November_mamma Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg er i uke 34 og har begynt å å vann i kroppen. Det er foreløpig ikke særlig "dramatisk", litt hoven i ansiktet, kan ikke bruke ringer , får søkk i beina etter sokker osv. Er det noen som vet om det er noe jeg kan gjøre for å "stagnere" en eventuell videreutvikling???
Sunniva- og Majamamma Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg klarer å regulere vannmengden med kostholdet, men det er jo ikke sikkert det hjelper på alle. Holder meg konsekvent unna sukker- og saltholdig mat - men skeier ut i helga. Spiser kjempesunt, og mye grønnsaker og frukt - og drikker masse vann. Hvis jeg spiser digg, junkfood e.l. i helgene, kommer vannet etter et par timer, og jeg får pølsefingre og tjukke ankler. Etter et par dager er vannet borte igjen... Men som sagt; ikke sikkert det hjelper alle!
dansejentes mamma Skrevet 14. oktober 2006 #3 Skrevet 14. oktober 2006 Har også mykje vann i kroppen. Prøvar å halde meg unna salt, men har vore litt snopesjuk, kanskje difor det ikkje hjelp. Støttestrømper og å sitte med beina høgt hjelper.
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 14. oktober 2006 #4 Skrevet 14. oktober 2006 Unngå salt!! De thar jeg gjrot, bruker overhodet IKKE noe salt, spiser ikke potetgull og salt mat osv. Og jeg er nå snart i uke 40, og har ikke ødem idaet hele tatt.. I mitt forrige svangerskap av jeg ikke like like flink og fikk da noe vann, men ikke svært mye.Det er også hormonelt betinget dette med vann, så det er ikke alltid man kan gjøre noe. Men ved å drikke masse vann, og helt unngå salt så kan du selv gjøre MYE.
November_mamma Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2006 Takk for tipsene! Har nok blitt snop litt for ofte. Ikke de helt store mengdene pr gang, men det var dette med frekvensen...
selfangerkjerringa Skrevet 14. oktober 2006 #6 Skrevet 14. oktober 2006 Husk også å drikke nok vann... jeg er mye verre de dagene jeg ikke passer på å få i meg nok væske. Sitt gjerne med henda/beina litt høyt innimellom, og få gjerne gubben til å massere føttene dine før du legger deg. For min del er jeg mye bedre morgenen etter han har gjort det.
2barns mor Skrevet 14. oktober 2006 #7 Skrevet 14. oktober 2006 Husk at det er ikke alltid at det hjelper å unngå salt og snop. Jeg har veldig mye vann i kroppen, hadde det i forrige svangerskap og det er like ille nå også. Men dette er ikke noe jeg klarer å regulere så veldig..... spiser ikke spesielt usunt, spiser ikke særlig saltmat, bruker ikke salt på maten osv. Drikker masse vann og spiser masse frukt, men dette hjelper ikke. Det er hormoner som gjør det til meg. Men det var skikkelig deilig etter forrige fødsel at bare vannet rant av meg... satt endel på do de første dagene da, men en følte at kroppen "lettet" på trykket!! Druer og grønn te er vanndrivende!
selfangerkjerringa Skrevet 14. oktober 2006 #8 Skrevet 14. oktober 2006 Neida, det hjelper ikke alltid, men det er et av de beste rådene. Hvis det ikke er forsøkt enda så bør det forsøkes. Det er jo ikke som om det er farlig å kutte saltet og drikke masse vann. Husk også at det fins en del mat som en ikke tenker over at inneholder mye salt - som f.eks salami, ferdigmat (fjordland osv) og kaviar. jeg hadde det forresten også sånn etter forrige fødsel - kjente vannet bokstavelig talt forsvant nedi doskåla herlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå