Gå til innhold

Mamma sier at jeg bør gå til tannlegen


JuleMette-OverBekkenEtterGrøt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ja. du får lettere hull i tennene, og lettere betennelse i tannkjøtter når du er gravid. pluss du får det billigere, så det er jo eit pluss c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vi får det billigere? Men jeg har lest at vi ikke kan ta røntgen og ei heller fylle hullene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det billigere når man er gravid? Før var det jo gratis å gå til tannlegen når man var gravid, men trodde det var slutt på de tider? Ring tannlegen og hør! I fjor utsatte jeg tannlegetime jeg hadde når jeg var gravid, fordi man kan jo ikke ta røntgen da, så min tannlege mente det var bedre å ta en skikkelig overhaling etterpå. Dessuten sa han at det ikke er noen grunn til at man får lettere hull under graviditet, bortsett fra dem som kaster opp mye. Fordi DET tærer veldig på tennene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke hatt hull i tennene ,når jeg har vært gravid,så det er jeg ikke sikker på,men eg tror du får 50% billigere:)det er jo greit å få sjekka allikvel, og spør dei når du er der:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster ikke opp no særlig, bare en gang i uka eller no:) Men jeg blør lett i tannkjøttet, har hatt tannkjøttbetennelse før, og har ikke særlig lyst til å få det igjen og så tenker jeg at det uansett kunne vært lurt å skylle skikkelig hos tannlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oki, da synes jeg du skulle ta en liten tlf :) Man blør jo mye lettere i tannkjøttet når man er gravid, så hvis du er utsatt for betennelse, er det kanskje viktig å følge litt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kanskje det. Hadde håpet å få svar om at "neida, det er heeelt bortkastet å gå til tannlegen under graviditeten" Hehe, har litt tannlegeskrekk kan du si... *Gulp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:) Jeg ser jo logikken i å være føre var, men det er såpass lenge siden jeg har vært hos tannlegen at jeg er redd det er mye å gjøre der allerede. Har aldri borret før, men blir helt sykt redd av tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...jeg skal ta en tur til tannlegen..jeg var der i juni å..så jeg vet jeg ikke har hull,men man vet aldri hva som skjer..jeg kommer til å dra dit om noen mnd...jeg har hatt et hull på over 20 år,så hvorfor skal jeg få akuratt nå da..på 9 mnd..hehe..men jeg vil gå likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stod i en av de brosjyrene jeg fikk hos legen at man ikke skulle fylle i hull når man er gravid... Tror jeg da, nå ble jeg plutselig usikker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei hei. jeg er i uke 19nå, og jeg har nettop vært hos tannlegen. snakket med legen min + tannlegen om dette, og det er ikke noen som helst fare får barnet. ikke noe og lure på altså :)

vet ikke noe om rabatter og sånt da, får jeg er 19, å da har jeg veldig lav regning der uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man burde gå til tannlegen en gang under svangerskapet, man er lettere utsatt for betennelse i tannkjøttet (svangerskapesperiodontitt).. Du skal jo ikke ta røntgen, men de kan rense tennene dine godt, hvis du ikke vil fylle noen hull (om du skulle ha det).. Hos oss får ikke gravide det noe billigere.. Men dette er en privatklinikk, veit ikke hvordan det er i den offentlige, men aldri hørt at det er noe billigere..

 

Hilsen Tannhelsesekretær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...