Gå til innhold

ja.. jeg må ligge rett ut i 2 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

havnet på sykehus i dag, begynte blø, (MA) i mai s veldig bekymret da dette skjedde. da har barnet det fint, er i uke 15, den sparket og hoppet som bare det. men morkaken har løsnet 3 cm, derfor blødde jeg. jeg må holde sengen, eller ligge i ro og ikke gjøre annet enn det jeg må, på do og vaske meg. resten må j ha hjelp til. den kan nemlig løsne mer om j ik er i ro. muligheten for ett helt rolig svangerskap, om jeg får lov å beholdet gullet mitt, er til stede. m det må j bare om j vil det hele skl ende bra,. skl inn på sykeh hver 14 dag for å se at alt er bra.noe skal det værra!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

O hei! Det te hørtes dramatisk!

Så bra at alt er bra med knærten, da er det bare å gjøre det du må gjøre, da! Når dette først har skjedd. Det kan jo bli ganske sterkt å holde det ut.... ligge rett ut i to uker. Bare en halvtime er en utfordring for meg!

Hadde du gjort noe spesielt, tror du? Eller bare skjedde det av seg selv?

Kan fysisk aktivitet gjøre noe fra eller til i forhold til dette som har skjedd deg tror du?

Jeg er liksom knallfrisk i mitt 3. svangerskap, men har liksom begynt å tenke at det er for godt til å være sant! Mitt arbeid er ganske fysisk og krevende og har endel løft og hold og bøy og greier! Uten å kjenne noe annet enn energi og virkelyst (og en ganske irriterende verk i ryggen, og økt kynnerkaktivitet ved stress) .... har jeg liksom begynt å betenke meg litt! Jeg ser at av de mange som er gravide samtidig som meg faller fra i yrkeslivet, mens jeg kjører på for full guffe og har masse planer langt til uti november... jeg har termin i februar!!!???

Bra det kom blodspor, slik at du kunne reagere. Har hørt om tilfeller der morkaken har løsnet og så har det liksom blødd bare innvendig, slik at det ikke ble oppdaget... men huff, jeg har visst fått noen krisemaksimeringshomroner, en mnd for tidlig etter min kalender :-)

Skrevet

jeg lå og skrapet malings-flekker her hjemme, s måtte j såå på do. j er plaget m hard mage nå, og tok i kan man si... der kjente j noe der fremme, s tørket jeg meg og det kom en del blod. det er visstnok blod-ansamling på 3 cm som det kom blod ut av. fra morkaken. om j har gjort noe tror jeg ikke, fordi j ik har løftet eller gjort noe som kan ha forårsaket det. det skjer av og til sa overlege på gyn. men det som er når den først har løsnet må man ta det helt med ro. fordi det minste løft ol kan gi mer forløselse.lurer på hvordan j skl klare det, men gjør j ik som de sier, kan j jo kun skylde på meg selv om det skulle gå galt... noe de tror skl gå bra om j tar alle folholdsregler. og jeg kan gå gjennom ild o g vann for denne lille her. må man så må man, er det ik det de sier ;)

men så utrolig deilig at du har hatt så fine svangerskap, og du ville fått tegn om du holdt på for mye. men pass på deg selv da! og lytt til kroppen, den forteller oss mye ...

klem fra meg

Skrevet

Ja, er det første barn og du nettopp har mistet i MA/SA er du nok utstyrt med rette motivasjonen!

Og jeg hadde nok klart å legge meg jeg også om det MÅTTE bli slik! I første svangerskap hadde jeg noen uker med noe bekkentrøbbel i 7. mnd. Det fungerte litt som remmer, selv om jeg jo ikke måtte ligge da! Jeg leste all mulig svangerkapslitteratur jeg, og det var så sinnsykt moro, for sjelden har jeg lest med så stor kapasitet og vitebgjær (har hovedfag, så det er prøvet) - jeg sugde inn og endte opp med å lese faglitteratur for jormor og lege- studiene, uten at det lugget det alleminste! Og jeg hadde faktisk eksamen omkring termin, så jeg skulle jo lese HELT andre ting... men jeg endte liksom mirakuløst opp med å lese artikler og medisinbøker som om de var donald Duck.... erdet første svangerakap og du skal ligge, anbefaler jeg deg å lese. Det er moro. Gro Nylander sin mamma for første gang er en bra begynnelse.... må du fremdeles ligge inne, kan du jo vurdere å gå videre....:-) Du skal se dere snarlig blir til en liten familie med den sprellende lille bebisenderes!

Skrevet

Oi, skjønner godt du ble bekymret!!!

Hadde selv en styrtblødning i uke 10, og fikk påvist en 5cm blodansamling i livmoren. Fikk beskjed om SA-risiko på ca 20%, og gikk også til UL hver 14. dag for å se hvordan det utviklet seg. Min blodansamling forsvant i uke 17 og alt er nå helt normalt. Jeg var ikke sengeliggende (men jeg hadde ikke morkakeløsning, og blødningen gav seg), bare null trening, null sex, ta det heeelt med ro.

Har vært med i en amerikansk nett- gruppe (noe a la BIM) for kvinner med blodansamlinger. Svært mange på forumet der er sengeliggende, noen i flere uker (noen måneder); og morkakeløsning ser ut til å være ganske vanlig for dem som har blodansamlinger i livmoren. Ville bare si at blant dem jeg har "truffet" (og hørt om) i dette forumet, har stort sett alle endt opp med friske barn til slutt (selv om en del har født litt for tidlig)

Lykke , lykke til. Håper inderlig det går bra for deg og den lille!!!!

Skrevet

skulle ønske jeg hadde din energi jeg :) du virker jo helt mirakuløs du! men så deilig det må være da, og føle du mestrer jobben og alt egentlig bare er bra. håper det fortsetter sånn, for det beste er jo å fortsett i jobb og leve som før. hadde tenkt det jeg og, m ble ik helt som planlagt. men skl følge ditt råd, skl be min kjære stikke innom biblioteket i morgen og låne denne boken du snakker om. kan jo liksågodt lese noe nyttig og interessant mens jeg ligger her og teller minutter .

det var godt du ikke fikk lengre plager av bekkenet ditt, og at ting holder seg slik de er nå, ikke sant :) masse lykke til videre

Skrevet

Nå spør jeg sikker litt tåpelig men kan ikke morkaken gro på plass igjen, altså feste seg????

Skrevet

Huff..dette hørtes ikke noe særlig ut!!! Men, nå må du bare ta det rolig framover, så skal du se det ordner seg. Ønsker deg masse lykke til!!

Skrevet

åh det var en godt du sa altså!! da krysser vi fingre og håper alt vil gå bra:) man blir så bekymret og vet jo ikke hvor man skl gjøre av seg... det virker jo som om du har hørt litt om dette og hatt noe av det samme selv. vet du om morkaken kan feste seg igjen? j glemte spørre om det på sykehuset.... var jo så forvirret og glad den lille hadde det bra.

klem :)

Skrevet

ja det tenkte jeg på også, om den kan gro på plass, vi ser om vi får svar ;)

takk rosacea:) godt med lykkeønskninger! vi krysser og håpper det vil gå bra.....

Skrevet

Ja, i likhet med alle andre sår, kan også såret etter morkakeløsningen gro, og morkaken feste seg igjen. Det er en av grunnene til at en skal ta det med ro; såret trenger ro til å gro. Det er i hvert fall det jeg har fått høre:-)

Skrevet

Jeg vil også gjerne få ønske deg lykke til, fokuserte så mye på spørsmålet mitt: om jeg skulle ture å spørre eller droppe det, at jeg glemte helt å ønske deg lykke til.

Måtte blødningen stoppe i morgen og morkaken gro skikkelig godt fast og gjøre jobben sin helt til termin, eller helst noen dager før da, -er det ikke det som er det optimale.

Uansett LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...