Gå til innhold

Er så redd jeg er gravid!! Ville dere tatt abort hvis dere var meg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har to barn på 4 år og 9 mnd. Går på pillen, men har mista mensen..Skulle hatt den for ca 2 uker siden. Men det står jo at det er en vanlig bivirkning når man begynner på pillen, at mensen forsvinner, så jeg har ikke tenkt så mye over det..

Helt til jeg i går og i dag har kjent bekkeløsninga :-//

Kan jo være at det henger litt igjen fra svangerskapet, er jo ikke så lang tid siden fødselen..Og jeg kjente det 2-3 mnd er etterpå.

Skal kjøpe test i morgen, så da får vi se..

 

Dette passer innmari dårlig, fordi:

 

*Vi har dårlig råd! (Sambo har fast jobb me ok inntekt, men jeg jobber bare på tilkalling når jeg ikke er i permisjon)

 

*Jeg har planlagt å få meg en utdannelse neste høst, for det trengs!! Er jo umulig å få seg fast jobb uten...

 

*Jeg sliter litt psykisk..Angst, depresjoner, veldig humørsyk o.l.

 

*Vi har nettopp kjøpt oss leilighet, og det er bare såvidt det går rundt her! Kan jo ikke gå tilbake til å leie, når størstejenta har etablert gode venneforhold i nabolaget. (Er faktisk 6-7 jenter her på samme alder, så hun stortrives!)

 

*Jeg er ung, under 25 år...Og vi planla å vente ca 10 år før vi fikk nr.3, altså attpåklatten...

 

*Jeg kommer til å sitte i rullestol pga bekkenløsning denne gang, fordi det blir jo bare verre og verre for hvert svangerskap, og hvis det begynner allerede nå...?? (Mamma ble aldri bra av bekkenløsninga etter nr.3 heller..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig situasjon du har der.. Jeg personlig ville ikke ta abort, men det er min oppfatning. Jeg har stevet i noen år på å bli gravid, og har et helt annet utgangspunkt enn deg.

 

Men jeg ser andre som sliter pga mange barn, dårlig økonomi og slike ting. Og jeg vet at for barnas skyld kan det kanskje være ok å har trygge økonomisk rammer og oppvekstvilkår.

 

Hvis mamma sliter mentalt, det økonomiske ikke er på plass, og det er tvil, så kan jeg jo bare ønske deg lykke til med valget, og håpe for din del at du ikke er gravid! - så slipper du å ta stilling til det i det hele tatt.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...er et vansklig spørsmål å stille her inne...men jeg ville nok ikke gjort det..men du er jo i en situasjon som jeg ikke er i..så jeg tror du kommer til å gjøre det som er rett for deg..følg hjerte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal gå etter magefølelsen jeg. Gjør det som du føler er mest riktig. Er ingen av oss som kan fortelle deg hva du skal gjøre. Men uansett hva du velger, så ønsker jeg deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja sier som de fleste andre her. Hvis ikke mamma har det bra vil heller ikke barna som regel ha det. Gjør det som føles er rett for deg. Håper for din del du ikke er det, så slipper du å tenke på det.

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Svarer litt sent jeg.. Håper du har funnet ut om du er gravid eller ikke. Ville bare si at jeg tror praktiske og fysiske hindringer er noe som kan virke svært vanskelig i en periode men som man oftest kommer seg gjennom, mens de psykiske kan sitte hele livet om man er uheldig. Jeg ville nok ikke gjort det men om du gjør det så vær så sikker at du ikke angrer etterpå.. Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...