leila28 Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 fødte for 3 mnd siden, og den siste uke mister jeg hår i store dotter. Har hørt at det er vanlig etter fødsel, men blir litt redd når jeg ser hvor mye som faller av. Har dere opplevd det samme?
Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Velkommen i gjengen! Jeg overdriver ikke når jg siser at jeg har mistet halve hårmanken min! Det er en del av hormondritten visst nok, så vi må vel bare smøre oss med tålmodighet, ha håret i hestehale og vente til det slutter. Noen sier at vi mistet minimalt med hår da vi var gravide og at vi skal ta igjen det tapte nå, menj eg la ikke merke til at jeg mistet mindre da jeg var gravid. Gjorde du?
så var vi 4 Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 begynte også å miste mitt hår i den tida. mister for så vidt ennå, glad jeg har så mye/tykt hår til vanlig da...
Moneric Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har også mistet MASSE hår. Har vært hos frisøren og fått en shampoo spesielt mot håravfall som stimulerer hårsekkene. Frisøren hadde selv brukt den da hun ammet ifjor.
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 13. oktober 2006 #5 Skrevet 13. oktober 2006 Mister også masse hår, må støvsuge hver eneste dag. Lurer på når det tar slutt!
Sylwania Skrevet 13. oktober 2006 #6 Skrevet 13. oktober 2006 Hei! Jeg har nå en jente på 6 mnd og mister stadig mye hår. Hadde langt hår og jeg syntes at det ble ganske stygt etter hvert. Løsningen for meg ble å klippe ganske mye av det og ta b-vitaminer. Mulig det var tilfeldig, men jeg synes at jeg røyter mye mindre etter at jeg ble klipt. Mulig at hårene er kortere og vises dårligere nå. Det var ILLE med langt hår over alt! På ammepoliklinikken sa di at noen røyter til de slutter og amme, mens hos noen stopper det like plutselig som det kom. Jeg håper i hvertfall at det gir seg SNART!
leila28 Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 13. oktober 2006 jeg la merke til at jeg mistet overraskende lite hår mens jeg gikk gravid. Selv når jeg prøvde å dra ut så kom det ingenting. Fikk kjempetjukk manke på de 9 månedene. Jeg håper at det stabiliserer seg etter hvert da, trøster meg at jeg ikke er alene om det
Vona Skrevet 13. oktober 2006 #8 Skrevet 13. oktober 2006 Merket du at du mistet MINDRE hår da du var gravid? Det var helt merkbart med meg. Aldri et hårstrå i sluken etter dusjen! (sikkert derfor jeg mister så mye nå) Men nå, 3 mnd etter fødselen, er det sykt mye hår som faller av! Slik var det etter forrige fødsel også; begynte å miste hår etter 3 mnd.... Har i mange år hatt lang pannelugg, men seriøst, plutselig hadde jeg pannelugg! :-D
Sylwania Skrevet 13. oktober 2006 #9 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg mistet ikke hår i starten av graviditeten, men di siste to mnd måtte jeg rense sluken sikkert 2-3 ganger mens jeg dusjet og det var grusomt og børste håret mitt. En annen ting som er litt "artig"nå er at jeg har fått masse babydun der jeg har mistet mye hår, tror det gror ut nå.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 13. oktober 2006 #10 Skrevet 13. oktober 2006 Jepp rart jeg har mer hår på hodet =0(.Noen sier att det kommer av hormoner, noen amming og noen att man mister så lite hår når man går gravid. Uansett håper jeg det snart slutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå