Gå til innhold

Hvor stort avvik mellom Ul-termin og din egen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer fælt på hvor stor forskjell dere har på UL termin og deres egen som dere vet er riktig! For UL er jo ikke 100% riktig, og vi vet jo best når bebisene våre ble laget (som oftest), og jeg synes det er utrolig at sykehusene går så blindt utifra UL.

Noen av oss har jo tempet og tatt eggløsningstester, evnt. bare hatt samleie en gang rundt den tiden vi ble gravide, da er jo vår termin ganske bænkers skulle en tro.

Selv var jeg på UL hos gynekolog for sjekke eggstokkene mine den dagen jeg ble befruktet. Gyn så tydelig at jeg var på slutten av eggløsningen, og sa at hvis vi løp hjem og hadde sex med en gang kunne vi kansje rekke å befrukte dette egget. og det ble baby ut av det:)

Allikevel er det 5 dager mellom UL-termin og min egen.

Noen med store avvik som er sikre på sin egen termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut i fra egen beregning mente jeg at termin måtte være rundt 27.november. Legen forholdt seg til siste mens og termin ble satt til 18.november. Regnet med å bli satt litt tilbake på UL, men neida UL viste også termin 18.november...... så kanskje har det skjedd før enn vi trodde.....

Skrevet

min egen : 7 des

legen sa: 9 des

UL sa : 10 des

Skrevet

menstermin 14, okt

UL termin 9 okt

min egen ???

Skrevet

Jeg vet med 150% sikkerhet at min er riktig, var også til 2 tidlige ul og de stemte på dagen med min egen. Terminen jeg fikk ved 18 ukers ul var 2 dager senere enn min egen.

Skrevet

Synes de fleste henger seg noe vanvittig opp i termin- dere må huske at det er margin på tre uker før og to uker etter termin,- dvs noen går en mnd lengre enn andre...bare 5 % føder termin dato.

Skrevet

helt enig egentlig anonym, men i enkelte tilfeller blir plutselig den eksakte terminen veldig viktig, som for meg nå. Ble innlagt med premature rier i uke 32+4 iflg UL. Fikk da lungemodningssprøyter til babyen. Ifølge min termin var jeg 33+2, hadde de gått utifra den så hadde jeg ikke fått dette, i tillegg hadde ikke holdt tilbake fødselen i en uke med medisiner siden man regner det for trygt å føde i uke 34.

Så det er bare snakk om skarve 5 dager, men i noen tilfeller så har gjør det en veldig forskjell i den behandlingen man får.

Jeg hadde hatt en baby nå hadde de gått utifra min termin for å si det sånn.. med jeg er fortsatt på tjukka:) er jo egentlig glad for det da..

Skrevet

Jeg hadde menstermin 2 februar og ultermin 11 feb. Lillegutt kom på ultermin 11 feb;)

Skrevet

Hmm fikk trykket litt kjapt gitt:)

Min term:14 okt

Ul term 27 okt.

Har vært på kontroll på sykehuset nå og fått bekreftet at min termin er riktig:) å det er jo jammen ikke ofte man får forandret på ul termin så det er jeg veldig glad for ... det er jo sprik på 13 dager det syns jeg er for mye .. hadde det bare vært noen dager hadde jeg ikke brydd meg..

Skrevet

min termin var 13 oktober. men ul sa 1 november. det var ikke mulig sa jeg! å var livredd for ikke å bli eventuelt tatt på overtid før 14 november, en hel måned etter min termin! synes det er utrolig at de tar ul termin for gitt til å vøre rett! men så var det at jeg måtte på ny ul sist mandag pga for mye fostervann.. å det var på et annet sykehus. jeg skiftet! der så de at min termin stemte fordi morkaka var veldig forkalket noe som bevisste terminen, det var bare jenta som var litt liten! bare 3170..(tatt med en klype salt) så da blir jeg satt i gang 27 oktober viss ingen ting skjer! det jeg vil si er... tro på dere selv å stol på deres egen magefølelse=)

Skrevet

Mens termin min var 25 desember,

og ultralyd termin ble 25 desember.. hehe..

Godt gjort syns jeg:)

Skrevet

Min første gutt kom på dagen jeg hadde termin.. 25 november..

Skrevet

Menstermin 2. oktober

Ul - termin 17. og 20. oktober!

Er nok UL - terminene som stemmer best for meg da det er 14. oktober i dag. Sukk. Lei av å vente.

Skrevet

Min menstermin var 11.okt, legen og jordmor sin 12.okt og det er ultralydtermin også:-) Men går her enda!!

Skrevet

Skjønner at dette er frustrerende for noen ja. Hadde selv premature rier for noen dager siden og da er 8 dager i forskjell en del. De klarte stoppe riene heldigvis (var ikke nådd 34 uker uansett termin da). Er i dag 33 fullgåtte uker i følge UL termin..

Menstermin: 17 nov.

Min termin: 25 nov.

UL termin: 3 des.

Vi er ganske sikre på datoen barnet ble unnfanget så spent på når han kommer. Nå har jo ting forandret seg i og med at jeg har hatt rier, han kan finne på å ploppe ut før...

Skrevet

Min termin : 12.november

UL termin : 26.november

Spriker med 2uker...men jeg er 110% sikker på min egen, så håper jo på at det skjer noe rundt da...lege, jordmor og 3d ul sier også 12nov..men vet jo at det er 26.nov jeg må forholde meg til da....

Men spennende blir det nå uansett =0)

Skrevet

Menstermin 26.okt....UL termin 1.november.

Da mamma fikk meg og bror var det ikke UL, hun fikk en dag fra menstermin med oss begge ; )

Er ikke så veldig opphengt i UL termin, det er jo også store sjanser for å gå over,,,,,desverre!!

Skrevet

Ul termin den 12 og mens termin den 15 nov...Ble satt frem 3 dager :0)

Men ks den 2 nov.

Skrevet

5 dager er jo ikke stort avvik!!! Men dette har også med å gjøre når egget fester seg å gjøre. Dessuten så beregnes det ut i fra hvor stpr babyen er der og da. Noen har også svangerskap som varer lenger enn andre sa jordmor.

Skrevet

min egen termindato kom jeg frem til var 20.november, legen sa 19., mens ultralyden sa 20.november :)

Skrevet

Min termin 3 desember ul termin 23 desember.

Nesten 3 uker det..

Skrevet

Min termin : 1 desember

ul termin : 1 desember ;)

Ingen andre som har fått samme termin?

Skrevet

med nr.1 var mens termin 8 okt. og ul termin 15 okt. hun ble født 9,dvs. født i uke 39.og etter alle mål de tar av nyfødt baby,så var hun fullgått 40 uker. er samme sak denne gangen mens termin 25 mars. ul.termin. 1 uke senere.. så jeg tror disse babyene vokser forskjellig fra person til person..jeg stoler på min egen magefølelse ikke helt 100% på ul. men 1 uke er jo en veldig liten forskjell da...

c-77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...