - ønsk i vei jenter! Det er lov!

• 5 måneder senere...

Annonse

er det mulig??????? kan dere ikke være fornøyd med det naturen gir dere??? det er det verste og kvalmeste jeg har hørt... at dere kun vil ha jenter. fy fader... vet dere at det er folk som ikke kan få barn??? og her sier dere at dere ikke vil ha flere gutter????? jeg får lyst å spytte på dere!!!!!!!!

Når jeg leser sånt som dette, så skammer jeg meg nesten over å ønske meg jente...

Eller, jeg skammer meg vel ikke over å ønske meg noe, men synes det er forferdelig trist å lese om mennesker som er villig til å ta abort om de er gravide med "feil" kjønn! Skjønner det virkelig ikke!

Annonse

jeg lurer litt.... dersom dere reiser til russland, og blir gravide med det kjönn dere önsker dere.

men sa, nar födselen kommer, og det er det motsatte kjönn... hva da? setter dere barnet ut i skogen og löper tilbake til russland? beholder dere barnet og löper tilbake til russland? gir dere opp?

hvor gar grensen?

dersom jeg har lyst pa ei jente med svart har og grönne öyne, er det da greit at jeg tar abort dersom barnet har blaöyde gen?

a sammenligne med kina, der jente barn blir satt ut fordi foreldre heller vil ha gutter er bare dumt. det er en helt annen situasjon. de far bare lov til a fa ett barn, og der er forskjelen mllom kjönnene sa stor at det pavirker foreldrenes liv i all deres fremtid. deres barn er tross alt deres pensjon. takk og lov for at vi ikke trenger a tenke pa slikt... selv om noen tydeligvis vil tenke sann alikevel...

jeg lurer og pa... hvordan er deres generele syn pa abort? ser dere pa abort som noe annet enn selektiv utvelgelse av embryoer basert pa kjönn?

Hei du som har lyst til å dra til utlandet!!!:)

Vet jo ikke hvem du er,men kanskje vi kan dra sammen??;)

Har sjekket ut en klinikk i Russland.Oj så nå at det var lenge siden du skrev inn meldingen.....Ja,likevel..Koster rundt 40tusen kr,og det er ikke mye,synes jeg.Men reise og opphold kommer i tilegg da.

Tror man må være der i ca en uke.Skal ringe dit og sjekke mer jeg.

De bruker en metode som kan sjekke kjønnet til det befruktede egget,før det settes inn i livmoren.

Langt til Russland,men jeg drar gjerne i begynnelsen av mai!!

Noen som blir med på en lang og spennende tur!!?????;););)

Venter på et mer bestemt svar fra Finland også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...