Gå til innhold

Bare lurer, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står i bøkene at en kynner kjennes ved at magen strammer seg og man kjenner det sterkes øverst i livmoren og det gir seg om man endrer stilling. Men det jeg da lurer på er: Når smerter sitter nederst i livmoren og er litt vond, og ikke gir seg men heller blir værre om man endrer stilling (som f.eks. å reise seg), er det da slike premature rier man har? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg også på... har det på samme måte...

Skrevet

Jeg kjenner kynnerne i hele magen jeg - ikke bare øverst. De gir seg ikke hvis jeg sitter, og så setter meg. Altså, de gir seg, men ikke med en gang. Når det virkelig setter i gang, så kan det ta en halvtime før det gir seg. Ifølge legen er dette bare kynnere, men har fått beskjed om å hvile når de blir intense, og det hjelper etterhvert.

Hvis du frykter at det er premature rier du har, så burde du kanskje slå på tråden til føden/legen?

Skrevet

Når jeg har en kynner strammer hele livmoren seg og blir hard, det er ikke direkte vondt, men litt ubehagelig. Det kommer ofte hvis jeg går litt for fort eller stresser litt, og da må jeg stoppe opp og vente til det gir seg. Synes ikke det blir bedre når jeg reiser meg hvis den kommer mens jeg sitter/ligger. Det beste er å slappe av til den går over.

Hvordan en prematur rie kjennes ut vet jeg ikke.

Skrevet

Er ikke så mange jeg har iløpet av hele dagen, så jeg avventer heller til jeg skal på kontroll på onsdag for å høre da, hvis det ikke blir værre selvfølgelig. Men man tenker jo så mye rart i disse dager =P

Skrevet

Klart man blir obs, vil jo nødig føde for tidlig!

Det jeg fikk høre var at man ikke burde ha mer enn 5-6 kynnere i timen over lengre tid, da disse kan gå over til rier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...