Gå til innhold

ma-79 fikk jenta si 25/4(ang losec)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har også refluks og har fått losec. Har lest før at jenta di også må ta det. Kan du dele noen erfaringer med meg hvordan du får i henne det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldstedatteren min tok Losec før. Vi løste det opp i en tutekopp med eplejuice, med stort hull, også lå hun tilbakelent på fanget og drakk, slik at alle kornene skulle følge med. Deretter fylte vi på med mer eplejuice for å få med resten av kornene. Det gikk fint, men jenta mi var 1 1/2 år da hun begynte, så vet ikke om det går like greit med mindre barn...

Skrevet

Åh, takk for svar. Har prøvd med vann og sprøyte men han spytter det bare ut. Men han tar jo flaske så da tror jeg at jeg prøver det. Eplejuice smaker jo bedre og :)

Skrevet

Hvis du skal gi han det i flaske, tror jeg du må lage litt større hull, for "kornene" er ganske store. - Også må du riste akkurat i det du skal gi han det, slik at "kornene" flyter rundt og ikke synker, antakeligvis må du riste et par ganger underveis også. Viktig å holde babyen godt tilbakelent, for at ikke "kornene" skal sette seg fast i kantene i flaska. Lykke til!

Skrevet

Har natural flow tut fra avent og den har litt større hull så jeg prøver. Merket du stor forskjell på datteren din etter hun begynte på medisinen? Håper det går bra med henne nå.

Skrevet

Det var som natt og dag med og uten medisin... Jenta mi hadde kastet opp daglig i rundt 4 mnd (ikke gulpet, for hun var mer enn et år og spiste fast føde...), først nesten ikke økt i vekt på 1/2 år, deretter gått ned 800 gram på 10 dager (hun veide da ca 8, 5 kg, så 800 gram var mye). Hun hadde store smerter (hadde fått betennelse i spiserøret), fullstendig sluttet å spise, ville bare drikke og gråt så å si hele døgnet og sov nesten ikke. Livet var helt kaos og jeg hadde helt panikk... Ble heldigvis til slutt innlagt på sykehuset (etter måneder med masing fra min side...), og de fant ut at det var refluks. Etter en uke med Losec begynte hun å spise igjen, hun sov så å si hele natta, sluttet å gråte og sluttet å ha vondt. Helt fantastisk! Det føltes som om vi fikk et nytt barn! I løpet av 1 mnd la hun på seg 1 kg! Losec er et skikkelig vidundermiddel, erfarte vi i hvert fall.

Etter 2 kurer fikk hun ikke mer Losec (akkurat det samme som beskrevet ovenfor skjedde mellom kurene og etter 2 kurer)men vi skulle forsøke melkefri diett ellers ville operasjon være aktuelt. Melkefri diett fungerte kjempebra på jenta mi, og det er helt tydelig at det var melk som fremkalte refluksen. Hun er like frisk på melkefri diett som hun var med Losec, og blir syk (kaster opp, gråter, sover dårlig) når hun får i seg noe som inneholder melk. Vet ikke hvor gammel din er, om han får noe som inneholder melk (f.eks. barnegrøt)? Visstnok blir 40% av alle refluksbarn bedre på melkefri diett.

Hva slags symptomer har ditt barn?

Skrevet

Så utrolig bra at det går bedre, og at hun slapp operasjon. Grunnen til at vi ble henvist videre til barnelege på riksen var fordi han flere ganger virket som han mistet pusten og ble blå. Vekten hans har også gått veldig sakte oppover også. Nå når vi vet at han har refluks skjønner vi jo også hvorfor han har sovet så lite, hvorfor han ikke liker å ligge i vogna og hvorfor han er så urolig. Jeg er vel litt spent på hvordan det blir fremover nå. Han får grøt med morsmelkerstatning, jeg har ikke nok å pumpe ut. Kjempeglad for å få vite mer om refluks fra deg, Takk.

Skrevet

Han er forresten fire mnd.

Skrevet

Hei. Vår gutt som snart er ett år,har brukt losec siden juni. Jeg løser tabletten opp i bittelitt varmt vann, rører godt og blander i fruktpure, yogurt eller syltetøy. Du kan blande alt godt sammen og evt gi pureen med sprøyte rett i munnen, da er du sikker på at all losec blir gitt. Lykke til

Skrevet

Så nå at han bare var fire mnd. Da bør du blande i fruktpurè, og ikke yogurt.

Skrevet

Han har smakt pærepure og jeg vet at han ikke reagerer på det. Så da skal jeg prøve det i morgen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...