Gå til innhold

Fast føde og mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynnt å gi småen et grøtmåltid+ middag. Har netopp sluttet og amme han. Han får nå mme. Men etter å ha spist et måltid drikker han bare ca. 50 ml. Har lest om andre som spiser først grøt og så drikker de 200 ml.

Hva er viktigst for han i denne alderer(6mnd) Fast føde eller mme?

Kan tenke meg at han drikker ca. 500 ml. i løpet av er døgn. Er det lite?

Hvor mye drikker deres på samme alder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dessverre ikke svare på alt. Men syns ikke 50ml er lite etter grøt. Jeg blander opp 200ml melk, halvparten går i grøten og resten drikker hun, er snart 5 mnd.

Skrevet

Min drikker heller ikke så mye mme etter et grøtmåltid. Men da er han sulten etter kort tid igjen, så jeg har begynt med å gi han mme først også grøt eller lage større porsjon med grøt og gir han litt mme innimellom spisingen (for å få svelget ned grøten ordentlig). Synes ikke 50 ml virker lite, hvor mye blander du i grøten da ?

Noen mener at babyer over 6 mnd. ikke skal ha mer enn 500-600 ml mme i døgnet og noen mener at de skal få så mye de vil ha.

Akkurat nå har rutinene våres gått helt bananas i.o.m. at han har fått 2 tenner denne uken og er forkjøla, men vanligvis går det ca. sånn:

Frokost: 180 ml. mme

Lunsj: Grøt laget av ca. 130 ml mme og 70 ml mme ved siden av (hvis han vil ha).

Middag: 1 glass grønnsakspure + et halvt til et helt beger med fruktmos.

Kvelds: Samme som lunsj.

Da har han også drukket ca. 250 ml mme om natta.

Han er 5,5 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...