Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Hvor gamle? Min er 8 mnd og får litt grøt eller middagsglass på formiddagen, frutti nå og da, og grøt på kvelden. Ellers får han mye morsmelk.
Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Når de bikker 6 mnd begynner jernageret deres å tømmes, så derfor er det viktig at de får mer enn mm da. Men hvor mye fastføde de behøver det vet jeg faktisk ikke...
Blomman Skrevet 14. oktober 2006 #3 Skrevet 14. oktober 2006 Dekan klare seg lenge på bare mm. Fullammer min på 9 mnd fordi vi får ikke i han fast føde. Noen har fullammet til året pga allergi. Det med jernet er ikke så viktig som det høres ut. Hvis man er usikker på om babyen fortsatt har nok jern kan en be legen om blodprøve, man trenger ikke gi jern før anemi er påvist - og det er svært sjelde. Det utarbeides og nå nye retningslinjer i forhold til lengre fullamming enn 6 mnd
Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #4 Skrevet 14. oktober 2006 Matmengden du beskriver er nesten det samme som minsten får og han blir 11 mnd i morgen. Går helt greit å ta opptrappingen av mat og nedtrappingen av pupp gradvis over flere mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå