Gå til innhold

Noen som har peiling på cervixlengde?

Adele* har fått Alyssa!

Anbefalte innlegg

Er ikke tviling gravid (denne gangen), men det så ut som om dere hadde litt peiling på cervixlengde.

Ble innlagt med premature rier jeg, lå en uke med riedempende og i full sengearrest. Etter en uke slapp de meg ut da jeg nådde 34+0. Kjempeflott det å komme så langt, men de målte cervixen min til 3 cm, og 2,5 døgn før var den 4 cm.

Dette betyr jo at kynnerne begynte å påvirke livmorhalsen min, og det er nå halvannen uke siden jeg ble utskrevet, fikk beskjed om å ta det helt med ro og ligge mye, men har jo hatt så mange vonde kynnere, jeg kan da umulig ha mye cervix igjen? mtp at den kortet seg 1cm på 2 dager..? Umulig å finne info om dette..

Noen kloke koner her? Whipps?:)

Fortsetter under...

Det var mye på kort tid ja...min har bare kortet seg noen få mm pr 14dg siden jeg ble innlagt. Startet med 18mm den dagen jeg ble lagt inn (28+5), to dager senere var den 16mm.....når jeg målte sist 33+4 var den på 10mm. Jeg er litt usikker på hvordan kynnere påvirker....hos meg er det tydeligvis det at jeg ikke var oppegående og fikk presset nedover hele tiden som hjalp. Har hatt noen kynnere selv om jeg har ligget her, men de er ikke vonde enda da. Tror jeg ville hørt med legen om de kunne målt cervix igjen jeg, men det er vel kanskje ikke sånn at de gjør det ettersom det er greit at de kommer etter uke 34? Lykke til i allefall. Ettersom cervixen din skrumpet så fort, så kan det jo være greit å være forbredt på at noe kan skje litt tidligere enn planlagt =0)

Takk for at du tok deg tid til å svare! Håpte du ville se dette inlegget..:)

Tror nok ikke de måler cervix igjen nå siden jeg er kommet over den "magiske" 34 ukers grensa. Men jeg kan bare ikke tro at det kan være mye cervix igjen forå si det sånn, for mens jeg lå på sykehuset hadde jeg MASSE vonde kynnere, og de har fortsatt i samme stil siden jeg kom hjem. Så jeg venter for så vidt bare på å føde jeg:)

Skal til jordmor nå til tirsdag, kan be henne sjekke meg nedentil, er jeg helt utflatet, så er jo dette noe hun kan kjenne med fingrene. Uff, håper på en måte å føde snart for å slippe dette her, men babyen har det jo best inni magen noen uker til. Så jeg får holde senga. Men hos meg skal det så lite til for at kynnerne skal komme tettere og bli kjempevonde, etter å ha stått oppe og gått litt inne en halvtime så må jeg ligge 4-5 timer igjen etterpå for at kynnerne skal roe seg ned igjen. Sikker på at hvis jeg gikk 2 km oppoverbakke at jeg hadde fødd innen kvelden. Jaja, dagens sutring fra meg:)

Du må ha lykke til med tvillingene dine, håper de blir i magen litt til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...