Gå til innhold

Mamma Mø ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du her ??

Alt ordnet seg hos legen - har fått tilbakeskrevet sykemelding fra slutten av august og ut oktober - så da får jeg betalt for det jeg mangler. Og så skal jeg tilbake i slutten av oktober og får ny for november. Gikk veldig greit hos legen faktisk - alt gikk rolig og ordnet for seg og han tok seg faktisk tid til å høre på meg og da snakket jeg rolig og behersket til ham :o)

Så nå er jeg glad igjen og klar for livet.

Er litt stolt av meg i dag da - lagde Dim sum i dag til meg og gubben. Og dem ble kjempegode - sambo digga dem like mye som dem i restauranten. Skal skjerpe meg og lære meg å lage kinamat !!!

Hvordan går det med deg da vennen ?

Har jo vært på 2 behandlinger for bekkenløsning og kjenner det tar på bekkenet å bli tvunget til å gjøre bevegelser som jeg normalt sett unngår for da gjør det vondt. Men jeg satser på at det vil bedre seg etter et par ganger.

Hvordan er sovinga til Ruth ?? Tuller hun enda eller har hun roet seg ?

Skal innom broren min og svigerinna mi imorgen og da får jeg mer klær, må snart få tatt meg sammen og kjøpe inn diverse ting til babyen og meg.....jeg får meg ikke til å handle inn slikt. Har enda ikke gått opp for meg hva jeg har i vente og gubben er ikke bedre enn meg heller. Merker at det ikke har slått han at han om noen måneder blir en pappa. Han gleder seg og alt det der, men det er så uvirkelig. Kanskje det blir bedre når vi begynner å sette sammen utstyr og får mer ting i hus. Kan ikke se for meg hvordan hverdagen vår blir etter fødselen !!!

Er jo så vant med bare oss og dyra og at vi kan gjøre det vi vil.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei vennen :o)

Sett etter deg her, men så ikke innlegget før nå... Sett du har vært her inne i helga, så jeg tenkte jeg skulle skrive innlegg til deg nå, men så så jeg dette her da...

Ordner seg for snille piker vettu ;o) Så bra da!! Ikke noe moro noe sånt!! Da kan du slappe av og nyte magen din resten av tiden da!! 2 mnd til terminen din i dag? Eller husker jeg feil?

Her går det supert. Ruth er like snill og sover og spiser stort sett :o) Ammer fortsatt 2 ganger om natta og det går helt greit. Er fortsatt flink og setter meg i stolen når jeg skal amme. Da sover både hun og jeg mye bedre :o) På morgenen ved 7-tida kommer hun opp til oss da :o) Må jo kose litt og ;o)

Er en overgang å bli 3 ja, (ikke så stor overgang å bli 4... ) plutselig er det en liten baby som kommer først når det gjelder alt mulig. Bare forbered deg på noen mnd med kald middag... Samme når Ruth har fått mat sist så våkner hun alltid når vi skal spise middag... typisk... Gleder meg til å få litt mer rutiner i orden her ja...

Må legge storesøster her jeg nå... skriver mer i mårra jeg ;o)

Ha en fin søndagskveld da!!

Skrevet

Wow - var ikke denne laaaaangt bak ?? Husker ikke når jeg skrev innlegget, men det var vel fredag ?

Skifter uke på fredager og nå er jeg 31 uker på vei :o) har 9 uker igjen !!

Og i dag så henta vi babyutstyr, hadde bare 2 senger og en bilstol + en vippestol i gave fra svigerinna mi og VIPS så har vi nå i dag :

enda en bilstol

2 stellebord

badebalje

2 barnevogner - en liten og hendig med tilhørende bilsete og en større vogn

sovevugge som skal stå i stua

leker og uro

Så nå er roterommet døpt til barnerommet og er fullt av babyutstyr :o) så gøøøøøøy !! Men vi får vente med å montere utstyret etter rommet er malt - gubben kikka på farger i dag. Han skal få bestemme farge og slikt så han føler seg litt mer delaktig. Er ikke så gøy for ham å bare vente....men i morges så kjente han noen skikkelige spark i hånda da han la hånda på sida av magen min. I det siste så sparker han så hardt i sidene på meg - kjenner han blir sterkere og sterkere.... så han holdt meg våken i natt med spark, men jeg hadde sååå masse sure oppstøt og var overtrøtt så jeg fikk bare sovet 2 timer. Har ikke en gang sovet 7 timer på 2 dager - så jeg må få meg skikkelig søvn nå. Har gått helt i surr etter jeg ble sykemeldt og pga. all tissinga mi.

Men ja - jeg nyter livet igjen og tar det med ro. Men det skjer vel mer, men jeg får ta det som det kommer !

Så heldig du er med Ruth - håper Junior er det så jeg ikke blir skremt fra å ha flere små ;o) hehehe........

Gleder meg så masse til Junior kommer ut så jeg får kose og dulle med ham :o)

Hehehe.....jeg er vant med kald mat - er så utrolig treig å spise så maten er alltid kald til slutt ;o) Men nå er heldigvis sambo flink og kan lage noe mat og kommer nok til å gjøre ting for meg slik at jeg ikke lider :o) Men jeg får nok lage noen middager som kan fryses slik at det er bare å varme opp, men satser på at jeg får laget noe mens han sover eller så lager gubben maten. Kommer til å bli så rart - har ikke peiling på hvordan hverdagen kommer til å bli !! Kommer vi til å være heldig eller kommer Junior til å bare skrike eller være mye syk. Babyen til broren min skrek mye i begynnelsen, men nå er han rolig. Og eldstemann er mye syk.

Ha en kjempefin søndagskveld :o) snakkes imorgen !!

Skal til trygdekontoret i morgen og gå gjennom skjemaet for fødselspenger - vil ha det gjort ordentlig så det ikke blir noe tull når det blir aktuelt :o) Orker ikke mer enn nødvendig nå........

Skrevet

Han var ikke såå langt bak, side 3 trur jeg det var, så det er nok mindre aktivitet her nå enn det var ei stund. Tråden kunne jo være på side 3 etter en halv dag...

Ser ut til at dere har masse utstyr nå ja ;o) Moro å hente babyting ja :o) Blir litt mer virkelig at det faktisk skal komme en baby snart og ;o) Blir nok masse kos å få baby ja. Er sååå koselig når de sovner på bringa di... Og ligger ved puppen og grynter og lager masse godlyder ;o)

Har visst ikke fyllt ut det skjemaet enda jeg, mangler litt, må ta kopi av helsekortet og av lønnslippen min først (de skal jo ha dokumentert terminen og lønna...) Har fortsatt litt tid på meg da, må ha sendt den innen 3 mnd og snuppa er jo bare 16 dager ;o) Er nok lurt å gå gjennom skjemaet med dem ja, så slipper du mer tull!

I natt tissa Ruth gjennom pysj og teppe og enda var det vått på lakenet... Skulle ikke tro at små babyen klarer å tisse sååå mye... Så i dag er det mere klesvask.... *mamma mø ønsker seg tørketrommel snart...*

Håper du fikk sove bedre i natt da. Mangel på søvn er forferdelig. Orker ikke noe da...

Nå våkner visst lille Ruth her, så da er det bare og ta frem puppen..... Og så får jeg vel ha ut noen hester... Vi snakkes!

Skrevet

Hehehe....tror det har vært litt rolig den uka jeg var borte :o)

Leste mailen fra deg igår. Men det er så koselig å skravle på tråden og mer oversiktlig.

Merker nå at det blir forandringer !! Måtte kikke inn på rommet før jeg la meg og da jeg sto opp :o) Og imorgen skal sambo male rommet om han finner rett farge - så i dag må jeg få rydda rommene så det er klart for maling. Det blir gøy - han tenkte at til helga så får vi kost oss med å sette sammen ting og møblere inne på rommet. Det blir gøy !

Hehehe...du får ønske deg en trommel til jul...En STOR !!

Tror jeg skal ha X-antall plastikk under lakenet så det ikke blir masse tiss hehehehe......

I natt sov jeg godt -våknet hver 3.time, men så sov jeg tungt i mellom :o) og gubben tok morgenturen med begge hundene så jeg fikk sove ut. Men da han kom inn for å si ha det så våknet Junior og hadde skikkelig sirkus i magen min en time med hikke og sparking så da sto jeg opp etterpå. Moren min ringte også så jeg snakket med henne en halvtime.

Snakkes senere vennen !!!

Skrevet

I dag er stpresøster i barnehagen. Så etterat jeg hadde sendt henne med pappa'n i dag så la jeg meg igjen og jeg og Ruth sto opp 9.30 :o) Godt å sove litt lenge for en gangs skyld! Dagen har gått fort da, nå er den alt 13.30 og da går det fort til de er hjemme igjen. De kommer kl 15 i dag, for gubben skal til Biri travbane med den ene hesten. Trene litt... Hadde jeg og tenkt til i dag, skulle gå en tur, for det er finvær her i dag, men så langt har jeg enda ikke kommet. Drevet ute og raket litt og ryddet bort noen blomster, for nå har frosten kommet og de var ikke akkurat pene lenger... Fortsatt litt igjen, men tenkte jeg kunne ta det i ettermiddag, så kan storesøster være med. Greit å ha litt å finne på ute med henne og. Ikke alltid like morsomt for mamma å sitte i sandkassa..... :o)

Var en tur til mamma i går da, så da fikk jeg veid meg.... Ble kankje litt skuffa først, men så er det jo bare 17 dager siden fødselen da, så jeg må nok være fornøyd... veier nå 76 kg, dvs 11 kg borte og 7 igjen... Så når jeg får begynt å trent litt nå, så satser jeg på at de forsvinner og...

Sitter her med Ruth på fanget, hun har akkurat fått litt mat, nå fikk jeg et nydelig smil... *smelt* Var nok ikke bevisst, men nydelig likevel :o) Kan bli forelska av mindre ja.... Åååå, bare gled deg til du får lille junior i armene dine! De er så små og uskyldige....

Nei, kanskje jeg skal kle på Ruth og gå en tur da, ennå litt tid før storesøster kommer hjem. Så får jeg gjøre andre ting da.

Vi snakkes da :o) TV-kveld i kveld da. Førrst jakten på kjærligheten, kjenner en som er med der, Torjus, frier til Anne fra Brøttum. Rart å følge med en du kjenner på date på tv... Så er det jo Grey's anatomy :o) Blir nok strikking og tv i kveld ja :o) Klem fra meg ;o)

Skrevet

Så aktiv og flink du har vært da !! Jeg kan ikke jobbe i hagen - vet ikke hva jeg skal gjøre - annet enn å røske opp store busker ;op Ble så lei av noen råtne greier som irritererer meg hvert år så jeg skamklippet to store busker og noe ugress....

Men jeg har gjort noe da - fikk endelig ryddet klærne på gjesterommet og flyttet over babyutstyret fra barnerommet og inn på gjesterommet så det er klart for maling.

Jeg sliter så mye med søvn på natta så jeg sover som regel til rundt 12 fordi jeg blir vekket ca. 10 ganger i løpet av natta pga. tissing. Men i natt så sendte ei venninne melding om at vannet hadde gått og hun skulle til sykehuset og en annen dust feilringte halv 8. Er jo så sliten når jeg endelig skal stå opp - så da får jeg ikke gjort alt jeg egentlig vil. Og dette vil bare fortsette når Junior har kommet ut !! Får jo aldri tatt igjen søvn - frister å få meg en sterk sovepille og sove 1 døgn ;op

Var på bassengtrening i dag - etterpå var jeg såååå sliten og skjelven. Hadde ikke spist mer enn noen loffskiver rundt halv 1 og jeg sto og venta på sambo skulle hente meg halv 6...Vi skulle egentlig kikke på maling til rommet, men han syntes så synd på meg at vi dro og spiste kinamat istedenfor :o) Så her sitter jeg og pløyer i meg 4 store skiver med peanøttsmør og sjokade halvannen time etter kinamaten ;op

Er så godt med ferskt brød !! Før så likte jeg ikke så godt brød, men etter jeg ble gravid så kan jeg spise det hele tiden !!

Du kommer nok til å rase fra deg kiloene så aktiv som du er ;o) Og når Ruth har blitt større så gjør du vel ikke noe annet enn å springe rundt etter henne og storesøster ;o) Synes ikke det hørtes gale ut det du har gått opp og skal ned....Jeg har 2 måneder igjen og har gått opp rundt 16-17 kg allerede !! Så jeg må legge meg i hardtrening etter fødselen.

Gleder meg helt sinnsykt til Junior kommer ja !! Kommer til å bli så rart. Det kuleste er at han kommer rundt juletider så da er det så koselig med julepynt og slikt - jeg elsker julen pga. all pynten og stemningen. Kunne ikke blitt bedre :o) Kommer til å ha enda et godt minne om Julen nå !!

Du får kose deg med tv da...hehehe.....håper kameraten din får napp og kommer langt...Følger ikke med så mye på tv lengre - kikker på det når jeg er foran tv'en, men har for det meste trynet nedi dataskjermen ;o)

Skrevet

Da er tv-kvelden over og jeg får vel finne senga snart jeg å. Gubben legger seg litt før jeg og Ruth kommer, for da rekker han å sovne og våkner ikke igjen av lille frøknas gryntelyder ;o) Dessuten venter jeg på at vaskemaskina skal bli ferdig så jeg kan henge opp klærne (ja, jeg vasker klær igjen.... bæsj, bæsj og atter bæsj... ;op )

Godt du fikk deg litt mat da! Slitsomt å være i basseng om man ikke har noe særlig innabords. Mister jo masse væske og, så det er ikke rart du ble skjelven. Sjokade ja... nam! Lenge siden jeg har hatt det nå, blitt mest nugatti her... Skikkelig dilla på sjokoladepålegg da jeg var gravid. Frokosten var ikke den samme uten.... Nå om dagen er det prim det går i... Har bevisst ikke kjøpt sjokoladepålegg nå, men må nok ha det snart... Har liksom perioder med pålegg, spiser det samme lenge før jeg plutselig får lyst på noe annet og da blir det det leenge... Litt rar jeg... :o) Ferskt brød er jo helt nydelig!! Spiser masse da ja! Har planer om å prøve å bake brød igjen nå, ikke fått til de gangene jeg har prøvd, men nå skal jeg ikke gi meg før de blir bra. Samme hvor mange mislykka det blir...

Jul ja, gleder meg jeg å ja!! Kommer vel ikke til å se juletreet i år for alle pakkene til prinsessene... Skal være hos svigers i år, er annethvert år der og hos mamma og stefaren min. Kommer nok til å feire hjemme etterhvert, men har ikke plass til noe særlig gjester, så det får bli når vi har fått bygd på. Dessuten er det veldig greit å få ferdig middag... Mulig svigermor skal jobbe i år da, så da må jeg vel trå til og prøve å lage litt mat, men det går vel bra det og. Er det pinnekjøtt eller ribbe på menyen i svelvik da? Her er det ribbe! Nam! Gleder meg ja! Og pynte til jul, lage pepperkaker og annet julesnacks. Gleder meg til snøen kommer ;o) Er så fint når trærne er helt hvite av nysnø :o) Liker vinteren jeg, vertfall slik den er her på indre østlandet. Hos deg er det vel snø en dag, regn og is den neste og sludd og slaps den tredje... Sånn vinter liker jeg ikke. Skal det være vinter må det være skikkelig! Blir antagelig barnedåp på oss 2.juledag da, blir koselig å samle alle på en gang i romjula!! Litt styr slir det nok, men mest koselig. Og så skal jeg jo ikke jobbe noe i jula i år :o) Bare se på masse julefilmer og besøke familie og venner ;o) Og se storesøster bli litt sjenert når nissen kommer og gleden over alle pakkene :o) Og så får jo jeg pakke opp pakkene til lille Ruth ;o) Så da blir det masse pakker på meg og ;o) Nei, nå drømmer jeg meg helt bort her jeg....

Fikk gått meg en tur i stad da. Ikke så lang, men kan jo ikke overdrive heller, er jo tross alt en del mnd siden jeg gikk noe særlig... Var godt å gå en tur. Og så var det fint vær og! Ikke tåke i dag, vært det de foregående dagene nemlig. Sola har ikke klart å trenge gjennom...

Nei, nå må vel gubben ha sovna får vi tro. Får skifte bleie på Ruth og legge oss vi da. I natt sov hun helt til 3.30, 1 time lenger enn hun pleier ;o) Så da fikk jeg nesten 4 timer sammenhengende søvn ;o) Håper hun gjør det til en vane...

Ja, ja vi snakkes da, vennen!! Sov godt!

Skrevet

Mister jeg masse væske da ?? det visste jeg ikke. Men har tenkt at jeg må begynne å ha en vannflaske og et eller annet å tygge på som jeg kan innta når jeg er ferdig. Den ene gangen så tømte jeg en hel pose med rekechips som jeg hadde spist på en innvandrerbutikk jeg var innom før jeg dro hjem. Det gikk i ett !!

I år så tenkte jeg å ha mora mi og svigers på julaften, men så ble vi invitert til kusina til sambo. Litt greit det også så jeg slipper å tenke på stress, men så ble mora mi rar og spurte hvorfor vi skulle det. Kunne vel ha noe lite og koselig hjemme heller. Jeg blir gal av henne ! Men skjønner tankegangen hennes. Men kusina sa at vi trengte ikke svare 100 % siden det er veldig usikkert for oss på den tida. Er ikke verre enn at jeg sier at vi ikke orker så mye oppstyr hvis Junior kommer på tida - hadde vært litt kos også å hatt første jul sammen med ham og bare besteforeldre. Kusina har 2 smårollinger og dem er litt ville når dem har besøk.

Jeg håper forresten på at Junior har kommet før julaften !! Har planer om at jeg i år skal se på Askepott og de tre nøttene og en annen film på NRK som jeg ikke har sett siden jeg var drittunge.

Har lyst å bake kakemenn i år - kanskje pepperkaker også.

Hehe...lille venn - jeg bor i Sande, 10 min fra Svelvik (svigers bor der). Men i år så blir det kanskje enten kalkunstek ( kanskje hel kalkun hvis jeg er heldig at mora mi vil gjøre, med hjelp fra meg. Svigers har kjøpt en knallgod kalkunfilet i Danmark som er et alternativ siden mora mi ikke liker å lage mat) eller en svinestek med svor som vi kjøpte i Danmark. Sambo sier han kan gjøre den !! Hæ ??!! Han som liksom står og sulter foran brødboksen slik at jeg må lage mat til ham.... Han er en liten luring. Liker ikke så godt ribben pga. fettet som jeg alltid blir å så kvalm av etter en stund, så da tar vi en svinesteken som er akkurat lik ribben bare uten fettet. Surt at jeg ikke kan ha rødkål eller rosenkål til maten - jeg elsker slikt !! Ikke får vi ha pinnekjøtt i år sa jeg fordi da får jeg heller ikke kålerabistappe !! Søren at det er så mye kålmat rundt jul !! Vi pleier å ha rosenkål og en tomatsalsa med løk til kalkun - så da går jeg glipp av det også !! GRrrr.....ser ut som en drittjul allikevel da.

Blir jo kjempekoselig med dåp i romjula ! Litt spesielt da - jeg er alltid i dåp om sommeren...eller tidlig høst...

Sto opp kvart på 7 idag og gikk morgentur med hunden !! Det er sjeldent...han får ikke tur før i 12 tida hehehe.....er så trøtt pga. den dårlige nattesøvnen. Men i dag vil jeg gjøre en innsats slik at jeg ikke taper hele dagen som jeg pleier. Har skrevet ferdig julepresanglisten til familie og slekt - dåpsmenyen (hehehe....jepp, må ha den klar hihihihi), og skal snart sette på klesvask.

Har planer om å gjøre en innsats på å lage mer ting selv - som f.eks brød som du nevnte. Kan ikke bake, men jeg må bare øve meg ;o)

Blir jo gøy å bake med Junior når han blir stor nok.....

Skrevet

Det snør, det snør, tidelibom... Har snødd i hele dag. Nå er plenen hvit... Julestemningen kommer kanskje nå... Åja, askepott er et must på julaften. Og julegrøt med mandel i ;o) Den andre filmen er kanskje Reisen til julestjernen? Den er og fin ja! Får se om jeg klarer å sloss med Ida Marie om å se film i stedet for tegnefilm... Hun har egen tv da, så da får jeg sette på tegnefilm til henne der...

æsj, rekechips... hørtes ikke noe godt ut.... Det er viktig å drikke etterat en har trena i basseng ja, så du bør nok ha med litt drikke ;o)

Mente å huske at du bodde i svelvik jeg... Ja,ja du ble vel ikke veldig fornærma håper jeg... Ligger jo som perler på en snor de tettstedene nedover der... Har bodd 1,5 år i Tønsberg da ;o) Da jeg var student.

Sto ikke opp før 9.45 i dag vi... Det er sjeldent egentlig at storesøster sover såå lenge... Men hun er ikke helt i form, sikkert derfor. Hun har lagt seg igjen nå og, så da har jeg litt tid foran data'n for meg selv... Ruth sover (som vanlig...). Hu sov faktisk til kl 3.30 i natt og ;o) Og så våkna hu ikke før 6.20. Snill jente!! Dumt nettene dine blir så amputerte da... Blir sikkert helt utslitt du da. Og så har du den bekkenløsningen i tillegg... Håper junior blir like snill som Ruth er da, så du slipper å være oppe hele natta når han kommer...

Jasså du har dåpsmenyen klar allerede ;o) Har forsåvidt jeg å, blir koldtbord her da. Lettvint og greit det når det blir 30 gjester. Hadde dåp i nydelig sommervær 27.juni sist. Hadde det hjemme da, kunne sitte ute ;o) Men kan liksom ikke vente med å døpe Ruth til sommeren heller... da er hun jo nesten konfirmant ;op Nå skal vi leie et lite lokale, enten hos nabo'n som har bygd om fjøset sitt, eller et lite forsamlingslokale litt lenger unna. Blir trangt med alle hjemme her...

Nei, nå skal jeg lage meg en kopp kakao og sette meg foran tv'n. Gubben er på Bjerke, så jeg og jentene er alene i kveld.

Skrevet

Wæææ - har det snødd !! Godt det ikke har gjort det her - håper det ikke skjer før i slutten av november eller begynnelsen av desember.

Rekechips er faktisk veldig godt - men det er vel litt spesiell smak. Men jeg er vant med det fra jeg var liten.

Hehe...ble ikke fornærmet ;o)

Det som er det dumme er at det kjennes som kniver i skambeinet hver gang jeg skal snu meg i senga - heldigvis har jeg sprinkler som jeg kan dra meg etter med armene så jeg ikke belaster lårmusklene så mye. Er slit hver gang jeg skal ut av senga.

Hehe.....sambo mente jeg burde ha en lang slange fra puppene festet til Juniors munn så slapp jeg å stå opp og amme ham.....

Vi leier vel et lokale i området - er en del.

Blir ikke aktuelt hjemme ihvertfall - det blir ikke plass til det !!

Hadde vi hatt det huset vi hadde tenkt å bygge så hadde vi hatt det :o) Får bare drømme om det.....

Har tenkt masse på kakao i det siste !!

Men jeg skal holde meg....

Blir lite jeg skriver nå fordi jeg må ned å gjøre meg ferdig med klærne som jeg har vasket, mens gubben begynner å male barnerommet.

Så jeg får enten skrive mer senere eller imorgen.

Skal treffe ei jente på lunsjtreff imorgen og så skal jeg på behandling på ettermiddagen så jeg er borte hele dagen imorgen...

Må huske å ta med meg vann i bilen denne gangen ;o)

Skrevet

Har kjent så lite liv fra Junior i dag - vært litt engstelig. Men akkurat nå mens jeg skriver så kjenner jeg ham bokse meg i magen :o) Endelig !!

Er så ekkelt når man ikke kjenner gullet være i bevegelse.......

Men han var superaktiv i går så han var vel litt sliten.

I dag så var rommet ferdig !! Så gubben satte på plass skap og så begynte jeg å trille inn vognene - fant ut hvordan jeg skulle bruke bilsetene og slikt - har enda ikke funnet ut hvordan jeg fester liggebagen ;op Men jeg har montert vippestolen - lekestativet som skal være over babyen, mens han ligger på gulvet og den søteste sovevuggen som skal stå i stua. Rimelig bra uten en bruksanvisning ;o)

Gleder meg så masse....har ikke fått satt sammen sprinkelsenga enda - kjente masse kynnere så jeg måtte stoppe.

Nå kjennes dette ekte !!! Masse babyting på et babyblått rom !!!

Skrevet

Hei ;o) Ikke fått tid til å være her i dag. Kjørte snuppa i barnehagen i dag tidlig. De har verksted fra 9.30 på torsdager, så barna bør være der før 9.30. Må si jeg stressa litt ja.... Sto opp 7.30, regna med at det skulle være god tid for å dusje, vekke Ida Marie, spise frokost, vekke Ruth, amme henne, kle på dem begge+meg sjøl... Men neida, dro hjemmefra 9.20 og har 25-30 min å kjøre... I tillegg var det slapseføre og jeg hadde bil med sommerdekk og måtte ta det veeeldig pent med de 2 elsklingene mine... Ringte barnehagen og sa fra da, så det gikk greit det. Må nok beregne enda bedre tid da... huff... ikke greit... Glad jeg ikke har jobb om dagen ja, hadde alltid kommet for seint jeg da... Gruer meg til jeg må ordne 2 jenter+meg sjøl og skal være på jobb 7.30 og da skal jeg ha levert 2 snupper i barnehagen først... Ja,ja den tid, den sorg. Sprøs om ikke pappa'n må trå til litt da ja...

Så moro at rommet er ferdig da!! Så effektive dere er da! Er det ikke moro å gå innpå rommet og se alle babysakene da? Tenk at det snart skal ligge en liten pjokk der ;o) (hva hvis JM så feil på UL da og det er en liten prinsesse som kommer.... ;op ) Du har jo god tid enda på å sette sammen senga da, men skjønner at det er moro å få ting i orden ;o)

Har faktisk bursdag i dag jeg ;o) Hurra for meg!! Er nå blitt et år nærmere 30... 28 år i dag. Skal ha familieselskap på søndag da, så da blir det fullt hus her...

Litt ekkelt når det er lite liv ja, godt han skjønte at mamma lurte på åssen han hadde det da, så han svarte deg ;o) Er nok glup han sønnen din :o)

Ruth har vært våken i nesten hele kveld. Helt utrolig! Nå har hun slokna da, så jeg må nok vekke henne før jeg skal legge meg og gi henne litt pupp da. Så hun ikke våkner 1 time etterat jeg har sovna.... Kanskje hun sover til i morgen nå da.... eh... litt mye forlangt kanskje....

Ja,ja, vi snakkes da! Ha en fortsatt fin kveld!

Skrevet

Hehehe....bra start på dagen !!

heldigvis så kan sambo bestemme selv dagen og starte senere noen dager eller tidlig, men da er blir han tidlig ferdig. Så jeg kommer garantert forvente masse hjelp fra ham .....hehehe......han får ikke noe valg.

Fy søren det er ekkelt å kjøre i slapseføre - det gjorde jeg ifjor og endte opp i motsatt kjørefelt og kjørte rett i et gjerde. Heldigvis, ellers hadde jeg kjørt utfor. Så i år så er jeg mer sikret - har antispinn og sånn at hvis den begynner å komme ut av kontroll så retter bilen seg opp selv..

Hehehe...gubben stolte ikke på meg igjen - med et barn i bilen....

Er så gøy å montere babytingene - men vet ikke om jeg egler meg selv som har dette klart leeeenge før. Men uansett så blir det DEN jobben med å ta av alle trekkene og vaske det og alle babyklærne og deretter sette det på plass og brette masse klær.

Når bør jeg vaske dette ? En måned før termin eller senere ?

I løpet av helga så skal jeg sette sammen senga - jeg liker å gjøre slikt. Gubben hater det - gidder ikke lese bruksanvisning og blir gal om ting ikke passer med en gang.... Det dumme er at jeg sliter med å sitte og stå og montere ting - men jeg gir meg ikke !!

Vil ha alt klart - for nå lar jeg døra stå åpen så jeg kan se inn på det når jeg går forbi :o)

Hehehe....gubben nevnte det - tenk om det blir ei jente ! Da må han skynde seg å male rommet roooooosa ;op Hehe...det haster jo ikke da - skal jo ikke sove der inne før h*n er rundt 6 måneder.

Junior har gitt fra seg noen spark i kveld - litt treig i dag ;o)

GRATULERER MED DAGEN VENNEN !!!!!

Smårips ;op Bare 28 !!!!! Uff....når jeg fyller bursdag så blir jeg 30 år !!

Fy søren altså....men men skal trøste meg at jeg klarte å få et barn før 30 da...

Håper du har hatt en fin bursdag og får masse fine gaver :o)

Siden det er bursdagen din så håper jeg lille Ruth sover til langt på morgenen :o) Så du får sovet ut !!!

Snakkes - ha en fin kveld du også :o)

Skrevet

Da har vi vært i 2-årsbursdag til Ida Maries fetter. Så nå har hun lagt seg. Var trøtt og sliten og survete... Fikk et gedigent sukkerinntak i bursdagen, men hu sovna likevel ja... Ruth sov seg gjennom hele greia... Fikk litt pupp, så sovna hu igjen... Sov ikke natten over da.... Men hadde jo ikke akkurat regna med det heller... Helt greit å amme et par turer på natta da. Sovner att med en gang, både hu og jeg ;o)

Husker ikke når jeg vaska klærne til Ruth, 5-6 uker før trur jeg. Den helga var det så fint vær, så jeg passa på da, så jeg skulle slippe å henge alt til tørk inne. Men nå er det jo ikke noe særlig ute-tørkevær, så da holder det nok å gjøre det ca en mnd før termin ja. Såå gøy med alle de små klærne da... ;o)

He he, gubben din høres ut som min... Alltid jeg som monterer og skrur her og. Han eier ikke tålmodighet, sånn det er med de fleste steinbukker... Men jeg syns det er kjempegøy ;o)

Man er da ikke eldre enn man føler seg, Hebbie. 30 er da ingen alder! Dessuten blir du ikke 30, men 29+1 ;op Mener å ha hørt at gjennomsnittsalderen for førstegangsfødene er over 30 nå... Så du er da ikke sent ute! Ble dårlig med gaver på meg da... Skal feire på søndag, kanskje jeg får noen da. Gubben huska så vidt at jeg hadde bursdag da... Han er håpløs når det gjelder datoer... Utrolig at han husker sin egen egentlig...

Nei, får vel sette på ris jeg, kyllingen er i ovnen ;o)

Ha en super fredagskveld da!

Skrevet

Hehehe....merka hva sukker gjør på småunger. Traff ei venninne i går som hadde med seg jenta si - er vel rundt 6 år. Var rolig i begynnelsen og fikk en liten skål ris og en slurk brus - BAM etter en liten så var hun helt surrete....

Hehehe....29+1 ja den var god ;o)

Var og så babyen til ei av bim jentene - er 3.5 dag !!! Hun var så liten og kjempesøt !! Fikk kjempelyst å få ut Junior :o)

Blir ikke så mye å skrive nå - var så trøtt at jeg måtte legge meg nedpå. Er småkvalm og trøtt i øynene - må få lagd noe mat før jeg svimer av. Får skrive mer senere.

Imorgen drar vi sikkert til Sverige og da må vi huske på å få kommet oss i noen babybutikker så vi får kjøpt inn mer babyting billigere....

Skrevet

Var det Theaokt sin jente du besøkte? Ikke lenge til du får treffe junior skal du se. Går fort nå! (lett for meg å si da, som er ferdig og har min lille prinsesse her ;op )

Var på treff med jentene fra koret i går, mange av de som fikk veldig lyst på en til da de så lille Ruth ja... ;o) De skulle ut på byen de da, men trur jeg ville fått mange stygge blikk om jeg hadde attt med Ruth på 3 uker ut på byen.... Ikke vært ute på sikkert 2 år... Hvis det ikke er lenger siden... Ikke noe "på byen" menneske jeg... Gøy å feste litt da, men jeg syns ikke det er så gøy på byen, morsomst å være privat syns jeg ;o)

Håper formen din er bedre da! Fikk du slappet av litt i går kveld? Hvis ikke blir det vel en litsom tur til søta bror i dag? Kommer vel hjem med masse godis og da ;o) Det er jo så billig at en taper penger på ikke å kjøpe ;op

Får vel bake et sukkerbrød til bursdagen i mårra jeg da. Og rydde litt her. Regner i dag, snøen er heldigvis borte. Så det er inne-vær da. Bare sløve... og kanskje gjøre litt om jeg gidder.... Ha en fin dag, vennen, jeg kommer innom senere i dag, må jo høre hvilke kupp du har gjort ;o)

Skrevet

Å - kjenner du også Theaokt ??

Tro meg - jeg er klaaaar for å få ut Junior. Spesielt nå når det meste er klart. Alt det andre haster ikke, tror jeg.

Men jeg trenger disse ukene for å gjøre meg helt ferdig :o) Er jo ikke helt ferdig med rommet - må få satt opp flere ting og har ikke vært på svangerskapskurs jo !!

Sambo mener jeg ikke skal gå på kafe og treffe de andre bim jentene når Junior har kommet. Synes det er feil å ha en så liten baby på på et utested. Nå blir det jo ikke på kveldstid da. Og vi får se - han kommer om vinteren så det blir litt mer knotete da. Han vil heller at jentene skal komme på besøk til meg.

Fikk slappet av ja - var trøtt allerede i 11 tiden og da la vi oss.

Men jeg har hatt så utrolig vondt i bekkenet - verket skikkelig masse !!

Så det blir ikke en slik tur igjen før jeg føder - kommer bare til å bli verre. Mista båten så vi kjørte om Oslo så det ble litt lengre kjøretur - slitsomt. Men vi stoppet i Oslo og spiste Dim Sum da - bekkenet og ryggen låste seg så det var litt slitsomt å reise seg. Men nå er jeg god og mett :o) og veeeeeldig sliten....

Har ikke kjøpt noe snop - sambo har kjøpt litt chillinøtter til seg. Er ikke så glad i snop så de butikkene klarerer jeg fint å styre unna - er så kvalmende den sukkerlukta. Holder pusten når jeg går forbi.

Håper det tar lang tid før snøen kommer her - den kan komme noen dager før Julaften etter jeg har født Junior :o)

Vi kjøpte bare vanlig mat som masse kjøtt og drikke....

men sambo plukka ut et blått helseteppe og et fleeceteppe. Han kom på det selv at vi måtte ha et helseteppe. Og fleeceteppet syntes han var så godt og mykt og likte mønsteret.....

Håper du har hatt en fin dag :o)

Skrevet

Nei, kjenner ikke Theaokt, men "sett" henne mye her inne ;o)

Er ikke akkurat noen kafè-gjenger jeg, men kan ikke se at det skulle være noe problem. Er vel omtrent bare pensjonister og småbarnsmødre på kafè på dagtid.... Trenger kanskje ikke dra dit de første par ukene, men ellers er det da ikke noe problem...

Burde vel spurt før, men hva er egentlig Dim sum? Først trodde jeg det var en restaurant, men har skjønt at jeg tok feil... Du må forklare en bondetuppe som meg... ;op

Tepper er kjekt å ha ja! Har 4 stk jeg, alle var samtidig på vask her og da måtte jeg finne et til.... Veldig kjekt å ha når snuppa ligger i vår seng og bæsjer gjennom pysjen......

Snøen ble borte her og da, bare litt igjen der takraset har gått nå.

Har akkurat rydda opp etter bursdagsfeiring jeg da, var ikke så fullt som det pleier syns jeg... tror det er for at jeg har fått inn spisestua og fikk jo plassert 10-11 stk rundt den. Barna satt på kjøkkenet med bord og stoler fra lekestua ;o) Ruth har, med en liten spisepause, sovet seg gjennom hele selskapet ;o) Er våken nå da, bra det, så sover hun kanskje til natta.

Snakkes da, vennen! ;o) Sov godt!

Skrevet

Hele gjengen er kafetilhengere :o)

Hehe....er ikke rart du vet hva Dim Sum er - er ikke så utbredt her i norge enda. Det kan sammenlignes med Kinas svar på tapas. Masse små delikatesser av kjøtt pakket inn i pasta i all slags varianter. Det er så mange varianter at jeg har aldri hørt om så mange - er pudding laget av reddik og kjøtt f.eks. som stekes.

Får ha masse sett med laken og dynetrekk i reserve itilfelle uhell :o)

Har fanget opp tips etter å ha hørt om forskjellige uhell hehehe.....

Så bra at selskapet gikk bra - gruer meg til jeg skal ordne med slikt. Blir jo gøy da, men stress til tider !!

Sov godt du også - det trenger du :o) Hehehe....eller du har vært heldig med Ruth vel ??

Skrevet

var jo inne her før i dag, men kom på nå at jeg helt glemte å svare på tråden vår... fy meg...

Jeg og Ruth har nå vært på sangøvelse. Gikk fint det, hun sov (som vanlig... ) Vi er 12 damer i min alder +/- 5 år, så det var mange som ble babysyke da jeg kom med Ruth ja... Ei der er høygravid nå, termin 7 nov og ei anna ei er 15 uker på vei, men hun har fått kjempemage, så det MÅ være tvillinger hun venter. Hun er førstegangs og, ikke mulig å ha så stor mage i uke 15 uten at det er 2 der!!! Så du kan si vi er et produktivt kor ja... Da jeg fikk Ida Marie var vi faktisk 4 stk som fikk baby samme året...

Ikke gjort noe som helst i dag... Vært skikkelig lat! Sto ikke opp før kl 10 da! Ruth var litt urolig i natt, så jeg var sikkert oppe ørten ganger og stappa i smokken mellom 4 og 5... Litt trøtt på den tiden av døgnet ja... Da hu våkna kl 7 tok jeg henne opp til meg og vi sov til kl var nesten 10. Ikke hadde jeg hørt Ida Marie heller, så hu sov lenge hu og. Skal i barnehagen hun i mårra, så da skal vi kose oss, jeg og Ruth ;o)

Åssen går det med deg da? Blitt noe mer basseng-trening? Hjelper det da? Fått satt sammen stellebord da? Så du har fått bestemt hvilket dere skal bruke? Har lite bad vi, men stellebordet passer akkurat mellom vasken og veggen og går da kant i kant med forhenget til dusjen ;o) Skulle nesten tro det var bygd for å ha et stellebord der... Skulle ha rydda litt i det, for nå er det Ida Maries klær i hyllene der. Ruth har ikke fått noe plass der... og det er jo hun som må skifte opptil flere ganger pr dag, så Ida Marie må nok flytte opp i kommoden tenker jeg.... (vertfall klærne hennes da ;o) )

Skal snart begynne å bruke stor seng Ida Marie da. Blir spennende å se hvordan leggingen går da... Nå er det aldri noe problem å legge henne, men spørs hvordan det går når hun bare kan gå ut av senga sjøl... Får bare true med at hun da må ligge i den andre senga...

Ja, ja får vel ordne klærne til snuppa til i mårra jeg da, så får jeg amme litt før vi finner senga. Vi snakkes da!!

Skrevet

Kanskje det hjelper å være med i kor hehhehe.....tror jeg skal begynne i ett over nyttår ;o)

Har hatt veldig vondt i bekket siden helga så det har ikke vært mye turer på meg :o( Men var hos JM igår og hun sa at babyen har jo blitt større og presser nok på en nerve derfor får jeg mer vondt - tilogmed når jeg ikke beveger meg. Bekkenet verket masse enda jeg satt i ro.

Hehehe....katta dunket over matskålen sin så det fløt med kattemat over hele gulvet. Visste ikke om jeg gadd å støvsuge det - fordi hunden liker kattemat og plukke opp mat fra gulvet. Så mens jeg skriver så går han og spiser det opp hihihihihi.......så slapp jeg å dra ut støvsugeren.

Han kommer sikkert til å bli dårlig i magen som vanlig, men får gi ham noen effektive tabletter for magen. Høres morsomt ut når han spiser fôret fra gulvet ! Gulvet kommer til å være slikket når han er ferdig !

Fy søren han er rask - er jo snart ferdig !!!!

Har ikke fått sammen noe siden vi var borte hele lørdag og sovnet ikke før i 5-6 tiden på natten og da ble hele søndagen satt ut. Og jeg har hatt så vondt i bekkenet. Trodde jeg skulle fått begynt på det igår.

Blir sikkert stas for henne med en "voksen"seng - er en del kule senger til barna på IKEA - for å ikke snakke om i andre butikker. Har lyst på en slik selv !!!

I dag skal jeg treffe noen venninner fra BIM til lunsj før jeg drar på bassengtreningen min. Føler ikke noen forbedring der, men jeg får vente litt til. Er merkelig hvis andre har blitt bedre og ikke jeg ! så merkelig er jeg ikke.....

Nei - får spise litt frokost og legge meg igjen. Sto opp for å lage niste til sambo, men har vært våken siden 7 da katta slo over ende matskålen sin.

Skrevet

Dumt at bekkenet ditt ikke blir noe bedre da... Vet ikke hvordan det er å ha BL, men det ser vertfall ikke noe godt ut!

La oss igjen etterat å ha fått storesøster og pappa avgårde. Sov til 10... Ruth sov helt til 11... Så vi er litt late ja... Koser oss da!! Nå har hun akkurat fått bada seg. Hun koser seg masse i vannet! Syns nok det er deilig. Hun er mer "med" om dagen nå, fester blikket og ser på deg liksom. Merker stor forskjell på disse 3,5 ukene hun har vært her... Snart får jeg vel et nydelig smil og smelter helt.... ;o)

Den hunden din altså ;o) Spiser alt den ;op Greit med en slik støvsuger da ;op Lettvint! Tar han hybelkaniner og? Bikkjene til svigers er rett bortpå kattematen om de skulle få sneket seg inn her de og...

Ja, hun vil gjerne ligge i den store senga da, men har ikke fått lov... Har utsatt det, for vi prøvde en natt og hun bare sto opp... Men sov jo hele natta da, og nå skal jo Ruth ha den om ikke lenge, så det er nok bare å hoppe i det... Må bare somle meg til å skru fast sengehesten først... På barnerommet.no har de masse kjempefine senger. Kjøpte nesten en sånn "buss-seng" der, litt dyre senger da... Men de blir jo en leke i tillegg! Du får gå inn der og se, kanskje finner du en til deg selv? He he ;o)

Kos deg på bim-lunsj da! Du er vel der nå sikkert. Og så får du plaske litt etterpå :o) Fint vær her i dag, så jeg får ta med lille Ruth og gå en tur jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...