Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid, venter i midten av juni. Nå sitter slekta å planlegger danmarkstur siste uke i juli..... Jeg har ingen barn fra før, så er veldig usikker.... Har en flott mann som har sakt seg villig til å stille opp (han vet jo heller ikke om det er forsvarlig) Har noen tatt et så lite barn med seg på tur? hva tenker dere? takk for tips!
TurboPrinsessen:-) Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 I utg.pkt er det ikke noe stress å ta med baby på tur. Spesielt ikke hvis du ammer, da har du jo maten med deg, og slipper tenke på å få varmet opp maten.. Spørsmålet er vel heller hvordan du føler deg etter fødselen, og det er jo ikke sikkert småtten kommer når datoen sier det. Selv gikk jeg 11 dager over tiden.. Dette vet du jo ikke på forhånd... Selv var jeg nylig i England med datteren min på 2mnd. Gikk supert det..¨ :-)
mammarie Skrevet 14. oktober 2006 #3 Skrevet 14. oktober 2006 så bra at englandsturen gikk fint:) så du mener at det ikke er uforsvarlig så lenge en er i stand til det selv? tusen takk for svar! lykke til med babyen din, kos deg;)
Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #4 Skrevet 14. oktober 2006 Det kommer litt an på hva slags ferie dere planlegger. Skal dere leie feriehus på Jylland? I såfall tror jeg det er midt i blinken med baby 1mnd. Ike for langt å kjøre bil, og greit å trille vogn osv. Ferje burde gå greit, men det er kanskje best med dagseiling? Vet ikke om det plass til oppslått barnevogn inne på de trange lugarene?? Det er selvsagt ikke noe stas å være hjemmefra dersom dere får et kolikkbarn, da. Men det får vi tro dere slipper ) Min venninne flyttet fra Norge til Tyskland da jenta var 10dager gammel. De kjørte bil helt til Stuttgart. Det hadde gått som en drøm (men så hadde hun en slik sovebaby som alle ønsker seg)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 14. oktober 2006 #5 Skrevet 14. oktober 2006 Nei synes ikke det er uansvarlig, hvorfor skulle det være det? Synes det bare er fint at barna får være med på det som skjer, fra tidlig alder... Er vel helst deg det kommer an på.. for noen kan det ta en stund før de orker "omverden" etter fødselen, andre er frisk og rask etter noen timer... Du må jo bare se det an.. Greit at dere skal til Danmark, så slipper du pass.. hehe.. Vi måtte jo ha pass til henne da vi dro til Engl. Over 400kr og det varer bare i 2 år.. Lykke til med sv.skapet, du har mye gleder i vente:-) Misunner deg litt, skulle gjerne gjort det igjen med det samme, men tror vi får kose oss litt med prinsessen først:-) Klem:-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #6 Skrevet 14. oktober 2006 tror det er i jylland ja, i nærheten av fårup sommerland- stemmer ikke det? det blir en barneferie der alle har barna med seg (minst 5stk i alderen 5-10 år) rolige omgivelser, i en stor hytte med alt av tilbehør:) takker igjen for svar:) satser på at det ikke blir kollikkbarn ja.. hehe;)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #7 Skrevet 14. oktober 2006 Det må være veldig greit å reise til Danmark på ferie, selv med en så liten. Men som enkelte sier, så kan det jo hende at du går litt på overtid. Og jeg husker selv fra starten da jeg fikk barn følte jeg meg litt inne i en "boble" i starten, hadde mye besøk, men følte meg ikke så sosial allikevel... Ikke mye annet enn barn jeg fikk gjort.. Det beste er vel å ta båten ned, fordi så små helst ikke skal sitte så alt for lenge av gangen i en bilstol... Men Danmark er jo et trygt og godt land, med samme bakterieflora som i Norge og godt utbygd helsevesen... (Sånn bare hvis det skulle være noe, som man selvfølgelig ikke tror) Synes du trygt kan reise på tur dersom du har lyst til det, men du kan kanskje vente at du er litt inne i din egen "boble" når du er der... )
3tettesmå Skrevet 14. oktober 2006 #8 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg dro på sommerferie i Danmark med min gutt da han var 6-7 uker. Gikk kjempe fint. Den beste ferien vi kunne hatt. Nå bor vi allerede i DK så det gjør det jo litt lettere så klart, men vi reiste i ca 4 timer så vidt jeg husker med tog og buss. Tror en fergetur er veldig fint med en baby også. Vi leide en campinghytte i en uke og hadde det supert! Jeg vil helt klart anbefale deg å reise, men det kan jo være lurt å ha avbestillingsforsikring (hvis det er mulig) hvis du i siste liten ombestemmer deg. Man kan jo være ganske sliten etter fødsel og de første ukene med baby er harde.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 14. oktober 2006 #9 Skrevet 14. oktober 2006 Vår datter har vært med på alt fra dag en er blitt en meget roli gog trygg unge som liker folk. Tok henne med til Liseberg da hun var litt over 2 måneder syntes det var artig. Ta alt som det kommer. Masse lykke til med babyen =0)
mai mammaen til to Skrevet 14. oktober 2006 #10 Skrevet 14. oktober 2006 jeg tror kanskje jeg ville prøvd å utsette turen litt...husker de første ukene var det godt å bare være hjemme og... husker jeg ble sliten av alle besøkene osv..så hadde jeg vært deg ville jeg ikke bindt meg... men en så litn baby er jo lett å ta med seg da..sover jo kjempe masse.. datteren min sov alltid når vi hadde besøk/var i besøk
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 14. oktober 2006 #11 Skrevet 14. oktober 2006 Hei Gratulerer med graviditet! Jeg ville reist. Vi var i Danmark med snuppa da hun var 4uker. Enten du ammer eller gir MME er det veldig enkel mating på den tiden. Og i Danmark er alt veldig likt som i Norge. Bleier, MME, leger, medisiner osv. Jeg ville reist=) Ville kanskje bare tenkt litt på overnatting.. Ikke telt kanskje=)
Sassy. Skrevet 14. oktober 2006 #12 Skrevet 14. oktober 2006 Vi reiste til Danmark da snuppi var 4 måneder,og det fristet ikke til gjentagelse. Men da må jeg plusse på at vi har 2 unger utenom på 5 og 7 år som krangler som katt og hund(og mye derfor turen ble en flopp). Vi hadde også lang kjøretur,4-5 timer hjemmefra til båten,og 3-4 timer fra båten og til hytta i Danmark,og snuppi gråt nesten hele veien(hadde 2-3 stopp i timen,og noen ganger ikke mer enn 5 minutt mellom....). Men må også da legge til at hadde jeg kunnet sittet i baksetet med henne,så hadde hun ikke grått så mye,ungene måtte jo sitte bak,så da hadde vi ikke den muligheten. Hun er veldig mammedalt,og derfor gråt hun mye på turen da hun fikk "sett" meg så lite siden jeg satt fremme i bilen.... Ellers var det å ta baby med til danmark helt fint,hadde det bare vært jeg,gubben og vesla,og mindre kjøretid,hadde jeg gjort det om igjen :-) Husk : Stoppe ofte,og helst legge babyen flatt,at h*n får strekke ut ryggen Skal dere over fjell,eller i tunnel under sjø,vil jeg anbefale tutt til babyen mens det pågår. Her fikk vesla "dotter" i ørene,og kjempegråt,tutt skal visst hjelpe :-) De fleste hytter leier ut reiseseng,men oppi er det kun en plate med ultratynn madrass,greit å ha noe annet babyen kan ligge på i tillegg + dyne (om h*n ikke ligger med deg/dere. En god reisetrille kommer godt med,som ikke tar så stor plass i bilen Ha med klær til baby for både varme og kalde dager,det kan variere veldig i temp Ikke planlegg for mange utflykter,ta det heller litt fra dag til dag etter hvilken form og humør babyen er i,men selvfølgelig går det an å ta ut på tur,vi var feks i legoland. VÆR TIDLIG UTE;OG GJERNE BESTILL BILLETT PÅ FORHÅND,så slipper dere de verste køene ! Huff,ble visst langt dette,he he :-) Gratulerer med graviditet,og lykke til da ;-)
Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #13 Skrevet 15. oktober 2006 Jenta mi er født 19 sept og vi har akkurat kommet hjem fra en ukes ferie i Danmark!Var helt herlig det asså! Må sies at vi har eget hus på svigers sin gård der nede og er der caen gang per mnd. Ellers vil jeg anbefale å satse på lugar begge veier på båten, er greit å kunne slappe av og amme og sånt uten for mye styr, også lettere å få ungen til å sove da. Og det er jo heller ingen krise om lille hyler litt, dere er jo da for dere selv i lugaren og ikke midt i et av fellesarealene med sure gamle tyskere:p
Babykilo Skrevet 15. oktober 2006 #14 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg hadde ikke maktet det da, var helt utenfor meg selv. Men orker du, så er det jo greit. Jeg hadde planlagt en hel masse artige ting jeg skulle gjøre i permisjonstiden, men ser at det er bare å glemme. Livet ditt kommer til å bli helt annerledes, og det er kjempevanskelig å forberede seg på det. Men dette klarer du, lykke til! Og gratulerer.
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 15. oktober 2006 #15 Skrevet 15. oktober 2006 det er ikke noe problem vel i utgangspunket men jeg ville ikke ha gjordt det. det er godt å være hjemme den tiden. madelen er 7 uker nå og på ingen måte et "standardbarn" (sove spise bleie sove), her er det våken hele dagen, spise masse osv... så jeg ville ikke reist nå heller. du vet jo ikke hvordan fødselen blir... ha om ul terminen din blir skjøvet litt frem og så går du overtid? kanskje barnet bare er to uker når dere har planlagt å reise?
jubajuba2 Skrevet 15. oktober 2006 #16 Skrevet 15. oktober 2006 Hei du! Vi dro til danmark i august, da var lillegutt 2,5mnd.Det gikk kjempefint! Det er jo når de er så små at det er enklest å reise,spessielt hvis man ammer. Jeg ser iallefall ikke noe problem i å reise med 1mnd gammel baby, det er jo bare å legge opp turen etter den lille:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå