Lirum Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har termin 10. februar og jobber for full guffe. Mitt arbeid er ganske krevende fysisk. med løfting og ståing og bøying og greier... Noen ganger kan det blir svært stressende med "du skulle vært minst tre steder på en gang" - situasjoner! Jeg har kjent meg veldig frisk og energisk i mine to forrige svangerskap og også i dette, men arbeidsmengden er vel større nå enn i de to foregående sv. skap. JEg ser og merker meg og hører at mine skjebne feller i svangerskapet nå faller fra i yrkeslivet en etter en, mens jeg kjører på. Jeg tenkte jeg skulle iallefall skru ned virksomheten i egen næring ved desember og også vurdere min innsats i forhold til min ekstra-sikkerhets-emergancyexit-jobb! (som næringsdrivende innen en kreatvi bransje må en altså skaffe seg et treben åstå på) - ¨så jeg har planer til midten av november som innebærer en veldig høy aktivitet og også endel bæring og ståing og bøying! Jeg er veldig innstilt på det og veldig gira.... Kan jeg stole på at jeg vil kjenne det på kroppen når det røyner på? Og hvordan kjennes det? Når jeg sammenlikner megselv med andre gravide ble jeg plutelig redd jeg rett og slett er en "go-get-on-never-stop" - type som uansett vil kjøre på til det stopper opp av seg sjøl(forsent) !!!! Hvor lenge står dere i jobb? Hva slags jobber har dere, eller hva krever de av dere? Åssen vurderer dere belastninger imot fare? Blir utolig glad for svar fra noen turboberter jeg kan sammenlikne meg med, for jeg har en ustoppelig virketrang! - og der ligger også min glede, så det er ikke snakk om å slenge seg på sofaen før noen remmer meg ned... jeg trenger bare noen fyrtårn å navigere etter!
lillebølla Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Hei, Jeg har også en jobb som innebærer et meget høyt aktivitetsnivå hele tiden. I dag har jeg feks ikke sittet ned på 13 timer. Ikke hatt lunchpause en gang. Det bare går i ett. Men slik er det ofte med egen virksomhet. Har fått beskjed av legen at kroppen sier fra selv, dvs at man jeg vil få fysisk vondt dersom jeg overbelaster den. Merker det litt når jeg må bøye meg mye ned. Da strammer det seg skikkelig i magen, og jeg forsøker derfor å unngå å gjøre slikt arbeid og heller få de ansatte til å ta seg av dette. Så stå på du, og merker du fysisk ubehag, som vondt i ryggen, magen, hodet eller annet, så roer du ned. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå