Jerry 82 Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 Har en gutt på snart 4 mnd, som får kun mme. Han sover som oftest greit om nettene, selv om det av og til er litt rot pga magevondt (hatt kolikk, og har mest sannsynlig melkeallergi). Noen netter kan han klare seg med kun ett nattmåltid, får da ca 120 ml 5-6 ganger i døgnet. Er det likevel greit å begynne å introdusere grøt? (maisgrøt er visst tingen hvis det er snakk om melkeallergi?). Må vel begynne gradvis, så det går vel ei stund får han får i seg såpass mye grøt at det metter. Han er en stor gutt (snart 8 kg) så jeg ser liksom før meg at han vil kreve mer mat etterhvert, og er da usikker på om jeg skal øke mengden mme (bruker nutramigen) eller begynne med grøt... noen med lignende erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 Dette bør du heller ta opp med helsesøster/lege siden det er evt. melkeallergi i bildet. Men jeg ville ventet, han spiser jo ikke så mye mme da. Det er når de runder literen at det kan være aktuelt med grøt. Og i og med at han har hatt magevondt, ville jeg ventet i allefall til over 4 mdr, da tarmene ikke er modne før det (hos en frisk baby).
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #3 Skrevet 14. oktober 2006 fikk anbefaling om å begynne da hun var 5 mnd, men hun var lita da. Spør hs. De vet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå