Gå til innhold

Grønn morsmelk....???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har pumpa meg i 2 uker pga medisinbruk, har håpet å holde på melka til jeg er ferdig med medisiner. Nå er melka grønn.. Ikke knall grønn, men litt grønnlig skjær i den. Iflg apoteket er det ikke av medisinene, så hva er det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm - Expat eller Fjummsi!!!! Trenger hjelp til denne........

Skrevet

Har du smakt på den? Smaker den knallsalt og bitter er det nok bare det at den er blitt restmelk, da må du virkelig pumpe deg opp igjen...

Skrevet

Har ikke smakt på den, så jeg får gjøre det og sjekke om den virker grei. Kanskje det ikke nytter å holde på melka?

Har ikke spist noe annet en jeg pleier..

Men jeg tok operasjon (bukplastikk) på tirsdag, kan det være at melka blir full av avfallstoffer etter det? Har jo mye væske i kroppen!

Skrevet

Jeg antar det er enten bukplastikken eller noe du har spist. Når man filtrerer blod fra hverandre, blir plasma farget av bl. a. hva man har spist. Antar det samme gjelder morsmelka?

Uansett - ikke bekymre deg over det! Om det ikke går over til du er ferdig med medisinene og skal amme igjen, da smaker du og ser at det ikke smaker rart. Så begynner du bare å amme igjen! Jeg antar morsmelka forandrer farge ofte for veldig mange, men det oppdager man jo ikke med mindre man pumper!

Skrevet

Nå har både jeg og gubben smakt og lukta. (Skulle tro vi var på vinkurs :o)

Den lukter og smaker surt! Før lukta den friskt og smakte søtt (iflg gubben :o) Nå lukter den som sur oppvaskklut (blærk) og gubben sa den smakte slik også.. Mildt surt, men likevel surt...

Skrevet

Det er da mulig at dette er den "avvenningsmelka" som oppstår etter at man ikke ammer nok til å opprettholde produksjonen. Hvis du altså ikke får masse ut når du pumper, altså (hvis så er det nok medisinene eller operasjonen!).

Så ville ventet med å gi baby til du er ferdig med dem, og så imellomtiden pumpe deg som økedag hvis du er ordentilig motivert til å fortsette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...