Lilletrille med to jenter Skrevet 13. oktober 2006 #1 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hei alle sammen! Har forsøkt å bli gravid en god stund nå uten hell, og titter mer og mer innom disse sidene... Sambo er endel eldre enn meg, og kjenner jeg begynner å småstresse på tiden dersom vi skal få en ok mulighet å bli foreldre sammen. Har egentlig alle forhold i livet i orden, utenom et barn, som er så utrolig sterkt ønsket..(som hos dere andre også vil jeg anta). Jeg er helt ny i dette, og lurer egentlig på det meste. Hvordan går vi frem for å be om hjelp, og hva har vi i vente? Er det noen som kjenner til lovverket for å "motta hjelp" til å bli gravid? tenker da på alder på paret...(kanskje jeg kan slappe litt av med svaret på dette?!) Mange sikkert "dumme" spørsmål for flere her inne, men er man ny så vet man ikke, og jeg vil gjerne vite... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6680250-er-ny-p%C3%A5-denne-siden-og-har-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armani:-) Skrevet 14. oktober 2006 #2 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hei:-) Ingenting er dumt å spør om:-) Vi er eller har vært nye på området alle,og har lurt på mye selv. Har dere vært til utredning? Sånn jeg forstår det har dere det ikke. Bare prøvd på egenhånd og ikke hatt hellet med dere sm du sier. Først ville jeg oppsøkt hjelp/spesialist på området for å kartlegge hvor problemet kan ligge. Selv om man ikke alltid finner det ut,noen er jo uforklarlig barnløse. Jeg og min mann hadde prøvd en stund før vi oppsøkte hjelp. Her ligger problemet hos meg (pcos,uregelmesige sykluser). Så jeg har fått metformin hos legen og går på det,har faktisk fått en, om ikke perfekt syklus:-) Så etter jul skal vi ha vårt første ivf forsøk med spray og sprøyter. Så får vi håpe vi klarer det på 1 av de 3 forsøkene vi har hos det offentlige. Tror nesten sikker (ikke 100%) at kvinnen kan gjennomgå det til hun er 37 år. Håper jeg ikke sier feil. Men hos det private er aldergrensen noe høyere. Kjenner meg igjen med stressfaktoren du snakker om,om det er noen trøst:-) Tenker på lykkes vi,alderen for vi blir jo ikke akkurat yngre. Håper dette var litt til hjelp,ellers er det bare å spørre:-) Masse lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6680250-er-ny-p%C3%A5-denne-siden-og-har-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-6680758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
finetine Skrevet 14. oktober 2006 #3 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hei:o) Velkommen hit! Ingen spørsmål er dumme, når alt er nytt er det jo vanskelig å vite og da må man jo spørre:o). Så at datteren-til-mamma hadde svart deg godt, så jeg fyller bare inn litt fra mine erfaringer. Mener også at aldersgrensen i Norge for mor er 37 år. I Danmark og en del andre land kan man være eldre, mener å ha lest noe rundt 45 år muligens lenger:o).................. Jeg fikk henvisning til gynekologen min og så søkte hun meg til Rikshospitalet. Pga lang ventetid der søkte vi oss til Trondheim, det er helt fritt sykehusvalg også når du forsøker assistert befruktning. Stort sett vil du få god oppfølging, men ikke vær redd for å ringe og spørre sykehuset dere blir henvist til. Innimellom hender det at søknader blir lagt feil sted, det skjedde meg, og da tar ting lenger tid. Det er også lurt å ringe og sjekke opp om blodprøver du tar er oppdaterte, det kan være blodprøver med hormonnivåer ol... Da slipper du å møte opp til behandling også er blodprøvene for gamle. Men dette er ting som skjer untaksvis, stort sett får du flott oppfølging og god forklaring;o)............. Lykke til! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6680250-er-ny-p%C3%A5-denne-siden-og-har-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-6681012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå