Gå til innhold

hva ville dere ha gjort?

Anbefalte innlegg

Hei! jeg er bare 12 uker på vei med mitt tredje barn, men har allerede rukket å få bekkenløsning i tillegg har jeg vært kvalm døgnet rundt og er fortsatt mye plaget med kvalme og jeg har ofte migrene, så er forferdelig. Mange kvelder har jeg hatt så vondt at jeg har grått meg i søvn. Den siste uka slo bekkenløsning til for fullt. Kan ennå gå normalt, men det er ubehagelig, og jeg har veldig vondt når jeg sitter og ligger. Verker hele tiden:-(

Dro fra jobb i går og rett til legen og fikk full sykmelding i to uker. Har null overskudd etter å ha vært så mye plaget til nå. Synes jeg gråter av alt, og blir fort sint. det går utover mine to barn på 3 og 5 år. Til tider føles det så håpløst at jeg nesten angrer på at jeg ble gravid ( ennå jeg har ønsket meg dette barnet veldig masse, og gleder meg så til han/hun kommer)

Min mann jobber skift, så jeg er mye alene med barna. han jobber også de fleste helgene. Da jeg var hos legen ba hun meg vurdere om jeg ville sykmelde meg videre, og søke om svangerskapspenger. Hva går det ut på?

Jeg liker ikke å være sykmeldt, og er av den typen, som ikke kjenner etter om jeg er litt syk. Jeg lar det stå til, og drar på jobb. Men nå begynner jeg virkelig å lure på hva jeg skal gjøre? Jeg jobber bare fra 8-14, men har en krevende jobb, der det er liten tid til å sitte. Kan ikke se for meg hvordan jeg skal få det tilrettelagt når jeg verken kan sitte eller gå?!

Hva ville dere ha gjort? Jeg føler nesten at jeg ikke strekker til, og vil ikke at det skal gå utover barna.

er begynnt med fysioterapi og akupunktur, men det har ikke hjulpet ennå.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6682023-hva-ville-dere-ha-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

vet ikke hva jeg skal råde deg til for det er opp til deg og vurdere. men om du har fått bekkenløsning allerede nå og vet at du har et yrke hvor du får tatt lite hensyn til det vil du jo stå i fare for å forværre plagene. og bekkenløsning kan faktisk bli noe du kjenner i mange år etterpå.

jeg forsto ikke sist at jeg hadde bekkenløsning og tok ikke hensyn før jeg ikke lenger kunne gå. og det har jeg fått slite med siden. det er nå 7 år siden. vel jeg kan jo gå men har dager da jeg er ekstremt plaget med smerter i bekkenet. jeg kjenner bekkenet serlig om hvinteren ved kulde.

du har fått bekkenløsning og ved å bli sykemeldt å gå jemme og sulle har du muligheten til å ta vare på kroppen din slik at du kansje slippper at den utvikkler seg. desuten kan den kansje gå litt tilbake også.

når det gjelder dine andre plager vil de kansje også roe seg når du har tid til å slappe av, og ikke stresse. du trenger ikke forsøke og være noen superkvinne. og det hjelper ikke på humørsvingningene at du føler deg som en sur mor. og det hejelper heller ikke å gå rundt med mye smerterr om du kunne sluppet. sier ikke at bekkenløsningen din vil bli bedre av at du er hjemmme men den vil kansje bli mindre provosert og du kan ta større hensyn og dermed kjenne den i mindre grad.

likevel kan jo de andre plagene dine være borte om noen dager og ting føles mye bedre og det er jo kjedelig å gå hjemme så lenge å vente sv. vil føles mye lenger.

jeg villle med min erfaring ha sykemeldt meg og så ev. heller gått tilbake på jobb om jeg skulle bli så "frisk" at jeg ikke syntes jeg trengte å gå hjemme likevel.

Lykke til og ta vare på kroppen din. det fortjener du.

hei!

Tusen takk for et veldig fint råd.....settter stor pris på det. Skal begynne med disse to ukene, og lytte litt til kroppen, og kjenne om jeg greier å gå tilbake til jobb da. Tror nok det er lurt, selv om jeg har litt dårlig samvittighet:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...