Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Har begynnt å gi småen et grøtmåltid+ middag. Har netopp sluttet og amme han. Han får nå mme. Men etter å ha spist et måltid drikker han bare ca. 50 ml. Har lest om andre som spiser først grøt og så drikker de 200 ml. Hva er viktigst for han i denne alderer(6mnd) Fast føde eller mme? Kan tenke meg at han drikker ca. 500 ml. i løpet av er døgn. Er det lite? Hvor mye drikker deres på samme alder?
Mammaen til E.S. Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Kan dessverre ikke svare på alt. Men syns ikke 50ml er lite etter grøt. Jeg blander opp 200ml melk, halvparten går i grøten og resten drikker hun, er snart 5 mnd.
Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Min drikker heller ikke så mye mme etter et grøtmåltid. Men da er han sulten etter kort tid igjen, så jeg har begynt med å gi han mme først også grøt eller lage større porsjon med grøt og gir han litt mme innimellom spisingen (for å få svelget ned grøten ordentlig). Synes ikke 50 ml virker lite, hvor mye blander du i grøten da ? Noen mener at babyer over 6 mnd. ikke skal ha mer enn 500-600 ml mme i døgnet og noen mener at de skal få så mye de vil ha. Akkurat nå har rutinene våres gått helt bananas i.o.m. at han har fått 2 tenner denne uken og er forkjøla, men vanligvis går det ca. sånn: Frokost: 180 ml. mme Lunsj: Grøt laget av ca. 130 ml mme og 70 ml mme ved siden av (hvis han vil ha). Middag: 1 glass grønnsakspure + et halvt til et helt beger med fruktmos. Kvelds: Samme som lunsj. Da har han også drukket ca. 250 ml mme om natta. Han er 5,5 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå