Gå til innhold

Oktober: Frida kom til verden 3 dg før.


Atrima

Anbefalte innlegg

Endelig kommet hjem, etter en liten hestekur.

 

Frida kom til verden torsdag 5 oktober. Riene startet ca 0330, vannet kl05 blødde det, og det var 15-20min mellom. Kl 0730 var det blitt 5-10min. Pga lang sykehusvei, ankom vi sykehuset litt etter 0730. CTG ble tatt, og alt stod bra til. Blødningen var begynnende tegning. Åpningen var 1 cm, kunne blitt hjemsendt om ikke veien hadde vært lang.

 

Kl 1330 gikk vannet, åpningen nå var 1 1/2cm, men cervix mye bløtere å klargjort. Etter dette var det max5 min mellom hver rie.

 

Kl 1530 gikk veien inn på en fødestue. Hvor intensiteten ble verre og verre. Riene hadde vært helt greie frem til nå. Nå stod\ hang jeg rundt halsen på samboeren min. Utdrivningstiden var nå igang.

 

Kl 1745 startet pressriene så smått, lystgassen ble brukt litt, nå begynte det egentlig å bli uholdbart, fikk egentlig ikke så mye med meg hva som skjedde. Bortsett fra da jordmor sa til meg slutt med lystgassen, begynn å presse.

 

Kl 1809 var lille Frida kommet ut, med høye vræl. Verdens nydeligste lite pikebarn. 3200g, 50cm og en hatt på 34cm. Morkaka kom ut med bare et lite press, overhodet ikke smertefult slik jeg hadde forestilt meg det.

 

Hestekuren begynte ikke før kl 2300 da jeg hadde en rikelig blødning som jordmor ikke fant opphav til. Gynekolog ble tilkalt, prøvde undersøke, ble besluttet å legge meg i narkose. Der ble det funnet 2 cervix-rifter som blødde kraftig. Fra fødsel til denne blødningen ble stoppet gikk det 2l blod, blodoverføring et faktum. Lav Hb og hodeverk og økt BT gjorde barseltiden lengre enn normalt. Melken kom noe senere. Men Frida har hele tiden vært frisk som en fisk.

Må bare ta tiden til hjelp. Blir bedre for hver dag. Koser meg bare glugg ihjel.

 

Ønsker dere alle som fortssatt venter, lykke til videre frem mot fødselen. Det er bare helt storartet, når det hele er over.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...