Gå til innhold

Kjønnsbestemt assistert befruktning, noen med erfaring?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke erfaring, men litt kunnskap om det... Selvfølgelig (dessverre) forbudt i Norge, men i Russland, Belgia og USA er det lov og mulig. Det billigste alternativet er i Russland. Skriv gjerne en mail til meg dersom du vil vite mer: [email protected]

Hun som skrev innlegget ba om kommentar fra folk med erfaring omkring dette. Så vidt jeg tolker, gjelder det ikke deg! La andre få diskutere det de vil. Ingen som har bedt om din mening!!!! Er så lei av moraliserende folk omkring dette temaet. Folk må få mene det de vil - og det går begge veier!

Ikke svar for min del! Jeg ønsker meg nemlig kun ei jente!!!!! At det er dumt og forkastelig får du stå for. Jeg synes det er helt naturlig etter å ha fått to gutter, for det er en utrolig STOR forskjell på gutt og jente - interesser, hvordan bli mottatt og "dyrket" i samfunnet, hva som forventes + en million andre ting. Hvorfor har vi ikke full likestilling f.eks? Er det fordi vi er så like? At kjønn ikke spiller noen rolle for deg; greit, men for meg betyr det alt.

Annonse

Har jeg svart for din del?

Jeg synes seriøst SYND på guttene dine som har en mamma som aldri blei helt fornøyd - en som SKAL ha jente nestegang fordi de ikke oppfyller det ønsket du har... Takker gud for at jeg ikke er en av dem.

Håper for din skyld at du får en jente denne gangen, virkelig.

Selv har jeg en av hver -jeg ønsker meg barn - ikke kjønn - synes det er morsomt med kjerringråd o.l derfor jeg er her inne av og til - men å gå så langt som å velge seg kjønn - det er usmakelig og umoralsk.

Det er min mening (og de fleste andres...).

Jeg blir KVALM av sånne som dere - som ikke godtar det naturen gir dere. ÆSJ! Skam dere.

At du blir KVALM av sånne som meg hjelper jo mye... og selvfølgelig kan ikke kjønn bety noe for deg - du har jo en av hver....

Jeg vil kun ha jente som nr. 3... og derfor vil jeg gjerne prøve IVF/PGD for å få det til. Og ingen av mine barn eller andre enn min mann vet noe om dette, og slik kommer det alltid til å fortsette å være! At jeg skulle forskjellsbehandle eller elske mine gutter mindre skjønner jeg ikke helt... de som svarer det kan umulig ha egne barn!

At mange her inne og ellers i sammfunnet ikke aksepterer spesifikke kjønnsønsker kan ofte ha fatale konsekvenser... Hvorfor er det ingen som reagerer på at det bare blir født rundt 700 jenter pr. 1000 gutt i Kina? Er det noen som tror at det er naturlig?

Jeg fikk nettopp vite av en "mailfriend" i USA at hun skal ta abort i morgen tidlig (i dag blir vel det nå) fordi hun fikk vite at hun ventet jente nr. 4... Hun tok morkakeprøve fredag og fikk resultatet i dag, snart 13 uker på vei.

Jeg synes IKKE det er veien å gå for å bestemme kjønn, men jeg har dessverre hørt om flere som også tar abort i Norge fordi barnet har "feil" kjønn. Jordmoren på sykehuset ville ikke si hva jeg ventet på 18-ukers kontrollen med 1.mann da hun var "lei av muslimske kvinner som dro hjem for å finne frem strikkepinnene hvis de fikk vite at det ble jente"... min mann ble like satt ut som jeg av denne kommentaren, og vi ser heller ikke spesielt utenlandske ut...

Etter at jeg "stod frem" med mailadresse her inne på BIM har jeg fått MANGE mail fra jenter som ønsker det ene kjønnet fremfor det andre, og som gjør nesten hva som helst for å få det til... men ingen sier selvfølgelig noe om det i offentlighet fordi det er så TABU... og fordi det finnes sånne som deg; sånne som ikke klarer å sette deg inn i andre menneskers situasjon. Derfor kommer nok alltid kjønnsrelaterte aborter og drap av nyfødte(i Kina) fortsette. Håper du synes det er lettere å leve med....(ironi)

Takker for fint innlegg. Jeg er i samme båt som deg. Har to gutter og VIL ha jente denne gangen! Har heller ikke snakket om dette til noen andre enn samboer, så det er utrolig godt å lese om andre som forstår... Har prøvd å sjekke ut en del selv omkring dette, men føler jeg trenger mer informasjon. Hadde vært kjekt og fått mail adressen din så kan vi utveksle litt erfaringer. Du skrev du hadde lagt den ut her på barnimagen??? Først vurderte vi opplegget i Russland, men nå heller jeg litt mer på å reise til Belgia. Hva med deg? Sjekket ut noen spesielle klinikker og priser?

