Gå til innhold

stikkende pulserende smerte etter amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt dette innimellom, men i dag har det vært plagsomt. Etter ammingen tidlig i dag morges, fikk jeg en stikkende pulserende smerte noen cm ovenfor brystvorta inne i brystet. Den er såpass irriterende at det er umulig å sove. Men så fort jeg kommer meg opp og i bevegelse merker jeg ikke så mye til det. Etter noen timer gikk den over. Noen som har noe forslag til hva dette kan være?

I det samme brystet har jeg nettopp blitt kvitt nok en runde med tette melkeganger, så det kan kanskje ha en sammenheng. Ikke vet jeg...

Er nå lei av å ha vondt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasospasmer? Blir det fargeforandringer i regionen? Har med temperaturforandringer i puppen å gjøre. Hold deg varm og god og unngå at kald luft kommer på puppen når barnet slipper det våte brystet, så går det som regel greit... Amme under dyna er greit for ekstreme tilfeller. Kan ha med små skader i brystet (hender ofte mens det heler) etter melkegangene...

Skrevet

Vasospasmer finner jeg ikke noe om på ammehjelpens sider. Det er ingen fargeforandringer i regionen. Jeg holder meg varm både dag og natt. Om natten så ligger jeg ofte med en t-skjorte, eller jeg tar en på når jeg ammer. Dessuten så sitter jeg med dyna godt pakket rundt oss når jeg ammer. Så fort han er ferdig å spise, så pakker jeg inn brystet igjen. Men skal forsøke enda mer å holde meg varm.

Skrevet

Du finner det på ammehjelpen under raynaulds fenomen.

FYI, sopp er vondt hele tiden (og klør noe immari før det blir vondt) og tette ganger kan altså gi brystbetennelse (som er vondt), vær nøye med å tømme brystet slik at alt er mykt (eller pumpe ut det som barnet ikke tar).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...