Gå til innhold

Til Larviksjenta

Anbefalte innlegg

ikke bursdgag enda da.. ;) men takk..

har sett det strikkesettet, du menr det som var litt blått og rødt og sånn??!! de har nemlig hatt et i hvitt også, og det er ganske søtt synes jeg..

Hakke tolmodighet til å strikke jeg heller, klarer kansje et skjerf hvis jeg prøver.. Så svigers som ikke har srikket på 25år har nå begynt på et sett da.. hun er ferdig med buksa, jakka, lua og sokkene alt og det ble kjempe fint. mangler bare teppet og vottene.:D

Var hos grønvold i dag.. jentungen veier 2.7kg allerede.. *hjelp* men han mente hun da kom til å veie ca 4 kg da.

Fortsetter under...

Settet på Cubus, var fint, men synes blåfargen var så blass/tam. Hvis det hadde vært i hvitt, så hadde det vært et godt kjøpt :) Var bare lyyysblå og rosa i går.

Å så bra at svigers har tid til litt strikking. Synes det er så koselig med litt strikkede plagg også. Leter egentlig etter en liten strikkejakke til nurket, hm, ja eller jakke i det hele tatt. Fant ingenting på HM i går, men en hvit i "kosestoff" på Lindex. Vurderer å kjøpe den, men synes ikke den virker noe varm, bare "fin" liksom.

Grønvold ja, hadde hovedultralyden min hos han faktisk. Tok du initiativ til undersøkelsen selv eller? Så fikk du slippe til? Det er i så fall veldig bra! Jaja, 4kg er jo ikke store greine ;) - har hørt de ofte bommer på vekten, men Grønvold virker som en dyktig mann, så ikke godt å si. Skal du følges opp mer av han fremover eller?

det hender det er sånne messer nå rundt juletider forskjellige steder.. tror det er på fram i november elle rno blant annet og der pleier dte å være sånne gamle damer som selger hjemmestrikka jakker å sånn. mye søtt.

Ja grønvold er veldig flink.. jeg tror ikke det er 4kg som står på det arket han har på hvor stor hu er serru, men han har jo vært overlege og dømt utrolig mange babyer når det gjelder kg å sånn, at han vet nok godt hva han sier.. Ja jeg skal dit om 3 uker igjen, og hvs jeg er like plaga med mage smerter og bekkenløsninga da, skal han henvende meg til tønsberg for å få meg satt i gang litt før tida. håper jeg blir det. :)

Var på den nye baby butikken i tønsberg i dag, barnas hus het det vel. Der var det mye fint.. åsså så mye som var på tilbud å. Fikk kjøpt meg amme pumpe, også kjøpte jeg et lammeskinn, selv om jeg egentlig hadde bestemt meg for å ikek ha det, men synes det var så billig så klarte ikke la være. hehe..

Skal du i helga da?

Jaa, stemmer det. Burde kanskje kommet meg på en av dem før jul. Var på Nordbyen i kveld, satte av litt god tid, siden gangfarten er begrenset for tiden. Fikk kjøpt 5 bodyer og en strømpebukse til nurket, så nå er jeg snart i mål med handlingen til de første to månedene..hehe. Burde vel hatt et par pysjer til..

Ja, en skulle jo tro han hadde peil på det han driver med, men stusset litt selv på hovedultralyden. Kjøpte med filmen på cd, så når jeg kikket på målingen av hode, lår og mage, så viste alle samme dato som mensterminen min, mens datoen han har skrevet på det blå arket er 3 dager før. Ikke at det spiller noen rolle, men skjønte ikke helt hvordan han kom frem til det.

Godt at du får oppfølging, ikke noe ålreit å slite såpass med smerter. Kan jo være at de sier noe annet i Tønsberg angående vekten på babyen. Er jo uansett ikke lett å estimere, ser mange av jentene her inne har blitt forespeilet en annen vekt enn det barna hadde. Kanskje like greit..

Ringte du, og fikk time hos Grønvold, eller hadde han bare ledig tid da du var hos Tone?

Sa han noe om hva magesmertene dine kunne komme av forresten? "Hva slags" vondt er det? Høres uansett ikke noe ålreit ut.

Hva slags ammepumpe kjøpte du? Jeg har kikket på Avent og Medela sin, men ikke kjøpt noe enda. Tenkte jeg skulle gå for Avents manuelle, hehe, sambo vil at jeg skal kjøpe den elektriske (alt elektrisk er morsomt) - men har hørt man kan få litt tøff behandling av brystet, og pumpe litt mer enn med manuell, men ikke vet jeg. Medela skal vel være mer brystvennlig enn avent, så en kan jo bare lure.

Hadde lyst til å dra til Tbg jeg også, greit å kikke litt og gjøre noen varp, men har ikke orket å ta kjøreturen dit, så tja.

Lammeskinn ja, hehe, ser jo veldig godt ut. Vi hadde aldri det som små, har heller ikke sett det hos tante-og onkelbarn, men tja, ser godt ut, og skal jo være sunt..

Skal du ha ditt i vogna, eller senga eller ?

Heisann....

Samboeren min ringte ned og sa jeg er bekymra for vekten og sånn til babyen, og at jeg har de smertene i magen hele tiden. + plaga ned kynnere, så da fikk jeg en time hos grønvold.

De på sykehuset tok masse prøver når jeg var der, men fant ikke noe konkret, men legen trodde det kunen være at hun klemmer på tarmene mine. for det skal vist gjøre vondt. har mye vondt bak på ryggen under nederste ribbein, og oppå magen på en måte, mest på høyre side..

Kjøpte avent manuell jeg, hadde den sist ogvar fornøyd.. lurte veldig på å kjøpe den elekstriske jeg og, men siden den var dobbel så dyr, så synes jeg ikke det ble verdt det.

Kjøpt inn for 2 måneder ja, er så gøy å handle.. har nok alt på plass jeg og litt til, hehe. men har arva masse og hadde en del etter jentungen også da. Så de hadde fått inn et nytt strikka sett på cubus nå forresten.

Vi får låne en sånn vugge eller sånn fra samboers familie, er visst kjempe gammel, så tenkte jeg skulle ha skinnet oppi der, også ha det på gulvet å sånn når hun ligger der, for er jaldt på gulvet vårt på vinteren. i senga gidder jeg iikkek bruke det, får holde med pysj og dyne. hehe

Har voksipose til vogna, så trenger det ikke der heller.

Er i hvertfall verdt turen til tønsberg, var sliten når jeg kom hjem, men det gikk ganske greit..

Snakket med min venninne i går og de er vist blitt en gruppe på 9 mammaer som møtes hver 14dag på peppes pizza. noen er gravide og noen har fått osv, i alle aldre. de er vist fra babyverden.no , hun spurte om ikek jeg ville bli med på det og om jeg visste om noen andre som kansje ville bli med.. sa jeg kunne høre. Hadde du hatt lyst til det?! har ikke vært på det selv jeg, lurer litt på om jeg skal vente til babyen har kommet eller ikke da.

Annonse

Hei!

Godt samboeren din ringte. Kjenner til at det kan være veldig vanskelig å skulle ordne med slikt selv. En bekymrer seg, men vet ikke om det er noe å bekymre seg for etc.

Klart en begynner å lure, med slike smerter, ikke godt å vite hva en skal tro. Enda godt testene så fine ut!

Å, så kjekt at dere får låne vugge. Synes det ser så trivelig ut! Vi vurderte å kjøpe, men så kan man bruke det så kort tid, at vi lot være. Hehe, men kikker fremdeles når jeg går forbi div butikker da :)

Nei, blir ikke skinn i senga her heller. Men tenkte det kunne være greit å ha å ligge på på gulvet. Kan nok bli litt gulvkaldt her også. Har også kjøpt "lekematte/aktivitetssenter", så har jo i og for seg det å ligge på også. Hehe, og i vogna så blir det jo pose. Er vel egentlig bare det at jeg synes skinn ser så godt ut..

Oisann, såpass mange - hørtes koselig ut det. Litt diverse aldersgrupper eller? Har aldri vært på forum på babyverden før faktisk. Hm, tror som du, at det kan være greit når babyen kommer. Nå er formen så vekslende. Vært helt r.... i dag. Alt gjør vondt, mens andre dager er det litt energi på lager.

Vet du om du får gutt eller jente forresten?

skal vist være i alle aldre ja. Ja også når man har fått babyen, har man liksom noe å dulle med hvis praten skulel stoppe opp litt. hehe..

Vært i helt grusom form om dagen jeg også nå, fått bihule betennelse, bekkenet dreper meg og magan er jo ikek stort bedre. så i narr har jeg fått den heldige summen av hele 15minutter soving...

Vært på kontroll i dag og, gått ned de 1,2kgene jeg hadde gått opp sist, synes ikke det er så ille. hehe, ellers så hadde jeg vokst 2cm til i magen.

Du vært på kontroll i det siste da?!

Får ei jente jeg til jeg.. vi var helt sikre på at det var gutt, grønvold trodd edte og, men så dro vi på 3d til lunde og han var 100% sikker på at det er ei jente.. (ble to dager med masse bytting) hehe

Har dere tenkt på noe navn da?!

Hei, oppfattet ikke helt klokkeslettet for treffet jeg?

Hihi, ja sant det. Har man barn, så er det alltid noe å prate om. Litt gøy å møte andre med barn på noenlunde samme alder også. Kjenner ei som har termin 1mnd etter rmeg, og ei som fødte for noen måneder siden, men ingen av dem er med i barselgruppe/treff etc.

Huff, formen bedre i dag eller? Trasig når det holder på slik. Går du til behandling eller? Hm, vektnedgang de siste ukene, er vel bare et tegn på at du har vært dårlig det, men godt nurket vokser da :)

Har hatt noen tøffe dager selv, bekkensmerter og en helt forferdelig korsrygg. Synes det er sååå plagsomt å knapt kunne reise seg ved egen hjelp, håper det går over. Legger på varme, så hjelper det litt, men grr!

Joda, var på kontroll hos legen her om dagen. Sym-Fund målet var ok, litt vektoppgang siden sist (har kost meg litt..). Legen var usikker på leiet da. Har hatt tverrleie hele tiden, men var vanskelig å skille kroppsdelene, så jordmor får sjekke når jeg skal dit midt i november.

Tar Lunde 3d? Det visste jeg ikke. Vi har vært såå frem og tilbake ang det. Jeg ville først veldig, så tenkte vi neei, og så hadde jeg lyst igjen. Hehe, men nå er det litt sent. Skal jo helst tas før uke 32 har jeg hørt.

Ble litt skremt av at Grønvold trodde det var gutt, og så var det jente... Han var nemlig helt sikker på at vi ventet gutt også.. jepp, handlet inn litt blått kan man si...

Vært hos Tone en gang etter hovedultralyden, men hun kunne ikke se kjønn, så fikk ingen av/be-kreftelse der..

Har tenkt mye på navn, men synes det er så vanskelig. Enten så kjenner vi noen som heter det, eller så er det et poppisnavn.

Kl slettet ja, hehe, det har jeg glemt spørre om selv.. skal få sjekka det. Vet de lurer på om de skal ta det i larvik isteden..

tverrleie ja, han flytter seg nok ned etterhvert, hvis ikek han alt ha gjort dte da..

Ja lunde tar 3d får med dvd på den også. koster 600kr. men ble litt skuffa for han frklarte så lite og målte ikek elelr noe, så har hatt lyst til å dra på nøtterøy mange ganger etterpå. men må nok bare stå over.

Lude tar helst ikke etter uke 32. men vet de på nøtterøy gjør det. mange som har fått bra bilder i uke 34 blandt annet.

Ja han trodde det var gutt, men han var ikke sikker. For han fikk ikke sett ordentlig mellom beina på hu. Derfor vi valgte å ta 3d.. er så nysgjerrige vettu. hehe

Ja får behandling for bekkenet, går tl fysio 2 ganger i uka og det hjelper en god del. Hvis du har problemer med å stå å gå å sånn og mye vondt så får du henvendelse til fysio hvis du spør legen din.. anbefales veldig i hvertfall..

Ja er mangefine guttenavn.. hadde bestemt oss for emil chrisander vi da. men dte blir dte jo ikke.. hehe..

• 2 uker senere...

Annonse

Ja, blir nok ikke noe 3d her heller, selv om jeg lurer veldig på hvordan lille nurket ser ut, og hvordan han har det. Er så stille nå om dagen.

Har fått henvisning fra legen til fysio nå, tenkte jeg skulle ringe en eller annen på mandag. Forhåpentligvis så har ikke alle uker med ventetid, hehe, da er det liksom liten vits, går jo så fort mot termin nå.

Ikke lett det med navn nei! Vi leter fortsatt, vil jo gjerne ha et par alternativer når vi drar på sykehuset.

Blitt lite tid til bimming i det siste, men synes jeg så et innlegg om at du for alvor nærmer deg fødsel! Spennende!!

har skrevet et par ting til deg på det andre larviksjenta innlegget vi har skrivd til hverandre på.. les der.. :D

ja håper det nærmer seg snart, for nå har jeg så vonde tak at det burde være noe annet en kynnere. hehe.. :S

hos min fysio fikk jeg time uken etterpå. 33114449 er nr dit om du vil høre med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...