Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Tips om hvordan man skal legge det opp? Jenta mi er 16 mnd, elsker puppen, får morgen og kvelds, + rett etter jobb. Har fortsatt bra med melk, tross kun 3 puppinger.
lorie Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Iris var 14 mnd da jeg lærte henne orden "tomt". Det betydde at puppen var tom... ikke noe mer. Jeg hadde 6 amminger i løpet av 24 timer, jeg nattamma helt til jeg tok puppen fra henne. Det eneste rådet jeg har til deg er at du får holde ut suttringa. Noen reiser bort noen dager, mens barnet er hos besteforeldre eller andre. Jeg hadde ikke anledninga til det og måtte bare bite i det sure eplet og gjøre det selv. Jeg hadde planer om å holde på til hun var 2 år.Iris elska også puppen, og gjør det fremdeles. Virker iallefall som det når hun begraver nesen mellom puppene mine og snuser inn og sukker høyt:o) Jeg måtte slutte pga av at jeg ble syk og trengte medisiner som jeg ikke kunne ta om jeg ammet. Lykke til med avvenninga!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #3 Skrevet 14. oktober 2006 Men ellers hadde du fortsatt? Er sånn i tvil, omgivelsene mener at når hun er 16 mnd har hun ammet alt for lenge! Skjønner egentlig ikke hvorfor de bryr seg sånn med det, det er jo egentlig en privatsak mellom meg og lille barnet mitt. Men både svigermor og (barnløse) venninner mener at nå er det nok, nå får vi slutte med puppen..
Ranveig R Skrevet 14. oktober 2006 #4 Skrevet 14. oktober 2006 Guten vår er berre 13 mnd, men eg ammar han framleis. Mange gonger i døgnet. Kjem neppe til å slutte med det første, og i alle fall ikkje av press uteifrå. Dette med amming er ei privatsak! Viss du er i tvil så tenk deg godt om før du bestemmer deg for noko. Det eg ikkje skjønar er kvifor voksne menneske blir så provoserte av at mødre ammar barna sine til dei er over året... Viss både du og jenta trivs med amminga så ser eg ingen grunn til å slutte.
Guttemamma x 3 Skrevet 14. oktober 2006 #5 Skrevet 14. oktober 2006 Hvis du synes det er greit å fortsette å amme synes jeg ikke du skal la deg presse til å slutte bare fordi svigermor og venninner sier det. Gutten vår sluttet av seg selv nå nettopp, han er 19 mnd.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #6 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg er enig med de andre om at du bare skal slutte å amme hvis du eller ungen vil dette. Ikke fordi noen andre sier det. Når jeg sluttet tok jeg en amming i gangen. Den siste på dagen først. Ventet noen uker så tok jeg den på kvelden. Ventet enda noen uker og så sluttet jeg med morgenen. Når jeg gjørde det slik ble det ingen sutring. Og det ble ikke så brått for jenta å slutte heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå