Gå til innhold

Oktober: overtid


mrs1984

Anbefalte innlegg

like skuffet i dag, ingenting har skjedd......syns det er litt gøy å følge med på andre som går over termin..føler meg ik så alene da..

i dag er jeg 5 dgr over. hadde sterke maserier i går kveld(også) som forsvann i løpet av natten....grrrrr----

babyen vil nok ik ut med det første...snart begynner vel mobilen å pipe om jeg ik snart har fødd osv, vet folk mener det godt, men det er fristende å ik ha tlf på lengre!!!!

 

hvordan er det med dere i dag da jenter???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter her fortsatt og venter en uke over termin. Begynner å nærme seg 2 uker forbi menstermin, men får vel bare prøve å nyte den (forhåpentligvis) siste helgen uten barn..

 

Er bare så lei av å skuffe både meg selv og andre nå hver eneste morgen.. Nei - skjedde ingenting i natt, så blir vel gående her litt til.

 

Kan ikke skjønne hvorfor babyen ikke vil komme seg ut når den er så aktiv som den var i går kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er andre dagen på overtid i dag og har allerede fått tekstmeldinger og msn på om noe har skjedd osv... Koselig at folk bryr seg da.. Jeg har også hatt endel mensmurringer og fikk en god smakebit på en sterk en i går (svak rie sikkert hehe). Men det ble med den ene, kom ikke noe mer av den styrken. Da var menssmerten og kynneren sammen, ellers kommer de hver for seg... Har vært helt rolig i natt..buhu. Nå må det skje snart, lei av slikt lureri, hihi..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEihei!!

 

Jeg går fortsatt her jeg igså og blir missunnelig på alle som føder før meg=(

 

Jeg er 9 dager på overtid, og håper inderlig noe skjer snart! Ikke et tegn på at noe kan være i gang heller...

 

Det ringer i ett sett, og jeg bare sier nå at JEG ringer dem.,...det er jo kjekt at di bryr seg, men jeg blir så stressa...

 

Lykke til ivertfall!!! Håper vi føder snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Du er ikke alaene Sjønnannen! Jeg er 12dager over termin i dag. Sliten og fryktelig lei av ikke å kjenne den minste antydning til at ting er i gang. På tirsdag skal jeg på overtidsvurdering. Da har jeg gått 14 dager oer termin.

 

D som plager meg mest nå ere at søskenbarnet mitt som hadde termin neste fredag fødte i går. D er såååå urettferdig:)

 

Neste gang MÅ d bli vår tur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere andre dager med "lurerier" og mye kynnere?

Her er det helt stille noen dager, så virker det som om kroppen forsøker å sette det i gang, men neste dag er det like stille...

 

Blir sliten både fysisk og psykisk av denne ventingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

huff ja.. føler kropen min lurer meg hele tiden.

 

for akkurat 3 uker siden gikk slimproppen.siden den gang har jeg hatt masse maserier og kynnere. kommer ofte om kvelden og varer litt utover natten, men baby ligger like godt inni her hver morgen...

 

skal til jm i morgen, men tror ikke hun røsker oppi der for å fortgang, har hvertfall ikke nevnt det tidligere og har ingen gynekologisk benk...

 

gitt opp alle kjerringråd, prøvd det meste nå...

 

6 dgr på overtid i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er åtte dager på overtid (ul-termin den 7. og menstermin den 10.), og føler ikke at noe er på gang. Ikke noe særlig vondter eller kynnere å snakke om. Formen er heldigvis fin, så jeg er ikke så lei ennå, men det er litt frustrerende at det ikke er tegn til at noe skjer. Det eneste er at jeg har fått litt mer tyntflytende utflod - men jeg tror ikke at jeg lekker fostervann (i dag kom det noe som ligna litt på en slimpropp..., så kanskje...).

 

Har ikke fått time til overtidsvurdering, men hensvisning ble sendt av legen før helga, så jeg håper på brev/telefon fra Ullevål i morgen. Men jeg håper jo jeg slipper igangsetting, og at det skjer av seg sjøl. Uansett så er det jo ikke lenge igjen før vi er en familie på fire - sjøl om det akkurat nå er litt uvirkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja må nærmer det seg for hver dag, uansett!!men det er frustrerende å ikke vite hva dag som er den rette...

 

noen som vet om det er verre bli satt i gang, og hvorfor

 

begynner å bli litt bekymret for fødselsvekten om jeg skal gå 2 uker over, føler huden blir dradd alle veier nå om dagen, hehe...sambo sier magen min er synlig størrre for hver dag som går... hva er normal fødselsvekt på oss overtidige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny dag, nye muligheter,,,7 dgr over tiden.

 

fortsetter på denne tråden jeg, hadde vert spennende å følge dere andre frem til fødsel:)

 

har hatt en rolig natt, lite murringer/kynnere...hmm, stille før stormen??

 

skal til jm nå, får se hva hun sier. har lyst å bli strippa, men tror neppe hun gjør dette...forrige fredag sa hun at nå på fredag skal jeg inn til overtidsvurdering hvis det ik har skjedd noe til da... uansett bare 4 dgr til fredag nå!!!!dere da???

 

hvordan er det med dere andre i dag????

 

lykke til med rier og modning jenter;);) ønsker smertene velkommen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg er også på overtid... hadde ul-termin den 12., og min egen termin i dag... Har ikke sett noe til slimproppen og kjenner ingen "fødetendenser...". Hadde noen kraftige kynnere i natt, men ikke noe som ligner på rier...

 

Er andregangsfødende, gikk 14 dager over terminen sist og blei satt på kur... håper jeg slipper å gå så lenge nå, men samtidig er jeg VELDIG forberedt på det denne gangen, så får alt annet heller komme som en bonus!! :-)

 

Lykke til alle sammen! Egentlig godt å høre at vi er flere som går på overtid... hehe! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på overtid :-( UL-termin 8.10.

ÆSJ det er så kjedelig.

 

Proppen gikk på termindagen - ellers er det mye modningsrier og andre lurerier. Men det blir ikke noe action akkurat.

Sliten og lei av å være tung og diger. Vil gjerne hilse på nurket nå.

 

Har fått akupunktur (lørdag) og skal kanskje inn på nytt idag - får satse på at det hjelper.

 

Lykke til alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jada, jeg er her enda jeg og nå er jeg 4 dager over. Sovet veldig dårlig i natt pga kynnere, og at jeg hele tiden har fått følelse av at noe skjer. Men nei... Blir utslitt av å vente slik, merker det er vanskeligere å finne roen på natten også., Ligger vel i underbevisstheten at det som oftest skjer om natten, så blir søvnen deretter....Flere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også innbiller meg at det skjer på natten og ligger derfor å venter, venter, venter og tenker.... Har i tillegg hatt de sterkeste kynnerne og menssmertene på nattten, men disse er borte på morgenen! I går og i dag er magen enorm og steinhard og har fått mer vann i fingrene. Håper det er tegn på at noe snart skjer -vel, det må det uansett, er 2 dager på overtid... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere som er skikkelig leie: husk at dere er ikke på overtid før det har gått to uker over termin. Tre uker før og to uker etter termin er å regne som termin. Vet dette er en mager trøst, men jeg prøver å minne meg selv på det nå som jeg har passert termindatoen. 90-95% føder i løpet av disse fem ukene, og da må jo nødvendigvis en del av oss føde etter den magiske datoen. Jeg forsøker som sagt å ikke fokusere så mye på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke lett å la være å fokusere på datoen.

var bestemt på at jeg skulle rekne med å gå over 2 uker, men var til legen 2 uker FØR termin.

han trodde da jeg kom til å føde i løpet av den natten!!!hadde mange "tegn" og maserier da han undersøkte meg.. fikk skyhøye forventninger om at hver dag kunne være den "rette" etter dette.

 

syns legen burde holdt kjeft jeg, men han var vel sikker i sin sak...og i dag fikk jeg ovetidstime om 4 dgr!! grrrr... hadde vert bedre å være foruten den uttalelsen.

 

dessuten er det ikke bare bare nåa alle rundt ringe og maser hele tiden, begynte 1 mnd før termin!!!!! vi blir jo minna på den heeeeele tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, det der med sms er snodig. Om babyen HADDE vært født så hadde du jo sendt en sms ikke sant, og ER du i fødsel så er det heller ikke sikkett man sender sms da...

Jeg gikk 11 dager på ovetid med førstemann så du har min fulle forståelse. Nå har jeg 9 dager igjen til termin, men er liksom innstilt på å gå over ennå så tungt dette er. Når det var sånns ist, så innbiller jeg meg liksom at sånn blir det nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! ja folk greier ik la være å sende sms... har sagt at jeg skal sende sms så fort den lille er kommet ut, men likevel må folk spørre meg, noen MÅ spørre hver dag om babyen er kommet...

prøver å tenke at dette bare er fordi de bryr seg, men blir faktisk irritert!!!-hvertfall på de som jeg ikke snakker med vanligvis og som bare er nyskjerrige...

 

nå har jeg bytta på senga, støvsugt alle golv og tørka støv i "ganghøgde". håper dette kan hjelpe til;);) men ender vel bare med ny bekkenlåsning i tilegg til bekkenløsningen, lærer aldri!!!

 

noen her som har prøvd div kjerringråd???? morsomt å høre om noe funker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd så og si alt av kjerringråd, men INGENTING virker på meg ivertfall...=) 12 dager over terminen i dag, og blir satt i gang på torsdag...gruer og gleder meg.... HVordag går det med dere i dag?`

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også prøvd div kjerringråd som å spise sterk mat, kanel, sex, et glass rødvin, vaske og jeg har tatt bringebærkapsler lenge. Men nå er jeg 5 dager på overtid og ingenting har fungert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten le av alle oss desperate digre damer som har prøvd det meste.. Jeg har også vært gjennom runden med kjerringrådene, løper stadig opp og ned trappene her i huset, men slites bare ut av det.

 

Kjerringrådene vil bare hjelpe dersom man er moden - og da tror jeg at det blir fødsel uansett om man spiser kanel eller hva man finner på like før...

 

Føler meg skikkelig umoden for tiden selv om magen er sprekkferdig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he..samme her! Prøver desperat alle mulige kjærringråd, selv om jeg sa til meg selv at jeg ikke skulle gjøre det denne gangen!

I går gikk slimproppen 5 dager over termin og jeg fikk masse vonde kynnere - men alt har gitt seg...

Da er det vel bare å vente :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sett noe tegn til dette jeg heller. Irriterende altså!! I følge jordmor er jeg moden da, men med 0 åpning. Det var på torsdag. Skal dit igjen nå til torsdag, så spennende om det har blitt noe forandring.. Blir gal om det er det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI!!! i natt fikk jeg tegningsblødning, har vert litt blod på papiret hver gang jeg har tørka meg i dag... så nå kan det umulig være lenge igjen, uansett har jeg fått meg overtidstime på fredag, så nå har jeg max 2 dgr igjen uten nurket mitt;););)

ikke noe ekstra rier, bare mer og mer vond rygg og ufattelig trett... vil bare sove...

spendt på om natten bringer noe mer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...