Gå til innhold

Min nesten smertefrie fødsel....

Anbefalte innlegg

Ok da prøver jeg på min historie om hvordan Letizia kom til verden...

Lørdag 30 september var jeg ganske frustrert over at jeg fremdeles var gravid, hadde da allerede gått 7 dager over tiden...lå her og bimmet på natta som vanlig og gikk på toalettet og da kom slimproppen ut når jeg tørket meg..ble veldig glad for jeg hadde jo hørt at da var fødselen nært forestående..la meg ti å sove og begynte å kjenne maseriene komme sterkere og sterkere men de stoppet opp og begynte og var veldig uregelmessige men utrolig ubehagelige når de kom, noen var seriøst hylvonde..

Utover morgenkvisten lå jeg og slappet av og skulle reise meg, kjente da at det sildret litt,reiste meg halvveis opp og det sildret mer,slik holdt det på en stund og jeg ringte føden for å komme inn og sjekke om vannet var gått..vi reiste inn og de mente jeg hadde hatt en høy fostervannløsning eller no sånt, det var visst bare den ytre hinne, det var visst ingen fare og vi ble sendt hjem igjen, ganske skuffende siden jeg trodde fødsel var igang.

På dagen og kvelden tok det seg så opp at at nå mente jeg at det var no på gang, kom inn på føden igjen men de ville ikke sjekke åpningen for det hadde de gjort dagen før, trodde jeg skulle besvime, bare brøt sammen i tårer,var så sliten og måtte puste meg gjennom hver ene.ste maseri...Hadde flere på ctg registreringen så de la meg inn siden noe av vannet hadde gått og jeg var så sliten. Den natten ble lang,hard og søvnløs, og verken paracet eller sovemedisin hjalp noe på smertene.

Da morgenen kom fikk jeg besøk av fødsellegene som spurte hva jeg ville gjøre nå, jeg svarte nesten før de avsluttet setningen..BLI SATT IGANG NÅ!!!!!! Var mitt svar..Jeg ble informert om risiko og fikk satt inn en modningspille kl 11 den 02 oktober..fikk beskjed om at det kunne komme masse maserier nå og at fødselen kunne trekke ut siden den var satt igang..ble liggende og kjenne etter men følte ikke noen forskjell..etter en time fikk jeg fødestue og vi koste oss masse der i begynnelsen, jeg hadde jo bare maserier trodde jeg...he he..fikk besøk av venninnene mine, familien hans og min, men alle måtte gå etter noen timer for jeg begynte å få lyskestrekkkrampen, gud så vondt!!!! Kl 16:00 skulle jeg få pille 2 men hadde visst da fått 4 cm åpning...jeg forsto ingenting det var jo bare maserier fortalte de...da de sa det gikk det opp for meg at jeg hadde rier og fikk litt panikk, nå skulle det snart begynne å gjøre skiikkelig vondt ifølge historiene her inne..

Kl 17:00 troor jeg, skulle de sjekke åpningen igjen, ville da ikke legge meg ned i senga pga lysken, de ble veldig strenge i stemmen og kommanderte meg ned..idet jeg la meg ned begynte lyskehelvetet..jeg skreik og jeg bar meg og hylte og hylte..og jeg tenkte at nå detter beinet mitt av...de trodde det var riene, men rier er ingenting i forhold til denne lyskesmerten!!!Før jeg fikk sukket for meg sto masse folk i grønne frakker foran meg, jeg skulle visst få epidural,jeg var da så utslitt av å skrike av smerten i beinet at jeg hang som en tung potetsekk over samboer, jeg tror de brukte et til to min og sette alt og...Når epiduralen begynte å virke så forsvant lyskesmertene helt og jeg haddde det fint igjen, kjente ikke riene engang, så de var der på papiret men kjente ingenting. Spurte kl 20:00 omtrent om å få ta klyster for venninna mi sa det kunne få vannet til å gå. Klyster ble satt og vannet gikk ja..begynte å kjenne at det var noen tak der, men ik vondt...fikk spist og la meg til å sove, ble vekket av jordmor som skulle sjekke åpningen i 00:00 tror jeg,da hadde jeg åtte cm åpning.fikk så bivirkning av epiduralen da, skalv som et aspeløv og klarte da ik sove lenger.

Kl halv ti på halv tre på natta sjekket de åpningen og de ble sjokkert; Du har full åpning, du kan begynne å presse..de ristet på hodet og kunne ikke forstå at jeg ikke kjente pressriene, jeg kjente bare litt rier men det var det. Fikk beskjed om å trykke som jeg aldri har trykket før, og jeg trykket så hardt at jeg kastet opp på første forsøk, lå der og presset en time og hun kommer lenger og lenger ned,til slutt sto hodet i åpningen og jeg tok hånda ned og kjente, jo der var det en baby, men epiduralen var satt på altfor sterkt...enda et trykk og hun hadde hodet ute og en arm, jeg satt bare å tulla og lo med jordmødrene, tenkte at nå på neste trykk måtte det vel bli vondt, men da var hun ute og ble lagt på brystet mitt m engang, fikk ikke den følelsen alle snakker om for det første hun gjorde var å bæsje og tisse på meg og så sluttet hun å puste så de måtte ta henne ut,heldigvis gikk det bra og etter en stund kom de inn med henne igjen og hun ble lagt til brystet..hun var så nydelig...jeg måtte sy et sting som jeg valgte selv...

Hun var 3022 gram, 49 cm lang, 33 cm rundt hodet,og fikk visst 8-9-9 på apag score...

Historien ble lang og rotete men nå har jeg iallefall skrevet den...og min fødsel var en drøøøøøm...kunne gjort det

igjen uten å nøle, men svangerskapet derimot.....uæææææh.....!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6679781-min-nesten-smertefrie-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff ja svangerskapet var bare et langt fælt mareritt syns...gruer meg til neste sv.skap men ik fødsel iallefall:)

Ja hun heter Letizia...vi kranglet i ni mnd hva babyen skulle hete...hun er halvt spansk så navnet måtte passe både her og der...

En dag leste jeg om prinsessa var gravid igjen og spurte gubben hvorfor kunne vi ikke ha et spansk navn som hun der kronprinsessa Letizia...

Gubben min sa at jo det navnet var jo fint det...utrolig...kom med flere hundre forslag og plutselig var han enig..hmmm...det er jo et prinsesse navn da...hi hi...

du over ja bare stjel navnet...vi trenger flere Letiziaer her i Norge..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...