Er enig med at dette er galt!

Hvis vi ikke får jente er det ikke bra nok...hvorfor er det ingen som sier omvendt?Har ikke lest EN gang om noen som på død og liv må ha gutt..

Nei hvis ikke sjebnen kan få bestemme synes jeg virkelig ikke at dere bør få barn.

Dere setter jo ei jente til verden KUN fordi at dere trenger en jente å dille med og vise frem!!EGOISTISK!!!

Annonse

Dere som sier at vi vil ha jente for å vise frem og dille med har TYDELIGVIS ikke forstått det!!! og dere har i tillegg STORE lesevansker!!!! Er det noe ut i fra innlegget mitt hvor jeg beskriver noen av de tingene som gjør at jeg ønsker jente som tilsier det?

At noen mener at en kun har lov til å ønske seg barn og ikke jente eller gutt, driter jeg i!!!! Det er STORE forskjeller på gutt og jente hele livet, ja minst like store forskjeller som på hund og katt. Hvorfor er det ingen som gir seg helt over at noen kun liker hunder og hater katter eller motsatt? Hvis jeg hadde ønsket meg katt hele livet, men fikk en hund så ville drømmen etter en katt alltid være der... og det er det lov og akseptert å si høyt. Men selvfølgelig er ikke det helt det samme, og noen velger jo til og med f.eks kun hannhunder for de kvalitetene de innehar...

Jeg er imidlertid så voksen og moden at jeg skjønner at dyr og mennesker ikke vurderes likt med hensyn til verdi. Egentlig så digger jeg at det er så mange motstandere av temaet også, for de har rett og slett ingen ting de skulle ha sagt, jeg gjør som jeg vil! Synd at temaet er så tabubelagt, for jeg tror dere hadde blitt enda mer sjokkert om dere visste hvor mange som er opptatt av kjønn... og hva enkelte gjør for å få barn av det kjønnet de ønsker... som tidligere nevnt synes jeg IKKE om de som velger abort for å ta vekk "feil kjønn", eller drap av nyfødte som det begås i mange land, spesielt Kina. Ved mer åpenhet og muligheter ville dette ha vært unngått...

En ting som de fleste av dere motstandere heller ikke vet er at alle klinikker som utfører IVF/PGD stiller krav om at du minst må ha ett barn av motsatt kjønn dersom det gjøres kun for kjønnsutvelgelse. Det gjør at ikke verden vil bli overbefolket av kun ett kjønn. Det var min norske gynekolog som fortalte meg at par som ikke kan bli gravid med annet en IVF, også kan velge kjønn selv om de ikke har noen barn fra før. Dette gjøres f.eks i Finland, men selvfølgelig ikke i Norge...

Men pytt, who cares? Jeg får bare dilla av dere som synes at det er så galt. Jeg synes det er mye verre at noen dreper fostre og nyfødte enn å velge kjønn fra starten av...

vilvelge

Seriøst??du samenligner hund og katt..

Herregud!!Det er jo til og bli kvalm av!!

Hvorfor skal du ha jente hvis det ikke er kun for din egen del??

Du er villig til og ofre mye tid og mer penger fordi at du på død og liv må ha jente!Da er det jo fordi at en gutt ikke gir deg samme glede!

Håper virkelig at sønnen/sønnene dine en gang får vite hvordan du er...

Kan du ikke bare innrøme at du er egoistisk og har sterkt behov for og ha en jente og vise frem til alle??

Du er jo skikkelig seriøs!! Og barn håper jeg du ikke har eller får når du tror at en får de for å vise de frem!! Ha, ha, du er sikkert en fjortis som lever på sosialen :-). Guttene mine gir meg alt og jeg gir dem alt, men jeg har mer på lager!

Ja da er fjortis som lever på sosialen.

Vet nå ikke hvem som var fjortis der da?

Jo da er enig i at vi er egoistiske hele gjengen,men jeg blandt annet er en av dem som tenker..bare han eller hun er frisk kan det komme det som kommer!

Du har jo enda ikke svart meg på hvorfor du vil sette en jente til verden og ikke en gutt?Utenom det der vanlige om at,jeg har gutt vil ha jente og!Hvis det ikke er for de grunnene jeg sier få du gi meg en bedre så slutter jeg kanskje og dømme sånne som deg.

