Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #1 Del Skrevet 14. oktober 2006 Han ligger lenge ved puppen og suger, noen ganger to omganger på hver pupp... Det går mye i pupping de timene han er våken. Han er bare snart 14 dager gammel. Han sov mye de første dagene etter han km til verden, nå har han veldig korte dupper, på cirka 1 time. HAn er ellers fornøyd. Etter dupp får han først på den siden han fikk sist på ved forrige måltid, ligger da ca 20 min, så får han hikke, da får han en påtår fra samme bryst. Så er han våken i 1- 2 timer, får andre bryst, noen ganger 2 ganger da også, hvis hikke. Han gulper ikke, og raper sjelden. Får han i seg fet melka??? Jeg bruker skjold Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6681572-hvordan-vet-jeg-at-han-f%C3%A5r-i-seg-den-feteste-melka/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomman Skrevet 14. oktober 2006 #2 Del Skrevet 14. oktober 2006 Mest sannsynnslig gjør babyen det i og med at han suger så lenge. Men de bruker ofte lengre tid på å tømme brystet med skjold og. Så lenge han er rolig og fornøyd skal du ikke bekymre deg for dette. Ta heller en ekstra veiining om en ukes tid så ser du om han går opp slik han skal. Normalvektoppgang er 120-210 gram i uken (men og mere av til) Vekt går i rykk og napp så du behøver ikke veie hele tiden, men er du usikker så ta heller å stikk innom helsestasjonen. Siden du bruker skjold bør du prøve å pumpe deg "tom" en gang om dagen for å forebygge tette melkeganger/brystbetennelse som er lettere oppstår ved bruk av skjold. Ellers husk og hold deg god og varm, unngå trekk. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6681572-hvordan-vet-jeg-at-han-f%C3%A5r-i-seg-den-feteste-melka/#findComment-6681666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå