Gå til innhold

hvor lenge kan man gå over termindatoen?


mammarie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det er vanlig å bli igangsatt hvis du ikke har født innen 14 dager etter termindatoen...jeg fødte 12 dager før termin så jeg slapp ventetiden...og det var deilig!!! Han var stor nok allikevel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes deilig ut.... håper jeg også slipper å gå over tiden:)

Går det an å sette fødselen igang på termindato? hvilke metoder er vanlige, noen som vet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så vanlig å bli igangsatt før det nærmer seg 14 dager over termindatoen. Og det er også veldig vanlig å gå over tiden med 1. mann. Veninna mi gikk mange dager over tiden med begge sine.

Jeg hadde innstilt meg på å gå over tiden så det kom litt plutselig for meg da. Hadde så mye som jeg hadde tenkt jeg skulle rekke før den stoore dagen...he he!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. mener bare å huske at en veninne av meg som fødte for et år siden,fikk akupunktur rundt termindatoen..... for å fremskyve fødselen... er ikke det vanlig altså?

 

kan ikke snakke med noen om dette ennå, vil holde tett lengst mulig;)

 

er i uke 5 idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes jo andre metoder utenom det de gjør på fødeavdelningen som akupunktur som du sier...og så finnes det mange kjærringråd da...bl.a. å spise bringebærbladskapsler eller hva det nå heter. Det gjorde jeg, men vet ikke om det var det som gav utslag.

Han var vel bare klar for å komme ut. 56 cm lang og 4120 g...tør ikke tenke på hvor stor han hadde vært hvis jeg hadde gått 14 dager over tiden... :/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow.. godt for deg altså;) Hvor gammel er gutten din nå da? hvor er du fra?

 

sikkert litt godt å ha vært igjennom saker og ting før, så vet du mer hva du går til.....

Men er jo noe med første gang og da, alt nytt og spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo sant. Nytt og spennede. Føler liksom ikke at det er så spennende denne gangen, men føler allikevel at jeg bare har lyst å fortelle det til alle med en gan...men sånn blir det ikke. Er jo spennende allikevel da. Gutten min er 10,5 mnd så det blir ca 19 mnd mellom dem. Blir nok en travel tid men gleder oss masse til to tette. Får sikkert mye glede av hverandre. Er 27 snart 28 og bor utenfor Tønsberg...

Når har du termin da? Og hvor er du fra og hvor gammel?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som jeg har termin rundt den 18 juni.. er 22, så er vel ganske ung egentlig:)

 

giftet meg i sommer, og huset skal stå klart til våren i barnevennlige omgivelser, så ting har nå lagt seg til rette:)

Er så utrolig spent på dette altså!:)

 

to tette blir det ja.. men det høres jo helt topp ut egentlig. så lenge din kjære stiller opp skal det jo gå veldig fint! :)

testen var veldig negativ for en uke siden, men veldig positiv igår (alle 3, tok til og med turen til legen for å trippelsjekke, trodde ikke mine egne øyne;)

Når testet du positivt ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt på torsdagen. Tror det var 3 dager før ikm. Litt usikker ikm pga at syklusen var 26 dager forrige gang og er til vanlig 28 dager så...Ikm var antakelig 15. men kan ha vært 17...så trodde aldri jeg skulle få positiv test.

Gratulerer med giftermålet i sommer. Koselig. Og med bygging av hus. Har selv vært gift i 3 år nå. Eier leilighet men har veeldig lyst på hus, men er jo litt vanskelige tider med å kjøpe. De sier jo at det er rett før prisene stuper nå. Så vi får se hva fremtiden bringer.

Uff...må nok lage litt mat nå. Skal jobbe ikveld. Pleier egentlig bare jobbe dagtid men skal ha opplæring og da passet det best med en kveld for da er det mest å gjøre. Så det blir en litt kjedelig lørdagskveld her i huset da.

Hadde vært litt koselig hvis vi kunne følge hverandre her inne. Er jo veldig mange i juniklubben da...

Ha en flott helg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk 21 dager over termin. de mente at så lenge babyen hadde det greit, så kunne han bare bli i magen min :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, å følge hverandre hadde vært kjempefint:)

ser ut som det er en juni-gjeng her ja...

 

tenk hvor koselig med en liten sommerbaby:) gå mange turer i solskinnet, å slippe å rundkle den lille;)

 

Bruker du forresten msn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...