Ganske intresangt tema dette her. kikker litt her inne noen ganger selv, for det er spennende å prøve å "tippe" kjønnet før ultralyden. Jeg hadde ALDRI bestemt kjønn. mitt barn er velkoment uansett, og jeg veit jeg vil elske han eller hun like høyt som sin bror. Jeg synes det hadde vært moro med jente denne gang, men ikke for å dille!! det er det verste jeg ser. kjenner bla ei som kler opp sin 1 årige datter som en liten tenåring med miniskjørt, dyre luer og støvletter. skinnkåper, dressjakker og gud veit hva. jeg blir helt matt av klær og dill til små jenter. nei du, her blir det mye arv fra storebror uansett kjønn, og vi har ikke dårlig råd!! jeg synes det hadde vært gøy med jente for å prøve ut den siden av et kjønn også, ikke noe annet. en liten herlig guttedutt til veit jeg at jeg vil smelte heeelt for. vi er bare mennesker!!! dere som har en av hver vil aldri helt skjønne dette, dere har fått en av hver, men jeg kan forstå de som har 3 gutter elller 2 jenter etc, at de håper bittelitt bare.

Det er lov å håpe litt da, men det HVA man håper på!!! selv er jeg glad for at jeg kan få barn, og jeg kjenner at det er det samme hva jeg får, det er et barn jeg skal ha!! dere forstår sikkert denne følelsen jeg mener.

men jeg er enig i at det er veldig mange som ønsker seg iherdig en jente fremfor en gutt, og det er litt synd. å være guttemamma er herlig! og at gutter er robuste??? aktive? høylytte??

veit ikke jeg hva er ivertfall! snuppen min er kosegutte mamma dagen lang og vil heller lese bok en å beinfly rundt. dette er så forskjellig!!

litt rotete dette men måtte bare skrive min mening!! blir dette en jente jeg har nå blit det ingen støvletter eller miniskjørt nei, her skal jeg på trass bruke minst mulig dill så lenge jeg kan!!! motepresset blant jenter er det ikke rart det blir sånn som foreldre jåler opp bittesmå barn!!

Jeg forstår kjempegodt de som er villige til å dra til utlandet for å få et bestemt kjønn! Dette er noe jeg selv er villig til å gjøre. Har to gutter og ønsker meg over alt på jord en datter neste gang. Det er noe helt spesielt med mor datter forhold. En får aldri det samme med en sønn. De "mister" man litt når de finner sin utkårede en gang i framtiden. Selvfølgelig finnes det unntak, men dessverre viser det seg ofte å være slik i praksis. Men i likhet med hovedinnlegger etterlyser jeg noen med erfaring omkring kjønnsbestemt assistert befruktning!!!! ANYBODY??? Noen som vet hvilke klinikker som gjennomfører dette? Hvor lang tid det tar? Pris? Etc?

Ehhh... dette er det verste jeg har hørt!! At man ikke får et spesielt forhold med sønnene sine!!??

Da vet du for faen ikke hva du snakker om!! Kanskje det gjelder deg - og det er i og for seg ikke så rart - slik du tenker - de vil jo føle at de ikke er gode nok - ikke betyr nok - at du aldri ble helt fornøyd. ÆSJ!

Tenk over det du skriver.

Jeg har selv en sønn - en ordenlig mammadalt som er så avhengig av meg og så kosete og god. Vi har et helt spesielt forhold.

Det er faktisk sånn at det er mor-sønn og far-datter som får det beste forholdet. (Med unntak så klart).

Jeg har bl.a utdannelse innenfor psykologi og dette slår som regel ikke feil. Jenter tror at jentene blir så knyttet til moren sin men det stemmer ikke helt.

Når man blir eldre - dvs når datteren får barn selv - JA da endrer det seg - da er det fint å ha en mor man kan dele alt med og man blir knyttet på et annet vis.

Jeg synes denne debatten er å gå over the line og det er støtende å lese hvordan enkelte mødre tenker.

Jeg blir helt dårlig jeg.

Gidder egentlig ikke bry meg her inne synes bare det er litt kjekt å lesa alt hva folk gjør her for og få rett kjønn!Selv om jeg ikke forstå hvorfor...

Uansett..jeg har et myyyye bedre forhold til far min og samboeren min har et enda bedre forhold til moren sin...så det at dere må ha jenter for og knytte bånd overbeviser desverre ikke meg...

la folk få velge...

slutt å fortelle hvor forkastelige dere synes det er. Dere må ikke gjennomføre denne prosedyren hvis ikke dere vil.

Ang pris og info, eneste klinikken jeg har funnet som gjør ivf og pgd er i Russland, mener det står i en thread lengre nede på siden hva prisene er

Jeg prøvte ikke og være frekk eller noe..Å som skrevet gidder ikke jeg legge meg opp i hva de velger og gjøre..

Jeg bare skrev hvordan forhold jeg og samboeren min har til foreldrene våres..

Så jeg blir ikke overbevist av at det er grunnen,ikke meningen og tråkken noen på tærne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...