Gå til innhold

hvordan legger dere deres 4mnd gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sovner h*n alltid ved puppen eller legges h*n våken ned i sengen? Hvordan får dere roen babyen da?

Her ammes han i søvne om natten og vugges fra våken tilstand om dagen, men andre må jo etterhvert klare å få lagt ungen om natten og da er det jo litt vanskelig hvis h*n bare er vant til å sovne ved puppen. Er det noen som har fått avvent det og evnt hvordan? Bruker ikke smokk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frem til de siste ukene har det vært utrolig vanskelig - måtte ammes heeelt i søvn eller vugges. Alltid.

Hun er snart 4 mnd.

Men nå er det andre tilstander. Hun sovner ofte av seg selv på dagtid, må av og til vugges med smokken. Om kvelden propper jeg henne i 21-tida når jeg ser hun begynner å bli trøtt. Da sovner hun nesten, og jeg sniker henne forsiktig ned i senga. Av og til sovende, av og til halvvåken. I kveld var hun LYSvåken, og jeg ble veldig overrasket over at hun faktisk sovnet helt greit, måtte ikke dytte inn smokken en gang!

Skrevet

Steller han (vask, rein bleie og pysj) så får han kose med sutten sin mens jeg synger 3 sanger (trollmors vuggevise, so og ro lillemann og aftensang om våren). Etter dette får han melk på flaske og så musser og koser vi litt. deretter legges han i senga si våken og sovner av seg selv umiddelbart etterpå. Pleier å legge han rundt 18-19.

Kan ikke hjelpe deg angående amming og sovne ved puppen, beklager.

Skrevet

Vi er kjempe heldige. Poden får bleieskift, nattdrakt og pupp ca kl 21. Blir etterpå lagt våken i sprinkelsenga med smokken. Må ofte inn og gi ham smokken et par ganger før han sovner.

De gangene han har sovnet ved puppen har jeg alltid vekket ham for å få opp rapen (han får ikke sove skikkelig før den er ute likevel - våkner etter en halvtimes tid).

Har inntrykk av at smokkebabyer roer seg lettere alene enn de som ikke tar smokk.

Skrevet

Jeg steller henne så legger jeg henne. Ikke noe vugging eller pupp like før. Om hun gråter er det somregel luft eller overtrøtt, tar henne opp ett eller to minutter så sovner hun. Har sovet hele natten fra 2 måned. Har aldri hatt noe rutiner for henne de har hun funnet ut selv når det gjelder når hun vil sove og hvor lenge.

Man må bare finne det som er best for sin baby og seg selv.

Skrevet

Tulla vår har aldri tatt smokk og er en meget rolig unge så det er som alt annet veldig individuelt.

Skrevet

Vi hadde en "rutine" med langvarig amming til han sovnet skikkelig, hvorpå pappa'n bar ham i seng. Han sov da hele natten (fra to mnd), men det var masse mas, surving, amming og amming fra tidlig ettermiddag til vi nesten rundet midnatt.

Når han var ca 4 mnd la vi ham en kveld ned våken i sengen etter bad, pysj og pupp ca kl ni, sang nattasang og han sovnet da etter ca en halv time. Vi var overlykkelige:-) Etterhvert har vi endret tidspunkt til ca sju, og han sover fortsatt hele natten og like lenge om morgenen.

På dagtid legger jeg ham ned når han er trøtt, og da sovner han av seg selv så lenge han kan se meg og har smokken sin. (Det har ikke alltid vært så enkelt..)

Den siste uken (han er nå 5,5mnd) har han imidlertid vært inne i en "vil absolutt ikke sove"-fase på kvelden, og da er det igjen timevis med grining og mas, men vi prøver forskjellige framgangsmåter og regner med at dette bare er nok en fase vi kan komme oss igjennom. Hver gang man tror man har kommet inn i en rutine med småttisene så finner de på noe annet - bare for å ha oss på tå hev ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...